dałem szansę, dobiłem 10 level, wnioski jakie sie nasuwaja po paru godzinach:
-> mod w moim odczuciu za łatwy, minimalne obrazenia na poziomie 10dmg, a oponenci ani madrzejsi ani twardsi wzgledem podstawki, na start dodatkowe statystyki w postaci sily, zrecznosci, hp, i % do broni sprawiaja ze brakuje jakiejkolwiek trudnosci w wejsciu do gry; za punkt odniesienia uznaje oryginalna noc kruka ktora jest po prostu latwa dla kogos kto gra w te gre, nastepnie returning 2.0 ab (na poziomie trudnosci 10pn/poziom) gdzie poczatek jest w miare zmudny ale czuc ze postac jest slaba a po wbiciu paru poziomow jest sobie w stanie radzic sama ze slabszymi przeciwnikami az wkoncu w I rozdziale idzie czyscic cala mape jesli odpowiednio sie wyskillowalo postac, az po lhivera w wersji rosyjskiej i jego odpowiednikow (polski 1.6/1.2.1?) gdzie praktycznie do 20 poziomu dalej sa problemy z pokonaniem grupki glupich wilkow czy dzikow - wlasnie ze wzgledu na duze obrazenia podstawowe na poziomie 15dmg i nowym AI przeciwnikow - bestie po prostu odskakuja i robia rozne nieprzewidywalne ruchy
w g2 plus v1.1c potwory maja AI z podstawki, tzn bardzo latwo jest je odciagac pojedynczo, a same sa glupie; przeciwnicy w postaci ludzi to samo - dla kogos kto zna gre praktycznie na wylot walka z przeciwnikiem na poziomie broni ponizej 30% nie stanowi absolutnie zadnego wyzwania; moda w tym zestawieniu umiescilbym na rowni z podstawowa noca kruka - miejscami jest latwiej, miejscami trudniej ale to wciaz ten sam poziom trudnosci
zdania: "Opiera się przede wszystkim na zachowaniu ducha oryginału i utrzymaniu przyjemność czerpania z rozgrywki w takim samym stopniu jak pierwowzór" i "Poprawienie balansu było bardzo ważna kwestią – zarazem trudności rozgrywki jak i napotykanych przeciwników i nagród, które temu towarzyszą – udało się to doskonale" nie kleja sie moim zdaniem zupelnie
-> widac ze autor ma (mial?) pomysl na mod, duzo nowosci w samym swiecie ktorych nie spotkamy w innych modyfikacjach typu addon jak kompletnie inne rozlozenie lootu w kazdej postaci: specjalnie przyszykowane polacie roslin w roznych miejscach, przeniesione smieci ktore napotykami w roznych zakamarkach czy inne rozmieszczenie broni - moim zdaniem na minus jest tutaj przeniesienie wlasnie roslin ze wzgledu na pustosc swiata, po prostu nie podoba mi sie sam pomysl, oraz dziwnie wyszlo przeniesienie znacznej czesci lootu - czemu tykac porozrzucane po swiecie smieci roznego rodzaju, przy tym zachecajac do ekslopracji i zagladania w zakamarki gdy juz sam gothic mial takie zakamarki i poukrywany mniej lub bardziej loot? mnie strasznie to zniechecilo przyznam szczerze, gralem z pluginem do uniona ktory pokazuje przedmioty przez sciany i gdzie nie spojrzec jest pusto, a efekt jest odwrotny do zamierzonego moim zdaniem (czyli: nie chce mi sie przeszukiwac mapy, bo tam gdzie kiedys cos bylo teraz nie ma nic)
z nowosci tez praca u thorbena czy mateo, nie testowalem i nie wiem jak to wyglada w porownaniu ze 'zwyklymi' mistrzami ale nie sadze ze wyszlo to zle
nowi npc, pare nowych dialogow u starych npc, kunszt tych rozmow raczej na niskim poziomie, bezimienny mowi takie rzeczy jakby nie byl soba, ale to latwo poprawic jesli ma sie pomysl
-> strona graficzna: wiele rzeczy sie nie klei kupy, ja po prostu nie lubie tych tekstur od vurtsa, wiem ze to juz stricte indywidualna ocena ale nie podoba mi sie to khorinis (reszty nie widzialem)
no i akurat na okrutny minus w moim odczuciu dobor wizualny pancerzy i ich rozmieszczenie na mapie - wszedzie jakies losowe zbroje, a to w khorinis idzie na samym poczatku dwie o takich samych statystykach ale innym wygladzie, a to w jaskini obok jakies szmaty niby wedrowca a wygladaja jak porzadny pancerz xD npceci chodza sobie po miescie w zbrojach na bitwe z calym legionem orkow, no nie rozumiem tego kompletnie - totalne wyrwanie z immersji
-> technicznie jest ok, nie spotkalem jakichs wiekszych bugow, nic nie wpada pod ziemie, komunikaty (nt. chociazby expa czy nowych wpisow w dzienniku) poprawione standardowo, to juz raczej normalka w kazdym modzie
sam pomysl i zaangazowanie tworcy w moda odbieram pozytywnie, jednak brakuje tu bardzo wielu szlifow by moc postawic modyfikacje na rowni z wiekszymi produkcjami typu addon
duzo by tu pisac, ogolnie gdyby poziom trudnosci byl nieco wyzszy moze bym dogral do konca, na chwile obecna nie mam po prostu motywacji