Prace Game-Artowe 564075 1152

O temacie

Autor Pietrek

Zaczęty 20.01.2008 roku

Wyświetleń 564075

Odpowiedzi 1152

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Pomapowane! Zdecydowałem sie na tilling textures, nie będę układać na UV'ce:

Spoiler
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit

Jedairusz
Moderator działu

Prace Game-Artowe
#461 2013-02-11, 13:44(Ostatnia zmiana: 2013-02-11, 13:45)
No to jedź z teksturami, wrzucaj wipy to może coś podpowiemy.
EDIT: Rozplanuj najpierw ile chcesz zrobić tekstur i na co je nałożyć itd.

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
To panowie jak robić: mapować wszystko i zrobić wszędzie tilujące się tekstury, czy tak jak wcześniej robiłem, upychać na UV#msg1070660ce wszystko?

I jeszcze jedno: gdybym wybrał pierwszy sposób, to czy przed eksportem musze poukładać na UV#msg1070660ce wszystko? ( bez renderowania). Czy wystarczy, że pomapuje i zostawię?
Zmapuj elementy na jednej uvce, skoro masz już modularność to po co jeszcze tilujący się shit :D
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Witam wszystkich! Trochę Wam otatnio pospamowałem na forum, ale co tam  :lol:  Przynajmniej paru rzeczy się dowiedziałem  :ok:  

Ale nie piszę bez powodu: odpowiedniego działu do tego nie znalazłem, daje to tutaj:

Zacząłem sobie robić po cichu scenę, i pojawiły się na niej drzewa. Tzn mają się pojawić  :lol:  

Oto co zrobiłem:



Ale efekt nie zadowala mnie wogóle.
I pytanie do Was: Jak robicie te drzewa? Chodzi mi głównie o iglaste drzewa. Zrobić większe plane'y z liściami? Wskazówki mile widziane.

Takie coś chcę uzyskać:



Pytanko:

na tym obrazie zastosowano mnóstwo pomniejszych plane'ów, czy zrobiono to jednym wielkim plane'em?

Jak ktoś ma 5 min, to rad będę, jeśli odpowie/podpowie  :ok:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Gutek to robił jeszcze starą, prawie goticzkową metodą. Teraz się robi troche inaczej, więcej plejnów.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Ale takie drzewa jakie GrafikPL pokazał spokojnie osiągnie tą metodą. Poza tym gutek zrobił to wchuj lepiej, kolory ze sobą lepiej współgrają.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jasne, gutek jest pro.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace Game-Artowe
#468 2013-02-19, 22:02(Ostatnia zmiana: 2013-02-19, 23:52)
Ok, więc po paru godzinach szukania głupich tekstur, udało mi się zrobić takie coś:



WIEM! PRO nie wyszło, ale lepiej niż pierwsza wersja choinki  :lol:  Pytanie do Was: jak sprawić, aby liście sprawiały wrażenie bardziej przestrzenne? bo teraz widać jak cholera, że są płaskie. Pododawać więcej plane'ów?

Jakiekolwiek porady co do tego modelu i tekstur będą pomocne  :ok:  

Tekstury nie są jeszcze do końca gotowe, średnio wyszedł ten kolor na liściach. Bez normalki narazie.

Render Max'owski, dlatego że (czytajcie poniżej):

Spoiler
Wrzuciłem to do Unity, i paczcie co wyszło:



A jak przesuwam suwak bardziej w prawo, to znika najpierw środek tekstury, a potem ta krawędź. To wokół liści to zrobiłem specjalnie pod kolor samych lisci, inaczej wychodziła biała otoczka wokół tekstury z alphą.

 Czy ktoś zorientowany w Unity może mi pomoć utawić prawidłowo tą wartość Transparecny? Mam zapisaną alphę zarówno na teksturze, jak i osobny obraz.

I jeszcze jedno  :lol:  Orientuje się ktoś, jak można robić samemu takie tekstury? Chodzi mi o to, jaki trzeba mieć minimalnie sprzęt etc.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Prace Game-Artowe
#469 2013-02-20, 12:53(Ostatnia zmiana: 2013-02-20, 12:55)
Sorki za doubla, ale poprawiłem design drzewa:



PRO nie jest, ale chyba lepiej niż poprzednio. Tekstury wywalę i zrobię od nowa. Zrobię też odpowiednio jasne liście.

855 tris. Do 1000 nie ma chyba co dobijać.

Pytanie co do Unity ponawiam.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
To wyżej wygląda już całkiem przyzwoicie.
Cytuj
Tekstury wywalę i zrobię od nowa
Zwłaszcza liście popraw.

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Grafik idziesz w dobrym kierunku. Jest coraz lepiej :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Prace Game-Artowe
#473 2013-02-20, 15:31(Ostatnia zmiana: 2013-02-20, 15:33)
A czy drzewa nie robi sie na zasadzie speed tree?
Grafik w tym unity zrobiles nowy kanal z alpha i zapisales jako TGA 32bit?
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Fartuess dzięki  :ok:  Będzie lepiej.

Wowoz to znaczy? W unity nie widziałem slota na na jakikolwiek kanał alpha. Chyba, że mówisz o czymś innym.
Da, mam zapisane jako RGB 32 w formacie TGA.



ŻGS: dzięki wielkie z tuta  :ok:  Czy to znaczy, że mam dla każdego plane'u skierować normalne na zewnątrz? Słabej jakości te zdjęcia trochę, nic nie widać. Ja mam coś takeigo, dopiero początek pracy:

 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
A czy drzewa nie robi sie na zasadzie speed tree?
I tak i nie. Nie każdy projekt jest na tyle finansowany, więc umiejętność robienia drzew od podstaw jest przydatna grafikowi.  :wink:

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
ale teraz nie chodzi o finansowanie, bo grafik robi to dla siebie, wiec o co chodzi? ; p niech zrobi speedtree
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Nie wowoz, wole zrobić model i tekstury sam.
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Prace Game-Artowe
#478 2013-02-20, 19:33(Ostatnia zmiana: 2013-02-20, 19:41)
A czy drzewa nie robi sie na zasadzie speed tree?
A czy tekstur do modeli nie robi się na zasadzie dDo?
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Buła, możesz rozjaśnić?

Oto co mi się udało zrobić. Patrząc na 2 poprzednie i na ostatni render, myślę, że jakiś progres jest:



Tekstura: sam diffuse 1024x1024, zrobiłem też normalke i AO, ale były tak marne i słabe, że nawet nie komponowałem w render. Normalkę wypalałem przez xN z displace map. Ale narazie jej nie dodawałem.



Cholernie ciężko się mapuje te gałęzie.

Może ktoś się wypowiedzieć na temat tego tuta od ŻGS? Bo jak wszystkie normalne wyprowadzić na zewnątrz, to to mi zajmie z tydzień  :lol:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy


0 użytkowników i 4 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry