Nierealne bez ingerowania w silnik.
Efekt o którym wspomianałem to "wstęga polygonów" (polystrip). Możesz ją stworzyć z poziomu skryptów, ustawiając w wybranym VFX'ie visName_S = "
NAZWA_TESKTURY.trl". Za "magię" odpowiada końcówka ".trl", która wygląda jak rozszerzenie (i która ma zastąpić prawdziwe rozszerzenie .tga). Przykładowo jeśli masz teksturę menu.tga, to ustawiasz "visName_S = menu.trl".
Następnie za pomocą tablicy userString masz podać parametry wstęgi. Niestety nie wiadomo jakie są (i nigdzie tego nie znajdziesz, na 99% jako pierwszy w ogóle znalazłem ten efekt - nie był nigdy użyty w skryptach, trafiłem na jego ślad w zdekompilowanym kodzie silnika). Jedyne co mogę doradzić to randomowe wklepywanie tam różnych liczb - chyba że dobrze ogarniasz assemblera / reverse engineering, to mogę dać wskazówki co do tego gdzie szukać w gothic.exe. Mi wyszło np coś takiego:

Problem w tym, że musiałbyś:
- przyczepić jeden koniec do dłoni bohatera (proste)
- przyczepić drugi koniec do ofiary (trudne bardzo)
- stamtąd zrobić rozgałęzienia do innych (jeszcze trudniejsze)
- losowo deformować wstęgę w czasie (trudne bardzo)
Możesz rzucić okiem tutaj:
http://themodders.org/index.php?topic=17406