Szukam "liter" i symboli z Gothica 4281 3

O temacie

Autor DJMADEJ

Zaczęty 18.12.2017 roku

Wyświetleń 4281

Odpowiedzi 3

DJMADEJ

DJMADEJ

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Witam bardzo serdecznie.
Nigdy nie wiem jak ładnie zacząć...
Otóż w Gothicu znajdziemy różne rodzaje pisma czy też symboli, nie licząc oczywiście języka posiadanej wersji.
Przykłady to:
-ściany na Dworze Irdorath;
-np regał na książki w miejscu Topora Berserkera;
-kamienne tabliczki budowniczych;
-Szata Mrocznych Sztuk

Czy ktoś kiedykolwiek słyszał/ widział/ mógłby coś poradzić w sprawie "wyciągnięcia" chociaż połowy z tych zaszyfrowanych bazgrołków lub zna czcionkę w miarę podobną/ podobne? Nie ukrywam, trochę mi na tym zależy, ale są one tak dziwne że już zdążyłem opracować "swoją" czcionkę, lecz nie pokrywa się ona z powyższymi.
Interesujące są też symbole orkowe, jeżeli ktoś takowe posiada również rad był bym mając do nich dostęp :D
 
Jestem ZIELONY jak ork z mojego AVka ;]

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Mogę się mylić, ale czy tabliczka budowniczych nie jest po prostu rozpikselowanym arabskim? Szaty mrocznych sztuk mogą być rozpikselowanym pismem runicznym.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

DJMADEJ

DJMADEJ

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Co do tego arabskiego to można w pewnym stopniu się zgodzić, ale na szacie symbole są, wydaje mi się, bardziej skomplikowane niż te z pisma runicznego...
 
Jestem ZIELONY jak ork z mojego AVka ;]

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To fantazja artysty (litery nie tworzą żadnego konkretnego zbioru, są rysowane "o tak").
Z tego co pamiętam jedynie runy orków rzeczywiście używały (zmyślonego) alfabetu któremu można było przyporządkować litery łacińskie. Tabelka była załączona w którymś artbooku.

Na tabliczkach spodziewałbym się wariacji pisma klinowego (na takich były wzorowane) (https://en.wikipedia.org/wiki/Cuneiform_script).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry