[G½] Gothic DirectX 11 #1 692898 989

O temacie

Autor Splash

Zaczęty 4.09.2014 roku

Wyświetleń 692898

Odpowiedzi 989

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Kolejny screen przedstawiający teselację. Wersja bez i z.

Spoiler


Tekstury przy teselacji wyglądają obrzydliwie, ale i tak robi wrażenie. Biedni posiadacze radeonów, które od zawsze ssały w teselacji.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kurde, patrzam, a tutaj poważne pytanie, czy GeForce GTX460 będzie wystarczający, by uruchomić Gothica. I to nawet nie Gothica 3. Wtf. :lol2:
 

john50side
  • Gość
Po prostu nie wiem czy zakupywać czy nie.  Tutaj kierują pytanie do osób które mają zainstalowane G2D3D11: Polecacie jakieś opcje do ustawienia, po instalacji? Co szybciej chodzi, co wygląda pięknie itp. Jest tam trochę ustawień, to widziałem.
 

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie, nie "zakupywać". :facepalm:
Kupowanie karty dla tego moda jest bez sensu. W fermi się nie pakuj, szkoda kasy, nowsze gry na tym dobrze chodzić nie będą.
Lepiej kupić słabszy model keplera, a jeszcze lepiej poczekać na maxwella (pełny DX12) (i tak ten mod jest obecnie niegrywalny), a nie pakować się w pierwsze fermi. Kepler już znacznie lepiej sobie radzi w teselacji, a jak Degenerated nasra tego sporo, to 460 może łapać zadyszki przy Gothicu. :lol2:
Obecnie to się czeka na poprawę stabilności i nowe efekty, na razie poza nowym oświetleniem nic nie robi wrażenia. Cienie wyglądają dobrze, ale tylko, jak zasięg ich renderowania jest mały, Degenerated ma to zmienić w przyszłości.

@edit
Kostka brukowa
Spoiler
Teselacja + vurt = magia
Spoiler
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W sumie bez sensu totalnie jest teselacja całej sceny. Bumpmapping czy pom pozwoliły by osiągnąć podobny efekt znacznie mniejszymi kosztami zapewne.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Tesselacja i tak wymaga jeszcze poprawek. Wystarczy spojrzeć na mur po prawej stronie tego screena :
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Kolejny screen przedstawiający teselację. Wersja bez i z.

Spoiler


Tekstury przy teselacji wyglądają obrzydliwie, ale i tak robi wrażenie. Biedni posiadacze radeonów, które od zawsze ssały w teselacji.

pierwsze radeony(czyli pierwsze dx11 karty) ssały w teselacji(tj seria 5xxx) w kolejnych zostało to już poprawione i w najnowszych tj hd 7xxx/r9 2xx wcale dużo od nvidii nie odstają

Tesselacja i tak wymaga jeszcze poprawek.

wiem o tym że wymga poprawek, ale bez sensu jest do murków czy kostek bruowych teselacje wykoryzstywać gdzie takie same efekty albo i lepsze można osiągnąć znacznie mniej obciążającym parallax occlusion mappingiem np
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
pierwsze radeony(czyli pierwsze dx11 karty) ssały w teselacji(tj seria 5xxx) w kolejnych zostało to już poprawione i w najnowszych tj hd 7xxx/r9 2xx wcale dużo od nvidii nie odstają

Dupa. Obecne radeony w teselacji są na poziomie pierwszych fermi. Do keplera nie mają nawet startu.

Nie rozumiem, jak można porównywać bumpmaping do POM czy teselacji.  :facepalm:
Fakt, teselacja wymaga jeszcze poprawek, ale i tak nie przyglądając się, to wygląda to naprawdę mega zajebiście. Takiej geometrii w grach ze świecą szukać. Ciekawe jak z wydajnością.  :F
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

Gothic DirectX 11
#208 2015-01-22, 23:13(Ostatnia zmiana: 2015-01-22, 23:26)
pierwsze radeony(czyli pierwsze dx11 karty) ssały w teselacji(tj seria 5xxx) w kolejnych zostało to już poprawione i w najnowszych tj hd 7xxx/r9 2xx wcale dużo od nvidii nie odstają

Dupa. Obecne radeony w teselacji są na poziomie pierwszych fermi. Do keplera nie mają nawet startu.

http://pclab.pl/art61530-24.html hmm ?

jesteś fanboyem nvidii czy jak ? amd miało problemy z 5xxx bo był to pierwsze karty na dx11 na rynku, obecnie wydajność amd i nvidii w teselacji wygląda podobnie

Jak cała scena jak na tym screenie będzie renderowana z pomocą teselacji to obstawiam jakieś 20-30 fps max na jakimś gtx 970 bo pożera to ogromne liczby fps, chyba że ma wyglądać tak kupowato to może więcej, tylko że chodzi o to że nie wszystko musi być robione pomem czy teselacją, w niektórych miejscach tj np jakieś góry czy inne duże obiekty starczy w zupełności bump mapping

w gothicu np na jakieś kostki brukowe czy coś w tym rodzaju luzem starczy pom, ze ścianami może być już gorzej bo przy kręceniu kamerą może to wyglądać słabo
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Z wykresów wynika, że podkręcony 780 będzie zjadał 290X bez problemu, różnica nie będzie jakaś dramatyczna, widocznie nowa wersja GCN przyniosła jakieś usprawnienia w tej materii (widać braki w przypadku 280X, które jest rebrandem 1:1 z 7970).
Dodatkowo wysokie AA sprawia, że wykresy są bardziej zbite na korzyść radeonów. No ale faktycznie, źle nie jest, choć i tak są generację za keplerami.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Czemu porównujesz podkręcony z niepodkręconym? 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Bo porównuję 780 z 290X. 780 to stary kepler, po prostu w większej części odblokowany, 290X to najnowsza architektura AMD. Po podkręceniu, procentowo AMD i tak wiele nie przybędzie, a 780 można na 1300MHz na rdzeniu wykręcić na powietrzu na potrzeby testów.
Innymi słowy, 290X możesz podkręcić również, nie pomoże.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

Gothic DirectX 11
#212 2015-01-22, 23:46(Ostatnia zmiana: 2015-01-22, 23:53)
Bo porównuję 780 z 290X. 780 to stary kepler, po prostu w większej części odblokowany, 290X to najnowsza architektura AMD. Po podkręceniu, procentowo AMD i tak wiele nie przybędzie, a 780 można na 1300MHz na rdzeniu wykręcić na powietrzu na potrzeby testów.
Innymi słowy, 290X możesz podkręcić również, nie pomoże.

i co jeszcze fanboyu ? pokaz mi tego 780(nie ti) na 1300 mhz na powietrzu to ci pogratuluję, pomijając jakieś pojedyncze sztuki czy typowo do OC to większość kręci się max do 1100 na powietrzu

gtx 780(1ghz) wyszedł 14 listopada 2013(ogólnie listopad), 290x 24 października 2013 - rzeczywiście mega nowe konstrukcje

r9 290x też da się podkręcić do 1100 mhz na rdzeniu

zresztą nie widzę sensu tej dyskusji bo napisałeś że amd nie radzą sobie w teselacji a radzą sobie na podobnym poziomie co nvidia, a za 4-6 miesiące pewnie znacznie lepiej bo wyjdą nowe karty od amd
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Naucz się czytać, albo się nie odzywaj.
Podkręcenie 290X na 1100 to 11% na rdzeniu, 780 na 1100 to 27,46%. A 780'tki kręcą się bliżej 1200 na rdzeniu, niż 1100.
780 i 780GHz po podkręceniu są tym samym. (Jak już tak patrzysz na premiery, to ten 14 listopada zamienia się na drugą połowę maja.)
Różnice są w poszczególnych sztukach, raz zwykły 780 się lepiej podkręci o raptem kilka MHz, raz GHz. 780 to kepler, architektura, która jest od 2012 roku, niezmieniona, a 290 i 290X to GCN 1.1, które wyszły pod koniec 2013 roku, a mimo to przegrywają z NVidią, a 280X, który jest GCN 1.0 od 770'tki odstaje o 10%. GCN 1.2 siedzi w gównianym 285, do którego dano węższą szynę, przy której GCN się dusi.
Do tego AAx4 (pewnie MSAA) spłaszcza te wykresy na korzyść AMD, co przekłamuje wydajność w samej teselacji.

napisałeś że amd nie radzą sobie w teselacji

No ale faktycznie, źle nie jest, choć i tak są generację za keplerami.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders

Wy się tu tak kłóciu, kłociu a poniższy screen to dno i wodorosty :P

Tesselacja i tak wymaga jeszcze poprawek. Wystarczy spojrzeć na mur po prawej stronie tego screena :


Gwynbleidd

Gwynbleidd

Użytkownicy
posty188
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Siedź cicho, bo jeszcze dno i wodorosty pójdą pod teselator. :lol:
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

Gothic DirectX 11
#216 2015-01-23, 09:29(Ostatnia zmiana: 2015-01-23, 09:37)
Z wykresów wynika, że podkręcony 780 będzie zjadał 290X bez problemu, różnica nie będzie jakaś dramatyczna, widocznie nowa wersja GCN przyniosła jakieś usprawnienia w tej materii (widać braki w przypadku 280X, które jest rebrandem 1:1 z 7970).
Dodatkowo wysokie AA sprawia, że wykresy są bardziej zbite na korzyść radeonów. No ale faktycznie, źle nie jest, choć i tak są generację za keplerami.

tylko wiesz że teselacja to nie jest jedyna rzecz?

w większości testów gier obecnie r9 290 wygrywa z gtx 780, r9 290x z 780 ghz/ti oraz jest na równi z gtx 970

idź na pclaba, tam równie dużo takich fanboyów jak ty

równie dobrze mogą powiedzieć że gcn to architektura niezmieniana od 2011(7xxx) roku tylko do r9 290 i r9 290x wpakowali więcej tego samego i tyle

w dodatku nvidia ma przeogromne problemy w 1440p gdzie radeon tracąc 10% w 1080p w 1440p zyskuje z 20%

nadal czekam na pokazanie tych geforców kręcących się do 1200 mhz, większość jak ma 1100 mhz to jest nieźle liczby wyssane z palca, nowa seria nie powiem kręci się świetnie ale gtx 780 tak się nie kręcił, 1100 mhz to było praktycznie max
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Krzyczycie o GPU. A kurde Gotik przecież obsługuje jeden rdzeń cepa. Autor moda planuje coś z tym zrobić?
 


TadekKanalarz

TadekKanalarz

Użytkownicy
Łakamakafą
posty258
Propsy44
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Łakamakafą
Zawsze to jakieś wsparcie dla GPU przy tym DX11 modzie c'nie zią?
 


0 użytkowników i 6 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry