Transfer Vertex Color - Skrypty do Cinema 4D 433 6

O temacie

Autor wietrzyk

Zaczęty 27.02.2018 roku

Wyświetleń 433

Odpowiedzi 6

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty438
Propsy384
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Transfer UVW VertexColor
Pozwala na przenoszenie Vertex Coloru do UVW i odwrotnie. Zarówno dla całego modelu jak i zaznaczonych polygonów.

Przy przenoszeniu z modelu A do B ważna jest kolejność tagów, brany jest pod uwagę zawsze pierwszy z lewej (warto także odpowiednio nazwać tagi, aby uniknąć pomyłki). Aby przenieść Vertex Color Mesh musi być zaznaczony.Podczas wykonywania skryptu UV tagi są dodawane automatycznie. Skrypt obsługuje także multi zaznaczenie meshy.

UV tagi odpowiadające za trzymanie informacji o kolorach są odpowiednio nazwane przez skrypt:
VertexColor (UVW 2)
VertexColor (UVW 3)
VertexColor (UVW 4)

Vertex Color zawiera aż 4 informacje o kolorach (RGBA) do jednego UV tagu da się przenieść tylko 2.

Transfer VertexColor
Pozwala na przenoszenie Vertex Colorów pomiędzy meshami ( siatka modeli nie musi być identyczna) Do modelu do którego chce się przenieść Vertex Color trzeba ręcznie stworzyć nowy Vertex Color tag, później zaznaczyć tag z mesha z którego chce się przenieść informacje i tag do którego przenosimy, następnie wybieramy który kanał z RGBA chcemy przenieść.

Skrypty testowane na Cinema 4D r.18 Prime i Studio

Skąd można pobrać:

http://wietrzyk.blogspot.com/2018/02/transfer-vertex-color-skrypt-do-cinema.html
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
Czego pragniesz?
posty7605
Propsy5088
Nagrody
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Czego pragniesz?
Jak działa tryb odwrotny? Potrafi ustalić uśredniony kolor dla vertexa na podstawie pixeli z tekstury? To byłoby bardzo dobre w połączeniu z asynchronicznym ładowaniem tekstur / niskim LOD, zwłaszcza jakby robił to dla każdego trójkąta z osobna (powstawałyby "ostre" krawędzie kolorów).

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3609
Propsy4669
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Z tego co wiem w silniku wypala się vertex paint właśnie, żeby nie było problemów na lod
 


Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3609
Propsy4669
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
To przepal to do tekstury, jeśli lodowanie jest dobrze zrobione to raczej dopasuje ci Uv lodów do tej tekstury bez wiekszych seamow
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty438
Propsy384
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Jak działa tryb odwrotny? Potrafi ustalić uśredniony kolor dla vertexa na podstawie pixeli z tekstury? To byłoby bardzo dobre w połączeniu z asynchronicznym ładowaniem tekstur / niskim LOD, zwłaszcza jakby robił to dla każdego trójkąta z osobna (powstawałyby "ostre" krawędzie kolorów).
UV tag może zawierać informacje o Vertex Colorze. Odwrotne działanie służy do odzyskania z UV tagu informacji do Vertex Color tagu i możliwości jego edycji. Skrypt powstał do customizacji postaci, samych informacji o kolorach jest tak dużo, że jedynym rozsądnym wyjściem było zapisywanie ich do UV niż do tekstur których było by dodatkowo 4, a tak koszt trzymania w modelu jest zerowy. Unity 3D też obsługuje tylko jeden Vertex Color tag, a UV może mieć dowolną ilość. Dodatkowo aby w Unity mogło odczytać informacje z UV tagów trzeba odpowiednio napisać shader.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2642
Propsy3544
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | space fight |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry