Nie znikający TA_TESTMODELL 5079 24

O temacie

Autor Amaname

Zaczęty 5.07.2016 roku

Wyświetleń 5079

Odpowiedzi 24

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam,
Od razu mówię, że w moddingu G2 jestem kompletnie zielony. Chciałbym zapytać czy znacie jakiś sposób, żeby TA_TESTMODELL nie znikał po oddaleniu się od niego? Chodzi mi o to, żeby była opcja za pomocą której można by było zrobić jakiś mały obóz bandytów za pomocą tych testmodeli. Jeżeli nie ma takiej opcji to może mógłby ktoś podrzucić jakiś gotowy skrypt postaci która ma opcję podążania za nami? Z góry dzięki!
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
hmmm. masz chociaż g2mdk?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chodzi o Polskie skrypty? Tak, mam.
 

Konsyliarz

Konsyliarz

Użytkownicy
posty39
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie mam pojęcia jak chcesz to zrobić, ale nie łatwiej by ci było napisać nową postać?

Tu masz poradnik:
http://themodders.org/index.php?topic=81.0
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Wszystkie testmodele, itemfellery, itemhosi, storyhelpery i facehelpery oraz hero nie mają wpisanego swojego WP, czyli miejsca które ma przypisane do stania. Jeśli odejdziesz na daleką odległość bądź użyjesz komendy set time, NPC zostanie teleportowany do swojego WayPointa. W przypadku ww. postaci, które nie mają swojego WP (w skryptach chyba jest XXX) teleportuje je donikąd, czyli po prostu znikają. Odpowiedź: nie, nie da się.
 

Konsyliarz

Konsyliarz

Użytkownicy
posty39
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Da się jak by zmienił rutynę ale to by tyczyło się do wszystkich testmodeli.
 

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
O ile się orientuję to kolega nie chce grzebać w skryptach :P
 

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mogę pogrzebać jak trzeba, tylko muszę wiedzieć co i jak.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
W katalogu _work/scripts/content/story/npc masz postaci. Możesz sobie jakąś skopiować i zmienić jej identyfikator (to co jest w nazwie pliku - przynajmniej najlepiej żeby taka była - i w treści po wyrazie "instance"). Musisz ustawić jej rutynę, czyli instrukcję mówiącą gdzie ona jest, co robi i w jakim przedziale godzin. Będziesz musiał zmienić to gdzie (czyli identyfikator waypointa) i co robi (czyli jakieś animowane zachowanie), godziny możesz zostawić byle jakie jeśli dasz wszędzie to samo. Potem musisz zreparsować skrypty. Najprościej będzie chyba odpalic gothica z parametrem -zreparse, ale możesz też użyć do tego Player Kita. No i oczywiście musisz gdzieś przenieść oryginalny plik "scripts.vdf" tak żeby zmusić grę do czytania z systemu plików.

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Okej, zrobiłem NPC i da się go przywołać, tylko że:
- Kiedy w rutynie wpiszę TA_FOLLOWPC to zawsze wyskakuje ERROR podczas uruchamiania gry. Więc ustawiłem na TA_FOLLOW_PLAYER, ale wtedy nie działa podążanie za mną. Co teraz?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Obawiam się że powinieneś zrobić to tak:

start_aistate            = ZS_Follow_Player;
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W rutynie? Wtedy wyrzuca błąd w tej linijce :/
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
a sory nie spojrzałem nawet w skrypty npc masz coś w tym stylu :

daily_routine = Rtn_Start_900;
};

FUNC VOID Rtn_Start_900 ()
{
TA_Sit_Throne (09,00,21,00,"NW_BIGFARM_HOUSE_ONAR_SIT");
    TA_Sleep (21,00,09,00,"NW_BIGFARM_HOUSE_UP1_04");
};


zamieniasz to na coś takiego:
start_aistate            = ZS_Follow_Player;
};


czyli:
zamiast:
daily_routine = Rtn_Start_900;
wklejasz to:
start_aistate            = ZS_Follow_Player;
a reszte oprócz klamry zamykającej usuwasz.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ok, super. To działa. Ale teraz - jak zrobić opcję "Zaczekaj", żeby ta postać stała w miejscu i nie znikała?
ps. Dzięki, że do tej pory pomagasz :D
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
nie jestem pewein czy to możliwe w ten sposób, spróbowałbym zrobić zmienną i dialog z npc gdzie wtedy start_aistate      wyglądałoby tak:
start_aistate            = zmienna;

w startup var int zmienna;

w init_global że zmienna = ZS_Follow_Player;

a w dialogu możliwość zmiany zmiennej jakoby chodź czyli : zmienna = ZS_Follow_Player;

i zostań czyli zmienna = ZS_Stand_ArmsCrossed;


Jednak szansa powodzenia tego sposobu to jakieś 0,000001% :F nie jestem aż tak dobry


Ale co ty własciwie chcesz zrobić ten npc musi być przyzywany? a nie może być on na danym wp i wtedy robisz mu normalną rutyne jaką miałeś i tylko masz dialog który zmienia rutynę z chodź na zostań i odwrotnie? to lepszy i działający sposób i nawet gdzieś w samouczkach bądź w problematyce masz wszystko opisane co i jak.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No właśnie chodzi o to, żeby stał w jakimś miejscu i żebym mógł mu kazać, żeby za mną łaził. Podczas tego by mnie bronił i atakował tych co ja. :P Fajna byłaby opcja "zaczekaj na mnie" ale nie koniecznie.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
hmm żeby ogólnie zawsze został w miejscu w krórym mu rozkażesz i nawet po wyjściu i wczytaniu gry tak było to musiałbyś co najmniej za pomocą ikarusa/czy tam LeGo zapamiętywać jego pozycję a nie wiem czy nawet nie stworzyć waypointu, wykracza to poza twoje mozliwości, nawet poza moje wykracza :F radzę odpuścić. Lub uczyć się kodzenia.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Okej a skrypt NPC który ma opcję "Za mną" i "Wracaj" i stoi na jakimś WP?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
szukej xd tu na forum masz jak napisać dialog i jak zmienić w nim rutynę.

że sobię tak pozwolę powiedzieć. Gdzieś na forum. Być może szybciej znajdziesz poprzez google.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Amaname

Amaname

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra, zrobiłem jakieś NPC do swojej "dzielnicy", ale wyskakuje ERROR U:PAR Expected ";" in line 23. Problem w tym, że to ";" tam jest. W spoilerze podaję skrypt NPC.
Spoiler
instance mod_003_guard (Npc_Default)
{
   // ------ NSC ------
   name       = NAME_Straznik;
   guild       = GIL_NONE;
   id          = 903;
   voice       = 4;
   flags       = 2;                                                   
   npctype      = NPCTYPE_FRIEND;
   
   // ------ Attribute ------
   B_SetAttributesToChapter (self, 5);                                                   
   
   // ------ Kampf-Taktik ------
   fight_tactic      = FAI_HUMAN_MASTER;   
   
   // ------ Equippte Waffen ------                                                   
   EquipItem         (self, ItMw_2H_SPECIAL_04);
   EquipItem           (self, ItAr_CorAngar)
      
   // ------ Inventory ------
   B_CreateAmbientInv    (self);
      
   // ------ visuals ------                                                         
   B_SetNpcVisual       (self, MALE, "Hum_Head_Fighter", Face_N_Normal06, BodyTex_N, ITAR_PAL_M);   
   Mdl_SetModelFatness   (self, 0);
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self, "Humans_Militia.mds");

   // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
   B_GiveNpcTalents (self);
   
   // ------ Kampf-Talente ------                                                   
   B_SetFightSkills (self, 80);
      
   // ------ TA anmelden ------
   daily_routine       = Rtn_Start_903;
};

FUNC VOID Rtn_Start_903 ()
{
   TA_Stand_Guarding   (08,00,23,00,"NW_CITY_HABOUR_POOR_AREA_PATH_10");
    TA_Stand_Guarding   (23,00,08,00,"NW_CITY_HABOUR_POOR_AREA_PATH_10");   
};

 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry