[Unity3D] Marchwica Mózgu - niszczenie terenu, fizyka i króliki od kuchni 7601 11

O temacie

Autor nihilplures

Zaczęty 11.05.2015 roku

Wyświetleń 7601

Odpowiedzi 11

nihilplures

nihilplures

Użytkownicy
posty6
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy


Cześć, zajmuję się programowaniem Marchwicy Mózgu, gry inspirowanej Liero, Soldatem i Wormsami. Jest to gra przeznaczona do wspólnej zabawy na dużym ekranie dla 2 do 6 graczy. Niedawno gra została zaakceptowana na Greenlighcie wchodząc do Top 100. Dla chętnych jest dostępne demko na naszej stronie www.

Spotykam się z wieloma pozytywnymi komentarzami na temat fizyki i rzeczywiście włożyłem w to dużo pracy. Jeśli chcielibyście poznać szczegóły techniczne to zachęcam do zadawania pytań.
 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Streść o co w tej grze chodzi? Z tych gier co podałeś kojarzę tylko Wormsy? I nie, nie uruchomie dema :P Nie będę marnował czasu na granie w coś co potencjalnie może mi się nie spodobać :P
 

nihilplures

nihilplures

Użytkownicy
posty6
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozumiem, poniżej jest filmik pokazujący rozgrywkę:

https://www.youtube.com/watch?v=kOm0VXgGZmo
 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Już uwielbiam tą gre ^^ opcja rozgrywki przez lana też jest dostępna?
 

nihilplures

nihilplures

Użytkownicy
posty6
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W przyszłości będzie, na razie by to było za dużo rzeczy do zrobienia na raz.
 

Narkan

Narkan

Użytkownicy
posty435
Propsy115
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Okey :D potem pogram w demo i naskrobie coś od siebie
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Witamy na forum! Cieszy mnie to że pojawiają się osoby z poza moddingu, tym bardziej robiące coś z Unity. Inicjatywa szerzenia game devu i dzielenia się wiedzą jak najbardziej na propsie :ok:
 
Napisałeś że zajmujesz się programowaniem, grę robisz sam czy z grupą? Pytanie z czystej ciekawości. 

Gry 2D na Unity zazwyczaj mają malutkie wymagania, rozważasz napisanie portu tej gry na platformy mobilne? 

Bardzo mi się podoba grafika, chociaż mam wątpliwości odnośnie gameplay'u, według mnie lepiej by się grało turami, jednak teraz to tylko osobiste preferencje odnośnie takiego typu rozgrywki przemawiają, dopiero po wyjściu pełnej gry i pobawieniu się parę godzin wydam swoją opinię. 

Na przyszłość, na tym forum mamy specjalny dział na gry w trakcie tworzenia, oraz takie które już wyszły, chociaż jak rozumiem temat założyłeś akurat tutaj ponieważ spodziewałeś się pytań odnośnie fizyki. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

nihilplures

nihilplures

Użytkownicy
posty6
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przez kilka miesięcy grę robiłem sam jako odpoczynek od pracy, a potem zaczęli się dołączać znajomi. Zajmuję się programowaniem, grafiką (splash screen, króliki, bronie) i głoszeniem wieści o grze. W projekcie pracują 4 osoby. Jest jeszcze jeden programista, który obecnie trudni się GUI i wsparciem kontrolerów. Jest też grafik, który pracuje nad planszami i osoba, która nagrywa głosy królików i komponuje muzykę.

Dla platform mobilnych byłby problem ze sterowaniem. Mógłbym przygotować coś w stylu królików, ale to nie byłaby ta sama gra. Raczej myśl do rozważenia w przyszłości.

Na początku myślałem o zrobieniu gry turowej w stylu Worms, ale uznałem, że to za dużo na początek. Teraz na bazie tego co już jest stosunkowo łatwo będzie dodać taki tryb jako mod. To jak prace będą się zbliżać do końca.

Rzeczywiście tamten dział może byłby lepszy, nie wiem czemu go przeoczyłem. Chyba nie skojarzyłem, że "Oferty pracy i pomcy" są zagnieżdżone. W każdym bądź razie liczę na pytania techniczne, więc to miejsce też nie jest złe.
 

nihilplures

nihilplures

Użytkownicy
posty6
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Uwaga, uwaga: króliki niedługo lądują na planecie Steam w obszarze Early Access - więcej info na: http://ravingbots.com/2015/10/06/bunnies-on-early-access-soon/
 

nihilplures

nihilplures

Użytkownicy
posty6
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gra właśnie weszła do sprzedaży na Steamie w promocji -15% przez pierwszy tydzień
 

gothic1210
  • Gość
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry