Kharynic - The History of Mine Valley 37663 87

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 6.02.2018 roku

Wyświetleń 37663

Odpowiedzi 87

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Av, jak projekt będzie wyglądał od strony fabuły, historii? Czy masz to rozpisane? Jak wyobrażasz sobie formę kontrybucji projektu pod kątem contentu? Wolna amerykanka czy rozpisywanie zadań do wzięcia?

edit: jakie narzędzie do zarządzania procesem developmentu planujesz użyć? 
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#81 2018-03-28, 22:42(Ostatnia zmiana: 2018-03-30, 09:22)
Od strony fabuły - tak, mam rozpisane, ale głównie w formie "szkiców". Nie ma sensu rozwijać części artystycznej dopóki część techniczna jest ciągle tak mało rozwinięta. Tak jak było to już pisane, historia obraca się wokół powstawania obozu pracy przymusowej / więzienia dla wrogów reżimu i rosnącego wewnętrznego konfliktu bohatera, który pracuje na usługach tego reżimu. Początkowo ścigani przez niego zbiegowie byli mordercami, gwałcicielami czy zdrajcami narodu. Teraz coraz częściej są to osoby które nie miały z czego zapłacić podatków, próbując nakarmić rodzinę zostały złapane na kłusownictwie, czy mówiły źle o królu.
Fabuła będzie istniała głównie w formie szkicu i krystalizowała się w miarę implementowania jej.

Kontrybucja ma działać na tej zasadzie, że jest i będzie utrzymywana publiczna lista obszarów pracy, z najbardziej szczegółowo rozpisanym tym aktualnym. Każdy kto chce, może na swoim branchu robić cokolwiek - ale te zmiany które są zgodne z planowaną formą gry i najlepiej są powiązane z aktualnym etapem prac będą importowane do "mastera" na kharynic.org. Nie ma jednak żadnego przymusu - jeśli ktoś chce, może w swoim repozytorium rozwijać fabułę w zupełnie innym kierunku. Musi się tylko liczyć z tym, że wtedy jego praca może trafić do znacznie mniejszej liczby graczy. Z drugiej strony wyjątkowa popularność brancha może wpłynąć na decyzję o dopasowaniu "głównej wizji" do tego co wybierają gracze.

Do zarządzania procesem developmentu - GitHub Issues. Ewentualnie jakiś kanban board.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Szczerze mówiąc wszedłem tu z nadzieją na to, że zobaczę jakiś śmieszkowy trollopost o zrobieniu klona Gothica, ale zamiast orków będą polskie karyny. Chociaż jestem nieco zawiedziony, to jednocześnie zainteresowany projektem. Wprawdzie nie jestem przekonany do tego jak fabuła i lokacja trącą G1, no ale rozumiem że to było zamierzone i że później dasz/dacie temu jakiś indywidualny rys.
 


Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#85 2019-04-15, 21:12(Ostatnia zmiana: 2019-04-15, 21:24)
Taa, w praktyce nie pracuję nad nim bezpośrednio. Zainteresowanie było mocno poniżej oczekiwań. Na wog.de odpisała chyba jedna osoba, a mocno liczyłem na jakiś feedback od zagranicznego community.

Powoli dłubię za to nad frameworkiem edytowania aplikacji przeglądarkowej w samej przeglądarce. Możesz porównać to do edytora świata znanego z gier desktopowych, z tym że ten zajmuje się kodem i plikami assetów a nie światem.
Na rozgrzewkę chcę zbudować na tym proste forum dyskusyjne z wbudowanymi narzędziami do moddingu tego forum (każdy klient prawie bezpośrednio łączy się z bazą i może dowolnie podmieniać swój kod). Nie pytaj jak na to wpadłem.

W każdym razie, to zadanie dużo prostsze niż cała gra (bardziej przypomina robienie strony internetowej), więc jest dobrym placem treningowym do tworzenia tego edytora.

Kiedy doprowadzę to do zadowalającego stanu, będzie można tych narzędzi użyć aby umożliwić każdemu modding (a przez to dewelopment) Kharynic bez używania żadnych narzędzi poza przeglądarką (chociaż oczywiście są wspierane). Co najmniej do tego czasu projekt ma dla mnie niski priorytet, mam też inne zajęcia. Po aferze z Sequelem, Kronikami Myrtany, Szmykiem i Sueskim mocno straciłem zapał do gothicowego community. Tyle chociaż dobrze że zaczynamy jakoś dochodzić do porozumienia.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Szkoda. Projekt był naprawdę ciekawy i interesowało mnie jak się rozwinie. No ale cóż. Nie dziwię Ci się, że go nie ciągniesz, skoro odzew był marny.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Kharynic - The History of Mine Valley
#87 2019-04-15, 22:28(Ostatnia zmiana: 2019-04-16, 00:04)
To nie znaczy że tak zostanie - tak jak napisałem, tworzę edytor do publicznej grupowej edycji apki webowej (każdy ma swoją kopię, ale z możliwością synchronizacji plików z innymi). Te projekty są ze sobą blisko związane.

Kharynic na obecnym poziomie to "proof of concept" zewnętrznej warstwy skryptowej gry Unity w przeglądarce. Kluczowa część kodu to zautomatyzowa ekspozycja API w C# do zewnętrznego JavaScriptu i z powrotem. Te API są i mają pozostać stosunkowo niskiego poziomu jak dla modderów (można to porównać z uproszczonym zEnginem), coś jak uproszczony interface na Unity. Logika gry ma być zaimplementowana w skryptach po stronie przeglądarki - prototyp pozwala już na instancjonowanie modeli 3d na mapie i manipulację nimi za pomocą konsoli JavaScript.

Ten edytor to jest to czego potrzebuję żeby zrobić z tego modderski plac zabaw i pchnąć projekt naprzód. To i rozwój API silnika, bo na razie to jest bardziej prototyp (np brak mapowania tekstur). Rdzeń rozgrywki ma stanowić chodzenie, rozmowy i używanie przedmiotów więc nic o kosmicznych wymaganiach w tym zakresie.

No i myślę że minimalistyczny klient forum którego da się moddować też spodoba się paru osobom o odpowiednich zainteresowaniach.

Spoiler


To Progressive Web App, okładnie ten sam rodzaj aplikacji co Kharynic. Można otworzyć w przeglądarce przez link, w oknie osobnej aplikacji przez ikonę na pulpicie, można nawet skopiować sobie pliki na dysk i odpalić stamtąd bez instalowania czegokolwiek.

Żongluję paroma projektami balansując ze względu na to ile wartości wydają się mieć ;)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry