Kilka pytań i odpowiedzi dla polskich fanów.
Zamierzacie wydać demo lub ogłosić beta testy? Czy w najbliższym czasie (ten kwartał) są szanse na gameplay?Jeszcze nie wiem, czy będzie demo. Na razie zaplanowany jest trailer zawierający wideo z gry – w tym roku. Zapowiemy wszystkie daty, gdy tylko będą znane, za pośrednictwem Facebooka i Twittera.
W zeszłym roku usłyszeliśmy wiele razy damy znać wkrótce lub jeszcze tego nie wiem. Czy w takim razie możecie teraz powiedzieć coś więcej na temat strzelania, magii i ogólnie walk w grze?System walki wręcz jest już zaimplementowany i będzie wykańczany przez następne parę tygodni. Poza tym pracujemy nad broniami na odległość.
Jak zaawansowane jest uniwersum ELEX? Czy możemy się na temat niego wiele nauczyć z ton książek i z historii opowiadanych przez NPC? Jak się ma rozmiar uniwersum Risena do ELEX?Jest to zdecydowanie bardziej rozbudowane uniwersum. Oprócz głównego wątku i zadań pobocznych, wiele NPC może opowiedzieć więcej na temat świata. Oczywiście pojawią się również książki, listy, nagrania z dyktafonu, zagadki i wiele minilokacji do zwiedzania.
Jak będą wyglądały romanse, czy gra otrzyma w związku z nimi PEGI 18?Nie sądzę. Nie chcemy zrobić z tego interaktywnego filmu, jesteśmy skoncentrowani na doświadczeniach związanych ze światem gry – nie będzie tego typu sytuacji mogących wyprowadzić cię myślami poza grę. W tej kwestii nie zamierzamy konkurować z Wiedźminem.
Czy możemy spodziewać się easter eggów związanych z serią Gothic? Czy spotkamy Jacka w jego latarni?Coś się pojawi, ale nie będę spoilerować…
Skoro Wasza nowa gra to sandbox, możemy spodziewać się typowych cech tego gatunku (pochodzących z np. TES V: Skyrim) czy wciąż mamy do czynienia z typowym otwartym światem w Waszym wykonaniu, znanym z np. Gothic 3? Czy zamierzacie włożyć w nową grę wiele nowych, nieznanych u Was jak dotąd rozwiązań?Świat gry można porównywać z Gothic 3, ale będzie bardziej koncentrował się na opowiadaniu fabuły i głównego wątku. Wolę nie nazywać tego typowym sandboksem, ponieważ ludzie będą oczekiwać drugiego GTA. To będzie prawdziwie otwarty świat RPG.
Wierzymy i trzymamy kciuki, że ELEX pobije rekordy sprzedaży, ale zawsze jest ten cień szansy, że pójdzie nie tak i gra dostanie słabe noty. Jakie plany obierze studio w takiej sytuacji?Gdyby faktycznie mało ludzi polubiło ELEX (i to nie tylko z powodu różnych gadżetów w grze, bo to możemy zrobić lepiej następnym razem), chyba przyjdzie czas na znalezienie innej pracy…
I jeszcze parę informacji:
1. Piranie jeszcze nie wiedzą, nad czym będą pracowały po wydaniu ELEX. Mają jednak wiele pomysłów na kolejną część. Decyzja o kolejnej gry zapadnie w 2017 roku.
2. Będzie wiele zniszczonych lokacji. Kolory i muzyka będą odpowiednio budowały nastrój.
3. Piranie pracując nad ELEX mają w końcu możliwość stworzyć grę RPG z otwartym światem jaką od dawna chcieli zrobić. Tym razem doświadczymy mniej rzeczy, które będą odciągały naszą uwagę od rozgrywki, jak np. QTE, ekrany ładowania, minigry, oddzielne okna craftingu, niepotrzebne przerywniki filmowe. Piranie chcą stworzyć grę z lepszą drugoplanową fabułą, żyjący świat i mroczną intensywną atmosferę. Stąd też w ELEX będzie dużo więcej elementów znanych z Gothiców niż z ostatnich produkcji studia.
4. Projekty pancerzy nie są jeszcze skończone, ale pojawią się pełne zbroje, skórzane odzienia i inne. Ich dostępność będzie uzależniona od wyboru gildii.
5. W grze pojawią się bronie jednoręczne: miecze, topory, młoty; oraz ich dwuręczne odpowiedniki. Do dwuręcznych broni zaliczamy także: łuki, kusze, pistolety, pistolety plazmowe i oczywiście różne rodzaje amunicji. Wolna dłoń będzie mogła dzierżyć tarczę, miksturę i inny podręczny ekwipunek.
6. Muzyka w ELEX jest bardzo ważnym elementem. Będzie różnorodna oraz będzie budowała odpowiednią atmosferę zależnie od odwiedzanej lokacji.
7. Będą różne poziomy trudności, jest planowane, aby gracz mógł wybrać między dwoma odmiennymi stylami walki. W założeniach ELEX ma być tym razem grą trudniejszą. Twórcy chcą uniknąć sytuacji, w której gracz może pokonać dużego potwora bez dobrego pancerza i odpowiednio wysokiego poziomu postaci.
Wiem jakie jest nastawienie większości forum do ELEX, ale ja uważam, że ta gra ma na serio potencjał wrócić magią do G2NK. Przede wszystkim, Riseny były robione głównie na siłę, dlatego wyczerpały PB, ELEX chcą zrobić od premiery G2, jest więc szansa, że to polepszy jakość gry. Co więcej widać, że zbierają najlepsze elementy ze swoich gier. Brak minigierek, nie potrzebnych przerywników...to wszystko brzmi jak G2 więc na pewno imersja będzie duża a w większości gier PB imersja stała na wysokim poziomie, rzekłbym, że tej z G1 i G2 jeszcze nic nie przebiło.
Obiecują gigantyczny większy od wszystkich swoich światów, teren gry. Ja tutaj wierze im w 100%. Świat G1 był mały, ale świetnie zbudowany i ciekawy. G2 tak samo tylko, że 100x lepiej. Gothic 3 mimo swych rozlicznych wad miał piękny, gigantyczny i wspaniały do eksploringu świat, bardzo różnorodny. Z Risenem było gorzej, ale też nieźle. R2 i R3 nie miały praktycznie miast, były podzielone na lokacje, ale level design nadal trzymał poziom. Z tegoż to powodu cieszę się, że wracają do zamysłu jednego wielkiego kontynentu, o świat jestem spokojny.
Grafika pewnie będzie lepsza niż w Risenie 3 i to w grze PB mi wystarczy. System walki....starczy, że dadzą urozmaicony o nowe animacje i zdolności ten z Risena 1 bo tam był świetny
