@lucki666Cytuj
- Nie opłaca się uczyć języków kapłanów, Kapliczek III poziomiu znajdziesz max po 1 sztuce.
Tutaj się nie zgodzę. Wydanie 10PN zwróci się zazwyczaj. Ucząc się np. +3 siły oraz +3 broni2H wydasz 12PN, a dodatkowo możesz zyskać jeszcze manę, oraz zręczność. Wszystko zależy jak dużo zwiedzasz i na jakie tabliczki trafisz.
Absolutnie masz rację, w ten sposób oczywiście się opłaca, jednak biorąc pod uwagę, że wszystkie bonusy dodatkowe (tabliczki/mikstury itp) używa się w 5 rozdziale, to te 2 PN straty nie robi mi różnicy bo mam ich aż nadto. Chociaż argument o dodatkowym HP mnie przekonuje. Swoją drogą, fajnie by było, gdyby nauczyciele potrafili odrózniać statystyki nabyte od tych wyuczonych i nie brać ich pod uwagę przy progach nauczyciela, uniknęłoby to zbierania do końca gry każdą znalezioną tabliczką i miksturą.
- Tarcze są słabe i nieużyteczne, ponieważ max daje 10 i 30 DEFA na broń/strzały, co nie jest warte 20 punktów nauki.
Wbrew pozorom ta obrona daje na prawdę sporo. Bo każdy otrzymany atak ma zmniejszoną wartość o obronę tarczy. A ile takich ciosów dostajesz na przestrzeni gry? 2000? 3000?
Albo inny przykład. Masz na tyle obrony, że ork uderzając cię zabiera 30 życia. A mając tarczę 10 obrony tylko 20. Wiec walcząc z grupą orków jesteś w stanie wytrzymać o 1/3 dłużej. I weź jeszczę pod uwagę, że blok tarczą trwa dużo dłużej niż mieczem. Ja dla samego dłuższego bloku chciałbym nosić tarczę, bo samo to daje sporo.
Oczywiście, dłuższy blok jest przyjemny, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że osoby chcące utrudnić sobie grę takim modem doskonale znają mechanikę każdego z mobów. Sam ograłem gothica tyle razy, że po wbiciu adepta/mistrza broni praktycznie wszystkie walki kończę z pełnym paskiem HP. Nawet grupa orków 3-4 nie jest wstanie mi zagrozić i zada maksymalnie może 1 uderzenie przy dobrych odskokach i odpowiednim wykorzystaniu obiektów wokół nas. Dlatego też moim zdaniem lepiej było wydać te w 20 PN w siłę i wyuczyć się tarcz po wymaksowaniu siły/broni, bo def nie robi żadnej różnicy, a więcej siły pozwala nam pokonać przeciwników szybciej.
Chciałem też napisać, że podoba mi się balans pomiędzy 1h i 2h, osobiście jestem fanem 2H ale mimo wyższych obrażeń jednoręka jest lepszym wyborem, bo i tak zabija na tyle samo hitów + jest o wiele szybsza. W modzie zostało to zbalansowane zasięgiem, co robi mega róznicę i żałuję, że nie zagrałem dwuręczniakiem.
Na koniec pytanie ode mnie, czy będziesz w przyszłości mieszał też w świecie fabularnym? Technicznie mod jest wykonany dobrze, z pewnością kiedyś wróce, ale fajnie byłoby też zobaczyć trochę nowego materiału z zadaniami, nawet krótkie poboczne questy z niewykorzystanymi NPC. Np. powiadomienie Bartoka o znalezieniu Trokara - aż się prosiło o dodanie takiego dialogu.