[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1G 168118 222

O temacie

Autor lucki666

Zaczęty 23.10.2020 roku

Wyświetleń 168118

Odpowiedzi 222

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@StachusCitrus
Dzięki za opinię. Liczę na kolejne w dalszych częściach gry lub po skończeniu modyfikacji

NPC z którymi możemy podróżować, zostały obniżone znacznie obrażenia, aby zachęcić bohatera również do działania i pomocy, aniżeli stania z tyłu i inkasowania darmowego doświadczenia. Uważam, że to bardziej naturalnie wygląda, jak postacie wspierają się w wędrówce, przez co szybciej mija droga do celu. Ale zawsze można po staremu stać z tyłu, kosztem częściowo straconego czasu.

Nauka języków została lekko zmieniona ze względu na zbyt duży skok postaci, przy kluczowych tablicach. Wszystkie 3 poziomy kosztują odpowiednio 5-10-10=25PN. Generalnie jest to opłacalne, jeśli lubimy przeszukiwać zakamarki. Znajdując wszystkie tablice do np. siły i dwuręczności zyskamy +10 do tych atrybutów, co pozwala zaoszczędzić 40PN, nie mówiąc o pozostałych jak zręczność, mana i inne. Więc koszt 25PN nie jest wysoki w porównaniu do korzyści.

W dalszych etapach gry docenisz wypadające wytrychy czy menzurki z bantytów, które w przeciwnym razie będziesz musiał prawdopodobnie kupować w handlarzy. Ponadto czy samo doświadczenie z nich nie jest wystarczającą zachętą do pokonywania ich?
 

StachusCitrus

StachusCitrus

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://photos.app.goo.gl/H3dfvj4kny2gNcGt9 końcówka 1 rozdziału
https://photos.app.goo.gl/CwkC2JhyoqBqy4CK6 końcówka 2 rozdziału
Wybiłem wszystko w 2 rozdziale, żaden boss się nie ostał xD W sumie to nie mam się do czego doczepić, może do tych 50exp za orka oblężniczego. Ostatecznie nauczyłem się języków starożytnych, opłacało się koniec końców. Zostawanie czeladnikiem u Mattea moim zdaniem mija się z celem. Uczy tych pancerzy, ale podczas gry znajdujemy o wiele lepsze. Gdyby najlepsza zbroia jakiej uczy miała statystyki jak pancerz paladyna w g2 nk to miałoby sens, a tak to lipa. Liczyłem na lepsze statystyki broni "Czarne Ramię". Schemat ciężko dostać w dodatku el bastardo trzeba miecz wyuczone, a tu ostatecznie tylko 145dmg. Mam też kilka pytań:
1. Gdzie jest Klucz do drzwi z tego statku w obozie na bagnie i do skrzyni w świątyni adanosa?
2. Czy ten topór 175dmg z orkowego cmentarzyska to najlepsza broń czy jest coś mocniejszego?
3. Gdzie znajdę pas +10 siły?
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Matteo generalnie ma najlepsze pancerze o ile regularnie się ich uczymy i ulepszamy je. Nie jest to duży przeskok, ale jednak. Szczególnie jeśli chodzi o obronę przed magią i ogniem. Ale w dużej mierze to zależy też jak gracz gra i gdzie zwiedza i co znajduje. Najlepsza zbroja Matteo ma statystyki 130-130-70-70 - lepszej nie znajdziesz.

Cytuj
Liczyłem na lepsze statystyki broni "Czarne Ramię". Schemat ciężko dostać w dodatku el bastardo trzeba miecz wyuczone, a tu ostatecznie tylko 145dmg.

Jest to schemat dla czeladnika Harada, ponieważ El Bastardo w 4 rozdziale zaczynał być niewystarczający, a miecz 145 obrażeń ze zmniejszonym wymaganiem siły, bonusem % do broni i z dobrym zasięgiem jest już wart uwagi dla tego rozdziału.

Cytuj
1. Gdzie jest Klucz do drzwi z tego statku w obozie na bagnie i do skrzyni w świątyni adanosa?

Klucz do statku można dostać jedynie jeśli grasz bez gildii. W 5 rozdziale po przeczytaniu almanachu pod klasztorem, pojawia się na stole obok Łez Innosa.

A do świątyni Addanosa pasuje klucz "Gomeza do drugich drzwi". Podpowiem ci jeśli sam tego nie odkryłeś, że w 5 rozdziale w świątyni Addanosa możesz teraz spotkać Ducha Kruka i z nim zawalczyć raz jeszcze - jest dość ciężkim przeciwnikiem.

Cytuj
2. Czy ten topór 175dmg z orkowego cmentarzyska to najlepsza broń czy jest coś mocniejszego?

Generalnie on posiada największe obrażenia, ale jest kilka broni, które mają ich mniej, ale za to dodatkowe inne bonusy.

Cytuj
3. Gdzie znajdę pas +10 siły?

Jeśli nic z nim nie zmieniłem, to powinien być w świątyni Y'beriona po pokonaniu rzadkiego bagiennego golema, ale mogę się mylić i został gdzieś przeniesiony.
 

Adrian Gothic the best

Adrian Gothic the best

Użytkownicy
posty1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Wiecie może dlaczego napisy mam tak jakby poucinane ? Jadą litera jest na pół pokazana
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Adrian Gothic the best
Cytuj
Witam. Wiecie może dlaczego napisy mam tak jakby poucinane ? Jadą litera jest na pół pokazana

Pierwszy raz słyszę o takiej sytuacji, aby ktokolwiek miał tego typu problem. Masz na Spine/GoG/Steam czy normalnie? Fajnie by było, gdybyś zdjęcie podesłał.

Taka moja pierwsza myśl to czy te poucinane litery to nie są przypadkiem polskie znaki tylko?
 

Gogakan

Gogakan

Użytkownicy
posty1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Gogakan

[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1
#145 2022-02-04, 10:08(Ostatnia zmiana: 2022-02-04, 16:28)
Szukałem czegoś nieco trudniejszego od podstawowej Nocy Kruka, ale jednocześnie nie jakiegoś hardkorowego moda przy którym musiał bym używać exploitów. Pograłem kilka godzin, wbiłem dziesiąty level i jak na razie bardzo mi się podoba.

Uważam że balans przedmiotów jest w porządku, ale trochę nie podoba mi sie że bandyci nie mają przy sobie za wiele. Wiem, że to bardzo pospolity przeciwnik i to celowy zabieg żeby gracz zbytnio się nie wzbogacił zaraz na początku, ale co niektórzy bandyci mogliby mieć coś fajnieszego przy sobie. Swoją drogą umieszczenie ludzi ze starego obozu między bandytami to całkiem fajny pomysł.

Moja następna uwaga (I właściwie powód mojego posta) to system craftingu a w szczególności kowalstwo. Próbuje wykuć podstawowy miecz (Ten który wymaga dwóch sztabek żelaza, czterech kłów i dwóch kawałków węgla), mając wszystkie składniki i tak pojawia się komunikat o tym, że nie mam wystarczającej ich ilości. Może czegoś nie wiem.
Trochę nie podoba mi się, że musiałem obejść spory kawałek wyspy zanim znalazłem dwa kawałki węgla. Składniki do produkcji podstawowych rzeczy nie powinny być jakoś trudno osiągalne. Tak samo ze sztabkami żelaza, chwilę zajęło mi zdobycie dwóch gdyż nie mogłem znaleźć ich u żadnego handlarza. Do tej pory nie byłem w stanie wykuć nawet jednego miecza dla Harada. Ale tak jak mówię, mam dopiero 10 poziom i to moje pierwsze podejście do moda więc może czegoś nie wiem.


Nie zauważyłem, że najpierw muszę wyciągnąć klingę.
Tak czy inaczej, jestem trochę zawiedziony. Podstawowy miecz sprzedaje Haradowi za 133 sztuk złota mimo, że za same materiały dostałbym minimalnie więcej u dowolnego kupca.
 

minecraftkoxik2008

minecraftkoxik2008

Użytkownicy
tak było
posty28
Propsy4
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • tak było
dałem szansę, dobiłem 10 level, wnioski jakie sie nasuwaja po paru godzinach:
-> mod w moim odczuciu za łatwy, minimalne obrazenia na poziomie 10dmg, a oponenci ani madrzejsi ani twardsi wzgledem podstawki, na start dodatkowe statystyki w postaci sily, zrecznosci, hp, i % do broni sprawiaja ze brakuje jakiejkolwiek trudnosci w wejsciu do gry; za punkt odniesienia uznaje oryginalna noc kruka ktora jest po prostu latwa dla kogos kto gra w te gre, nastepnie returning 2.0 ab (na poziomie trudnosci 10pn/poziom) gdzie poczatek jest w miare zmudny ale czuc ze postac jest slaba a po wbiciu paru poziomow jest sobie w stanie radzic sama ze slabszymi przeciwnikami az wkoncu w I rozdziale idzie czyscic cala mape jesli odpowiednio sie wyskillowalo postac, az po lhivera w wersji rosyjskiej i jego odpowiednikow (polski 1.6/1.2.1?) gdzie praktycznie do 20 poziomu dalej sa problemy z pokonaniem grupki glupich wilkow czy dzikow - wlasnie ze wzgledu na duze obrazenia podstawowe na poziomie 15dmg i nowym AI przeciwnikow - bestie po prostu odskakuja i robia rozne nieprzewidywalne ruchy
w g2 plus v1.1c potwory maja AI z podstawki, tzn bardzo latwo jest je odciagac pojedynczo, a same sa glupie; przeciwnicy w postaci ludzi to samo - dla kogos kto zna gre praktycznie na wylot walka z przeciwnikiem na poziomie broni ponizej 30% nie stanowi absolutnie zadnego wyzwania; moda w tym zestawieniu umiescilbym na rowni z podstawowa noca kruka - miejscami jest latwiej, miejscami trudniej ale to wciaz ten sam poziom trudnosci
zdania: "Opiera się przede wszystkim na zachowaniu ducha oryginału i utrzymaniu przyjemność czerpania z rozgrywki w takim samym stopniu jak pierwowzór" i "Poprawienie balansu było bardzo ważna kwestią – zarazem trudności rozgrywki jak i napotykanych przeciwników i nagród, które temu towarzyszą – udało się to doskonale" nie kleja sie moim zdaniem zupelnie
-> widac ze autor ma (mial?) pomysl na mod, duzo nowosci w samym swiecie ktorych nie spotkamy w innych modyfikacjach typu addon jak kompletnie inne rozlozenie lootu w kazdej postaci: specjalnie przyszykowane polacie roslin w roznych miejscach, przeniesione smieci ktore napotykami w roznych zakamarkach czy inne rozmieszczenie broni - moim zdaniem na minus jest tutaj przeniesienie wlasnie roslin ze wzgledu na pustosc swiata, po prostu nie podoba mi sie sam pomysl, oraz dziwnie wyszlo przeniesienie znacznej czesci lootu - czemu tykac porozrzucane po swiecie smieci roznego rodzaju, przy tym zachecajac do ekslopracji i zagladania w zakamarki gdy juz sam gothic mial takie zakamarki i poukrywany mniej lub bardziej loot? mnie strasznie to zniechecilo przyznam szczerze, gralem z pluginem do uniona ktory pokazuje przedmioty przez sciany i gdzie nie spojrzec jest pusto, a efekt jest odwrotny do zamierzonego moim zdaniem (czyli: nie chce mi sie przeszukiwac mapy, bo tam gdzie kiedys cos bylo teraz nie ma nic)
z nowosci tez praca u thorbena czy mateo, nie testowalem i nie wiem jak to wyglada w porownaniu ze 'zwyklymi' mistrzami ale nie sadze ze wyszlo to zle
nowi npc, pare nowych dialogow u starych npc, kunszt tych rozmow raczej na niskim poziomie, bezimienny mowi takie rzeczy jakby nie byl soba, ale to latwo poprawic jesli ma sie pomysl
-> strona graficzna: wiele rzeczy sie nie klei kupy, ja po prostu nie lubie tych tekstur od vurtsa, wiem ze to juz stricte indywidualna ocena ale nie podoba mi sie to khorinis (reszty nie widzialem)
no i akurat na okrutny minus w moim odczuciu dobor wizualny pancerzy i ich rozmieszczenie na mapie - wszedzie jakies losowe zbroje, a to w khorinis idzie na samym poczatku dwie o takich samych statystykach ale innym wygladzie, a to w jaskini obok jakies szmaty niby wedrowca a wygladaja jak porzadny pancerz xD npceci chodza sobie po miescie w zbrojach na bitwe z calym legionem orkow, no nie rozumiem tego kompletnie - totalne wyrwanie z immersji
-> technicznie jest ok, nie spotkalem jakichs wiekszych bugow, nic nie wpada pod ziemie, komunikaty (nt. chociazby expa czy nowych wpisow w dzienniku) poprawione standardowo, to juz raczej normalka w kazdym modzie

sam pomysl i zaangazowanie tworcy w moda odbieram pozytywnie, jednak brakuje tu bardzo wielu szlifow by moc postawic modyfikacje na rowni z wiekszymi produkcjami typu addon
duzo by tu pisac, ogolnie gdyby poziom trudnosci byl nieco wyzszy moze bym dogral do konca, na chwile obecna nie mam po prostu motywacji
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@minecraftkoxik2008
Dzięki za opinię. Każda pozytywna czy mniej, jest dla mnie cenna.

Szkoda, że dobiłeś jedynie do 10 poziomu. Modyfikacja miała na celu bycie dużo lepszą Nocą Kruka, w taki sposób mniej inwazyjny jak to robią inne modyfikacje Addon. Nad Gothic 2 Plus pracowałem sam, więc wiele kwestii jak np. AI było poza moim zasięgiem w porównaniu nad teamami w innych modach.

Poziom trudności na początkowym etapie gry jest podobny do ogrinału. Bohater ma podwyższone statystyki, ale przeciwnicy również. Później zaczynamy coraz mocniej odczuwać mniejsze odporności w pancerzach o ok. 20%. Złota też zdobywamy dużo mnie, co też utrudnia rozgrywkę, tym bardziej, że ceny poszły w górę. Dodatkowo kupcy nie posiadają wielkich asortymentów broni jak było w pierwowzorze i bohater jest zmuszony szperać po zakamarkach, aby znajdować lepszy ekwipunek i przedmioty na sprzedaż. Dlatego podwyższona trudność w Gothic 2 Plus nie polega tu na osłabieniu postaci czy wzmocnieniu przeciwników czy to statystykami czy AI. Na dalszych etapach napotkałbyś kilkadziesiąt rzadkich potworów, które mają własne proste mechaniki walki - myślę, że byłoby to dla ciebie wyzwaniem, podobnie jak walka z Krukiem czy smokami.

Co do przedmiotów i roślin w świecie. Tutaj słyszałem podzielone zdania. Niektórzy chwalili, a niektórzy gardzili. Ja należę do tych pierwszych i nie wyobrażam sobie innego (lepszego w moim odczuciu) rozwiązania. Mnie zawsze w Gothicach mierziło, że przez całą kilkudziesięciu godzinną rozgrywkę byłem zmuszany do podnoszenia porozrzucanych przedmiotów czy roślin i chodzenie od jednego do drugiego. Bardzo tego nie lubiłem, dlatego w modyfikacji znajdujemy tylko ciekawszy ekwipunek, rośliny w grupach, a reszta wylądowała w skrzyniach.
 

minecraftkoxik2008

minecraftkoxik2008

Użytkownicy
tak było
posty28
Propsy4
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • tak było
masz absolutna racje z poziomem trudnosci i tym, ze moja ocena zostala podyktowana wbiciem 10. lvla - co by nie bylo, bardzo malego, mozna powiedziec ze bylem gdzies w okolicach I rozdzialu a to jest caly chuj zeby zrecenzowac ogolny poziom trudnosci calej gry - ale moze tez mam spaczony umysl modami pokroju lhivera/returninga i po prostu oczekiwalem czegos wiecej :D
za najwiekszy minus z tego wszystkiego co napisalem i z wypowiedzi innych forumowiczow uznalbym ogolna stylistyke, a w szczegolnosci pancerze ktorych rozmieszczenie w swiecie jest kosmicznie glupie. naprawde ciezko sie patrzy na zwyklych obywateli/npców chodzacych w pancerzach ktore w innych modach byly wyzszej klasy. farmerzy w przekolorowanych zbrojach piratów wydaly sie niepowazne. w pamiec mi zapadly wlasnie te łachy wedrowca czy jakkolwiek by to sie nie nazywalo (do zdobycia w jaskini przy khorinis), ktore wygladaly jak potezny pancerz wojownika z lhivera albo pancerz gildii zabojcow z returninga (ogolnie go kojarze z modow, jestem swiadom ze to jest gotowy resouce i kazdy go sobie uzywa w swoich modach jak chce)
absolutnie sie nie zniechecaj, ciesze sie ze nie odbierasz w taki sposob tych mniej pozytywnych opinii
 

Cayen

Cayen

Użytkownicy
posty24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A czy ktoś z grających tutaj zdecydował się terminować u Thorbena - co z tym pierscieniem czy jest on taki OP jak sie o nim mówi bo mam dylemat u kogo terminować który zaś będzie lepszy
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cayen
Tutaj przechodziłem grę jako mag ognia i czeladnik Thorbena:

Cytuj
https://www.youtube.com/user/lucki666/playlists

Ogólnie pierścień jest najmocniejszy w całej grze ze względu, że może posiadać maksymalnie aż 5 statystyk jednocześnie, ale to wymaga wiele szukania przedmiotów i minerałów do ulepszania go na całej przestrzeni gry.

Tutaj masz rozwój przykładowego pierścienia

 

Cayen

Cayen

Użytkownicy
posty24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A nie da sie jednego atrybutu bardziej ulepszac jesli chce grac pod siłe?
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cayen
Każde ulepszenie aż do 5-tego, daje ci wybór jednej dodatkowej statystyki.
Na obrazku masz przykład pierścienia pod zręczność.

Dla pierścienia pod siłę wybory będą takie:

1. Siła+3
2. Mana+4 lub życie+20
3. Obrona broń+3 lub Obrona strzały, ogień, magia+4
4. Broń dwuręczna +2 lub Broń jednoręczna+2
5. Kusza+3 lub Regeneracja zdrowia+3

 

Cayen

Cayen

Użytkownicy
posty24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam pytanie czy warto iść drogą bezgildyjną czy jednak więcej korzysci z moda będę miał jeśli pójdę którąś z 3 gildii na sam początek???
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cayen

W pierwszym poście jest opisane:

Cytuj
Nowa droga  - brak gildii:

- Dodano nową ścieżkę. W pierwszym rozdziale nie jest obowiązkowy wybór gildii, by dostać się do Lorda Hagena i rozpocząć rozdział 2. Wtedy wybór pozostałych gildii zostaje zablokowany.

- Aby dokonać tego wyboru należy osiągnąć poziom 10 w pierwszym rozdziale. Wtedy Vatras daje bohaterowi amulet kuriera, który pozwala wejść do ratusza.

- Bohater w dialogach z NPC jest traktowany jak najemnik.

- Dostanie się na statek w rozdziale 5 wymaga wręczenia 10’000 złota łapówki.
- Korzyści:

   - nauka broni z magicznej rudy od rozdziału 2 z wyjątkiem najlepszych ostrzy na smoki u Carla, Dobry, Huno oraz Jana.

   - możliwość wyuczenia się od 2 rozdziału „run defensywnych” – które nie wymagają kręgów magii u Neferiusa. Są to: światło, sen, korzeń, wodna pięść, leczenie lekkich ran oraz przywołanie towarzysza.

   - możliwość podniesienia regeneracji many do 1/15 sekund u Saturasa od rozdziału 2.

- w rozdziale 5 w almanachu pod klasztorem, Xardas wspomina o artefaktach Beliara i zostawia klucz, by je odnaleźć.
 

Cayen

Cayen

Użytkownicy
posty24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kolejne: Czy opłaca się uczyć Kradzieży Kieszonkowej??? Czy to wyrzucanie PN-ów w błoto? I czy z dwojga złego wydawanie straży miejskiej Fernando opyla się i zainkasować przy tym jedno od niego zadanie czy jednak wsadzić go do paki??
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cayen
Kradzieży na pewno opłaca się uczyć ze względu na dodatkowe złoto. Czy te 10 PN zwróci się jeśli nie będziesz inwestował w zręczność? Trudno powiedzieć, może/chyba nie. Korzyścią jest też czasem kradzież kluczy, których w innym przypadku raczej byś nie dostał. Nie inwestując w zręczność i jedząc goblinie jagody, czytając tabliczki i zakładając przedmioty pod zręczność powinieneś uzyskać jej w okolicach 65. Sam oceń.

A z Fernando nie ma większej różnicy co zrobisz.
 

Cayen

Cayen

Użytkownicy
posty24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A co z tymi samorodkami - czy one się odnawiają co rozdział??? Czy lepiej poczekać z wydobyciem czy od razu je wyeksploatować?
 

lucki666

lucki666

Użytkownicy
posty131
Propsy64
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Cayen
Nie odnawiają się wcale. Jeśli widzisz i masz kilof to kop od razu.
 

Cayen

Cayen

Użytkownicy
posty24
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Cayen

[G2NK] Gothic 2 Plus v1.1
#159 2022-02-26, 21:32(Ostatnia zmiana: 2022-02-28, 16:32)
Jestem już przy Kruku i mam parę pytan:
1.Czy da się otworzyć tą zardzewiałą skrzynie - do niej potrzebny jest klucz tylko nie wiem jaki, czy dopiero pózniej bedę mógł ją otworzyć?
2.Czy po pokonaniu Kruka jako że gram bronią 2h a korcą mnie fajnie wyglądające dwuręczniaki taki np. Szpon Beliara minusem zawsze było to że modląc się do Beliara zabierało sporo życia - jak zaś wygląda to w tej modyfikacji czy za każdy wbity poziom bierze coraz więcej punktów życia czy tylko po 5, albo oddać ją Saturasowi?
3.Jaki nauczyciel naucza więcej siły od 130 pkt w góre??
4.Gdzie mogę znalezc ostatnią grupę nieumarłych z zadania od Elireny ze szwędaczami - jedną grupę w bibliotece ubiłem a o drugiej w dzienniku pisze że gdzieś na południu świątyni obczaiłem wszystkie i nie mogę znalezc
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry