Problemy z wstawianiem pierwszych NPC 154645 279

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 24.10.2008 roku

Wyświetleń 154645

Odpowiedzi 279

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
No to źle zmieniłeś.
Ok, przesuń całą funkcję INIT_MODWORLD nad Startup_Modworld.

Asztar

Asztar

Użytkownicy
posty33
Propsy4
  • Użytkownicy
/// *********
// MODWORLD
// *********
  INIT_MODWORLD ();
func void STARTUP_MODWORLD ()
{
   Wld_InsertNpc   (PAL_90001_Veroz,"WP_TUP1_01");
};

func void INIT_MODWORLD ()
{
    B_InitMonsterAttitudes ();
    B_InitGuildAttitudes();
    B_InitNpcGlobals ();
};


coś takiego ?
 
[/b]
[/b]

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie.

func void INIT_MODWORLD ()
{
        B_InitMonsterAttitudes ();
        B_InitGuildAttitudes();
        B_InitNpcGlobals ();
};
func void STARTUP_MODWORLD ()
{
   Wld_InsertNpc                (PAL_90001_Veroz,"WP_TUP1_01");  
   INIT_MODWORLD ();
};

Asztar

Asztar

Użytkownicy
posty33
Propsy4
  • Użytkownicy
Teraz działa aż miło. Dziękuję Avallachowi i Adanosowi za pomoc.
 
[/b]
[/b]

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Mam kolejny problem. Gdy reaparsuje skrypty, wyskakują mi takie błędy ale pierw macie cały skrypt NPC'TA
instance PAL_98907_Paladyn (NPC_Default)
{
    // ----- NPC -----
    name = "Paladyn";
    guild = 1;
    id = 98907;
    voice = 3;
    flags = 0;
    npctype = NPCTYPE_MAIN;
    level = 15;

    // ----- Attributes -----
    attribute[ATR_STRENGTH] = 59;
    attribute[ATR_DEXTERITY] = 60;
    attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 600;
    attribute[ATR_HITPOINTS] = 600;
    attribute[ATR_MANA_MAX] = 60;
    attribute[ATR_MANA] = 60;

    // ----- Hitchance -----
    HitChance [NPC_TALENT_1H] = 20;
    HitChance [NPC_TALENT_2H] = 20;
    HitChance [NPC_TALENT_BOW] = 20;
    HitChance [NPC_TALENT_CROSSBOW] = 20;

    B_SetNpcVisual     (self, MALE, "HUM_HEAD_FIGHTER", Face_N_Drax, BodyTex_N, ITAR_PAL_M);
    Mdl_SetModelFatness     (self, 1);
    Mdl_ApplyOverlayMds     (self, "Humans_Militia.mds");

    // ----- Give NPC his Talents -----
    B_GiveNpcTalents (self);

    // ----- Inventory -----
    EquipItem    (self, ItMw_1h_Nov_Mace);
   
// ------ TA anmelden ------
    daily_routine = Rtn_Start_98907;
};

FUNC VOID Rtn_Start_98907 ()
{
TA_GuardWheelOpen(07,00,07,10,"PALADINS_GO_CASLTE_23_OPENWHEEL");
TA_Stand_Guarding(07,10,22,00,"PALADINS_GO_CASTLE_23");
TA_GuardWheelClosed(22,00,22,10,"PALADINS_GO_CASLTE_23_OPENWHEEL");
TA_Stand_Guarding(22,10,07,00,"PALADINS_GO_CASTLE_23");

};

a błędy wyskakują że niby tutaj:
TA_GuardWheelOpen(07,00,07,10,"PALADINS_GO_CASLTE_23_OPENWHEEL");TA_Stand_Guarding(07,10,22,00,"PALADINS_GO_CASTLE_23");TA_GuardWheelClosed(22,00,22,10,"PALADINS_GO_CASLTE_23_OPENWHEEL");TA_Stand_Guarding(22,10,07,00,"PALADINS_GO_CASTLE_23");
a i nie zwracajcie uwagi na wp, bo są na 100% dobrze. Podczas dodawania waypointu literówkę zrobiłem, bo sprawdzałem w spacerze czy się  wp zgadzają.

Więc o co chodzi?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Podaj treść błędu, a nie tylko gdzie. Wydaje mi się, że parser nie wie, czym są te funkcje. Jesteś pewien, że te rutyny występują w G2?

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Okej, masz tu pełen raport błędów z zSpy:
01:57 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : , ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:57 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:57 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : , ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:57 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:57 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : , ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:57 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:57 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : PALADINS_GO_CASLTE_23_OPENWHEEL ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : ) ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : TA_STAND_GUARDING ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 22 ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 10 ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 07 ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 00 ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : " ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : " ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:58 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : ; ( line 48 ) .... <zParser.cpp,#599>

a co do Rutyn to wydawało mi że są w GII, wziąłem ją stąd[ta na otwieranie bramy, zamknięcie]:http://themodders.org/index.php?/topic/93-rutyna/
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Te rutyny są do G1: http://themodders.org/index.php?/topic/93-rutyna/

W G2 niektóre się różnią. Poszukaj pliku Ta.d, tam są rutyny.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Z tego co wiem top w tamtym temacie są rutyny głównie do g1

np w g2 niema takich rutyn jak:

"TA_GuardWheelOpen"
"TA_GuardWheelClosed"

Więc może to być powodem błędów pozostałych

@Down w g2 jest to wszystko bardziej skomplikowane żeby otwierał\zamykał bramę to coś więcej by trza napisać
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Faktycznie, w pliku TA.D szukałem ale tych 2 rutyn nie było. Zastąpię te rutyny czymś innym i powiem wam za chwile czy działa.

hmmm dalej są jakieś błędy a mianowicie takie:
00:00 ++++++++++++++ Start by  ++++++++++++++
01:40 Fatal:-1 U:PAR: Expected '(' ( line 43 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:42 Fatal:-1 U:PAR: Expected ')' ( line 43 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:42 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 43 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:42 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : { ( line 44 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:42 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:42 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : ( ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:42 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:42 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : , ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : , ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : , ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : , ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : PALADINS_GO_CASTLE_23 ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : ) ( line 46 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : TA_STAND_GUARDING ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 22 ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 00 ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 07 ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : 00 ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : " ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : " ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : ; ( line 47 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 49 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Syntax error : ; ( line 49 ) .... <zParser.cpp,#599>
01:43 Fatal:-1 U:PAR: Expected ';' ( line 51 ) .... <zParser.cpp,#599>

a jak dobrze wiem  TA_STAND_GUARDING JEST CHYBA

PS:sprawdzałem i jest, dodam tylko że w skrypcie zmieniłem tylko to, że usunałem te 2 rutyny i dodałem takie:
FUNC VOID Rtn_Start_98907; ()
{

TA_Stand_Guarding(07,00,22,00,"PALADINS_GO_CASTLE_23");
TA_Stand_Guarding(22,00,07,00,"PALADINS_GO_CASTLE_23");

};

Reszta NPC'ta jest taka sama :P.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
FUNC VOID Rtn_Start_98907; ()
NA

FUNC VOID Rtn_Start_98907 ()
Czyli bez " ; "
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Ok, działa. dzięki ; )
 

TVCraft

TVCraft

Użytkownicy
Towarzysz Gomez
posty40
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Towarzysz Gomez
Witam. Odświeżam temat.
Nie wiem, czy ktoś o tym pisał, jednak dopiero wstałem i nie mam ochoty na przeszukiwanie forum.

Stworzyłem postać w NPCMaker, a oto jej kod:
instance NON_6666_Arkhan (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker
//----------Info ogolne----------
name = "Arkhan";
Npctype = Npctype_Ambient;
guild = GIL_NON;
level = 100;
voice = 10;
id = 100;
//----------Statystyki----------
attribute[ATR_STRENGTH] = 500;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 500;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 1000;
attribute[ATR_MANA] = 1000;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 1000;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 1000;
//----------Wyglad----------
Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds   (self,"Humans_Relaxed.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",4, 1,"Hum_Head_Pony",50, 1,ORG_ARMOR_M);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,1);
//----------Umiejetnasci----------
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_CROSSBOW,100);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_MAGE,6);
//----------Ekwipunek----------
EquipItem      (self, ItMw_1H_Sword_Bastard_04);
EquipItem      (self, ItRw_Bow_War_05);
//----------Pozostale----------
fight_tactic   =   FAI_HUMAN_Strong;
daily_routine = Rtn_start_666;
};
FUNC VOID Rtn_start_666 ()
{
    TA_Guard      (08,00,22,00,"OCR_ARENABATTLE");
   TA_Sleep   (22,00,08,00,"OCR_ARENABATTLE");
};
//Generated by Gothic NPC Maker
Po intrze Piranha Bytes, w momencie kiedy już ma mi się pokazać Menu, wyskakuje mi okienko z wiadomością podaną poniżej, a gra wyłącza się.
Log - http://speedy.sh/mpFmn/zSpy-Log.txt
Cytuj
PAR: Redefined identifier : RTN_START_100 ( line 48 )

To samo dzieje się nawet po usunięciu NPC.
Wie ktoś o co może się rozchodzić?
 
Kody, które znalazłem w L'HIVER 0.9.3
http://pastebin.com/NJCHb5wd

Kody z L'HIVER 0.9.1
http://pastebin.com/Vp2SKjee

Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Jeżeli mam poprawnie dodanego NPC to jak zrobić, aby był on normalnie generowany przez grę a nie przywoływany za jedynie za pomocą kodu???
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Witam. Odświeżam temat.
Nie wiem, czy ktoś o tym pisał, jednak dopiero wstałem i nie mam ochoty na przeszukiwanie forum.
My nie mamy ochoty na pomaganie jebanym leniom. Rusz dupe i poszukaj, skoro jest na forum na pewno. Bardziej przejrzystego działu z poradnikami nie widziałem na żadnym innym.

Witam. Jeżeli mam poprawnie dodanego NPC to jak zrobić, aby był on normalnie generowany przez grę a nie przywoływany za jedynie za pomocą kodu???
Dodaj do startup.d
 

Oman95

Oman95

Użytkownicy
posty19
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dzięki wszystko działa :) 
 

Tendor

Tendor

Użytkownicy
Zenit Team
posty87
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Zenit Team
Witam. Chciałbym sie dowiedziec o co w tym chodzi i co zrobiłem źle?
Spoiler
 
"Ścieżka przeznaczenia jest długa i kamienista"

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dodaj wspomniany plik, inaczej ciężko będzie jednoznacznie pomóc. Strzelam, że condition dialogu ma typ void, zamiast int.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Tendor

Tendor

Użytkownicy
Zenit Team
posty87
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Zenit Team
Prosze :D
Spoiler
//*********************************************************************
//   Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_NONE_1090_BialyMag_EXIT   (C_INFO)
{
   npc         = NONE_MW_1090_BialyMag;
   nr          = 999;
   condition   = DIA_NONE_1090_BialyMag_EXIT_Condition;
   information = DIA_NONE_1090_BialyMag_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_NONE_1090_BialyMag_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_NONE_1090_BialyMag_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
//   Info HelloZadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie   (C_INFO)
{
   npc         = NONE_MW_1090_BialyMag;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_Condition;
   information = DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Zaczekaj";
};
FUNC INT DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_Info()
{
   AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_01_00"); //Zaczekaj chwile!
   AI_Output (other ,self,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_15_01"); //Czego chcesz i kim jestes?
   AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_01_02"); //Jestem Ardun Wielkanocny Wysłannik, Wyslał mnie tu innos po tym, jak zesłal na ziemie wielkanocne pisanki.
   AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_01_03"); //Jestem tu po to, aby zamieniac Pisanki na nagrody.
   AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_01_04"); //Dostaniesz za te pisanki cos co ci sie przyda w przyszłości, oczywiście jeśli zbierzesz 50 sztuk jakiejs z pisanek.
   AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_01_05"); //Ale nie za wszystkie uzbierane pisanki cos dostaniesz, sa pisanki za które nic nie dostaniesz. Znam twoje przeznaczenie i wiem, że ostatnia nagroda ci sie bardzo przyda na twojej drodze Przeznaczenia.
   AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_01_06"); //Rozglądaj sie wszędzie, jeśli chcesz dostac nagrode ostateczną.
   AI_Output (other ,self,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_15_07"); //Dobrze, będę szukal ich we wszystkich zakamarkach.
   AI_Output (self ,other,"DIA_NONE_1090_BialyMag_HelloZadanie_01_08"); //A i jeszcze cos. Jesli znajdziesz sie za daleko od miasta khorinis, to przeteleportuje się w okolice twojego aktualnego miejsca.
   
   Log_CreateTopic (TOPIC_Wielkanoc, LOG_MISSION);
   Log_SetTopicStatus (TOPIC_Wielkanoc, LOG_RUNNING);
   B_LogEntry (TOPIC_Wielkanoc, "Za uzbieranie 50-ęciu sztuk pisanek jednego koloru, dostane od Arduna Nagrode. Podobno te nagrody przydadzą mi sie w przyszłości, więc musze znaleźć wszystkie pisanki, ale sa tez pisanki, za które nic nie dostane, więc musze zobaczyc które to sa"); 
};
 
"Ścieżka przeznaczenia jest długa i kamienista"


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry