Gothic sequel....dokończenie 12896 39

O temacie

Autor pawel5428

Zaczęty 16.04.2018 roku

Wyświetleń 12896

Odpowiedzi 39

pawel5428

pawel5428

Użytkownicy
posty11
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Otóż jestem wielkim fanem gothica i mam dużo różnych pliczków fajnych powiązanych z tą grą.

Mam też niewydany gothic sequel który jest niedokończony.

I czy jakbym zabrał się za dokończenie tego dodatku w formie modyfikacji i użycie go do gothica to mogę mieć przez to jakieś problemy? Jestem bardzo zdeterminowany aby wziąć się za modding.Jestem wytrwały,bystry i szybko się uczę.
Jednak 1 osobie to i tak zeszłoby się pewno dość długo.

Taki sequel mod powstałby z nie dokończonego dodatku i byłby swoistym modem do tej gry.
Rozumiem że mogłyby powstać problemy podczas tworzenia,sama trudność polegałaby na dokończeniu tego dzieła tak,aby całość była spójna i rozsądna.

Jeśli nie będzie nikt przeciw...

To jak.Pomożecie??
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Rosjanie pracowali (i być może ciągle pracują) nad takim projektem. Niestety wymaga to bardzo dużo pracy. Formalnie publikowanie tego byłoby niezgodne z prawem, tak jak każdego projektu zawierającego kradzione pliki.

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Na ingerencję w pliki Sequela PB zareagowało ciszą
Bo przełożono Sequela na polski i rosyjski a przekład na język angielski jest w drodze i nie widzę żeby ktoś kogoś szarpał na razie po sądach
Chociaż jest tycia szansa że coś by zrobili ale to raczej promile szans
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Trzeba na prawde nie mieć mózgu by pakować sie w takie niejasne prawnie projekty. Jeżeli cie nie "szarpią po sądach" nie znaczy to że prawnym właścicielom tych materiałów sie to podoba i jest to legalne. Jeżeli jest to takie dobroczynne i pomocne community okradać dewelopera to napisz do nich notke z pytaniem co o tym sądzą.
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
Trzeba na prawde nie mieć mózgu by pakować sie w takie niejasne prawnie projekty. Jeżeli cie nie "szarpią po sądach" nie znaczy to że prawnym właścicielom tych materiałów sie to podoba i jest to legalne. Jeżeli jest to takie dobroczynne i pomocne community okradać dewelopera to napisz do nich notke z pytaniem co o tym sądzą.
Ale wiesz że mam to w dupie i nie chce mi się zagłębiać czy PB się wkurwi jak ktoś coś pierdnie o Sekwelu
Wyraziłem swoją opinię i na tym moja aktywność w tym temacie się kończy
Adieu
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Dokończenie Sequela jest karkołomne chyba głównie przez brak oficjalnych narzędzi modderskich, z tego co ja się orientuję - przede wszystkim tyczyło się to chyba kompilatora.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

pawel5428

pawel5428

Użytkownicy
posty11
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czyli o ile tworzenie modów do podstawki jest możliwe to do sequela znacznie trudniejsze?
Dziękuję za wasze wypowiedzi.Gdyby ktoś jednak dokończył sequel w całości i zgłosił to do piranhi że ich dodatek jest dokończony i tylko ta osoba to posiada.I udostępniłby to im to ciekawe co by zrobili.
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Możesz poczytać inne wątki ludzi mające podobne pomysły do Twojego. Szczególnie po wycieku dużo ludzi chciało się zająć czymś takim. Ktoś tu na pewno kopiowal skrypty i mu nie działało i napisał o tym temat.

Jeśli będziesz cierpliwy to zapewne się doczekasz i ktoś wyda taką modyfikację :)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Akurat problemami technicznymi bym się nie przejmował - skoro miałaby to być modyfikacja, to do Gothica I. Po prostu zawierałaby wyciągnięte z Sequela skrypty i inne zasoby. Wypakowanie i dekompilacja ich jest jak najbardziej możliwa z obecnymi narzędziami.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Akurat problemami technicznymi bym się nie przejmował - skoro miałaby to być modyfikacja, to do Gothica I. Po prostu zawierałaby wyciągnięte z Sequela skrypty i inne zasoby. Wypakowanie i dekompilacja ich jest jak najbardziej możliwa z obecnymi narzędziami.
nie wszytskie animacje da sie przenieść.

dwa to nie wiem jak z zenami czy można by je bez porblemu przenieść.

skrypty są zdekompliowane i niektóre funkcje z externala są inne, ale z tym nie powinno być większego problemu.
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
W mojej modyfikacji został odtworzony cały pierwszy rozdział (nie 1:1, zrobiłem parę zmian). Z SQ przeniosłem tylko same zadania i Thore. Reszta została zrobiona od zera. Problem jest jedynie z animacją walki kosturem, ponieważ nie umiem zrobić  nowej flagi dla broni (tak, żeby działała, a to ponoć trudne), a zmiana animacji i samego kostura na broń dwuręczną coś nie chcę działać (Nie znam się za bardzo na animacjach :F ). Model świata z SQ jest do pobrania (szukać na YouTube). Ja zrobiłem swój własny model świata, żeby nie było. Fabuła SQ nie jest jakaś super, ale odtworzenie go jak najbardziej możliwe. Nie ma różnicy, na którym Gothicu. Różnica między nimi to handel i ekwipunek, sterowanie z G2 można mieć w G1 po zainstalowaniu SystemPacka.
 
How can I see roses... and only feel thorns...


Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru

Mikotsune
Czas Honoru

Gothic sequel....dokończenie
#12 2018-04-17, 13:39(Ostatnia zmiana: 2018-04-17, 13:45)
Animację nie działają, jeśli się użyje overlay mds. Wyskakują błędy:

D: ME: Loading overlay mds HUMANS_STAFF2 for base-mds HUMANS failed:
ani in overlay not present in base: S_STAFF *<- i inne*

Jest szansa że trzeba by zmienić używane ZSy (sloty na szkielecie).
Mógłbyś rozwinąć? :F
 
How can I see roses... and only feel thorns...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jeśli MDS kostura używa ZSów innych niż  MDSy broni dwuręcznej, będzie trzeba przestawić go na używanie ZSów broni dwuręcznej i przesunąć je w każdym pliku animacji na to miejsce, gdzie są analogiczne ZSy kostura.
Co do animacji, trzeba zmienić identyfikatory animacji na te same, które są używane w broni dwuręcznej.

W skrócie, overlay MDS kostura ma zawierać wpisy animacji broni dwuręcznej (wszstkie z nich i tylko je), po prostu podmieniać nazwy plików animacji i zakresy klatek.

pawel5428

pawel5428

Użytkownicy
posty11
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra,mam ten sequel  po polsku w formie iso ale jeszcze nie sprawdzałem jak to wygląda.Ja też bardzo chciałbym zobaczyć dokończony sequel i pograć.Czyli muszę poczekać.No szkoda.Ale Piranhia mogliby wolnym czasem poświęcić godzinkę a nawet miej dziennie aby go dokończyć.To przecież w ciągu roku może by go zrobili.
 

Fors

Fors

Użytkownicy
Chrząszcz
posty190
Propsy14
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Chrząszcz
No szkoda.Ale Piranhia mogliby wolnym czasem poświęcić godzinkę a nawet miej dziennie aby go dokończyć.To przecież w ciągu roku może by go zrobili. A ci co są obecnie nie marnowali by czasu na dokończenie 17 letniego projektu.

Tylko że większość osób które zapewne pracowały przy Sequel odeszło od PB.
 

CzlowiekGejzer

CzlowiekGejzer

Użytkownicy
Wszyscy skończymy w Choroszczy
posty266
Propsy123
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Wszyscy skończymy w Choroszczy
No szkoda.Ale Piranhia mogliby wolnym czasem poświęcić godzinkę a nawet miej dziennie aby go dokończyć.To przecież w ciągu roku może by go zrobili. A ci co są obecnie nie marnowali by czasu na dokończenie 17 letniego projektu.

Tylko że większość osób które zapewne pracowały przy Sequel odeszło od PB.
A nie wszyscy?
 

Zakker0105

Zakker0105

Użytkownicy
posty4
Propsy3
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
PB miałoby dokończyć sequel? Jasne, już to widze xD Wydać dodatek, który nie jest kanoniczny z serią...
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
No szkoda.Ale Piranhia mogliby wolnym czasem poświęcić godzinkę a nawet miej dziennie aby go dokończyć.To przecież w ciągu roku może by go zrobili. A ci co są obecnie nie marnowali by czasu na dokończenie 17 letniego projektu.

Tylko że większość osób które zapewne pracowały przy Sequel odeszło od PB.
A nie wszyscy?
Nikt z obecnego zespołu Piranha Bytes nie posiada Sequela. Ma go tylko kilku byłych pracowników.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

hastor

hastor

Użytkownicy
<tu podaj nazwę własnej modyfikacji>
posty24
Propsy40
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • <tu podaj nazwę własnej modyfikacji>
Przerób tekstury Diablo na śniącego, a wygląd 5 bohaterów (Podstawka Diablo 2 bez LoD) przerób na Beziego, Miltena, Gorna, Lestera i Diego. Za Caina wstaw Thorę i w wielkim uproszczenium i krzywym zwierciadle masz Sequela w pigułce. Mniej roboty niż próby dokończenia Sequela na silniku Sequela i uzupełnianie scenariusza, aby jakoś zgadzał sie z założeniami, rozmyśleniami PB.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry