Przenikliwość tekstur - problem. 4728 14

O temacie

Autor Halk_Hogan_PL

Zaczęty 3.05.2014 roku

Wyświetleń 4728

Odpowiedzi 14

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Witam  :)

Mam taki problem, a mianowicie przerabiam oryginalne meshe no i chcę, żeby parę polygonów było przenikliwych. W spacerze ustawiłem własną nową teksturę na noCollDet: True, tak jak inne przenikliwe tekstury mają (trawa, liście itp.) No i oteksturowałem część obiektu, wchodzę do gry a ta część polygonów jest nie przenikliwa, blokuje postać. Sprawdziłem potem tak - oteksturowałem tą samą część oryginalną teksturą liści, które są przenikliwe no i o dziwo wchodzę do gry a tu spokojnie mogę przechodzić przez obiekt. Da się jakoś zrobić, żeby niektóre moje nowe tekstury były przenikliwe jak oryginalne (trawa, itp.)? Proszę o pomoc  :P
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Musisz wejść w Editormode, w spacerze i skonfigurować odpowiednio Twoją TEXTURĘ. W okienku Materials wybierasz texturę, a potem w objects konfigurujesz. Możesz zobaczyć jak textura wody jest skonfigurowana i zrobić tak samo z Twoją texturą.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
No właśnie skonfigurowałem ją tak samo jak tekstura trawy czy wody, zapisałem i nie działa, dalej jest nie przenikalna.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Podczas zapisywania gomanem pliku TEX zaznaczasz przezroczystosc, dodatkowo w gimpie czy innym programie graficznym robisz przezroczysta texture, sprobuj moze cos takiego  :wstyd:

EDIT : Widocznie zle cie zrozumialem  :F

EDIT2: Pomylili mi sie pojecia przenikliwosc do przezroczystosci, serdecznie przepraszam za pomylke  :wstyd:
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Podczas zapisywania gomanem pliku TEX zaznaczasz przezroczystosc, dodatkowo w gimpie czy innym programie graficznym robisz przezroczysta texture, sprobuj moze cos takiego  :wstyd:
Nie działa. Teksturę mam przeźroczystą.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
:facepalm: Słuchaj się go dalej.
Textura powinna mieć noCollDet: False, a mesh CdDyn i CdStatic: FALSE.
Upewnij się, że zmiany się zapisują, a nie wracają do swoich oryginalnych wartości.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
A nie powinna mieć noCollDet na True? Bo inne przenikalne tekstury tak mają.
Jak mesha edytować? Bo tak jak napisałem, chodzi mi o edycję oryginalnego modelu i chcę żeby była jego część przenikalna a nie cały.
Jak mam się upewnić?

EDIT: Mac Dun, spoko nie ma sprawy, zdarza się  :)

EDIT2: Zapisuję, potem otwieram jeszcze raz i jest tak jak zapisywałem.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Przenikliwość tekstur - problem.
#7 2014-05-03, 19:00(Ostatnia zmiana: 2014-05-03, 19:25)
noCollDet na false ma być.
Edit: Woda ma FALSE w g2 i się przenika przez nia :ok:

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Również nie działa na False.

EDIT: Nie działa na False, musi być na True na pewno jak inne przenikalne tekstury tak mają.

Znalazłem wątek z takim samym problemem:
http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1173163-Problem-mit-neuen-B%C3%A4umen-(H%C3%A4ngenbleiben-in-Bl%C3%A4tter)

EDIT2: Ktoś ma jakieś pomysły?

EDIT3: Tak ale inne tekstury takie jak trawa, liście mają True i sprawdzałem: oteksturowałem trawą i  obiekt był przenikalny.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Cytuj
EDIT3: Tak ale inne tekstury takie jak trawa, liście mają True i sprawdzałem: oteksturowałem trawą i  obiekt był przenikalny.
Pokaż mi screenshota jak to wygląda. Pokaż jak skonfigurowałeś Twoją texturę i pokaż jak jest skonfigurowana textura trawy.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster



EDIT: Kurwa mać nie wiem jakim cudem ale udało się, obiekt jest przenikalny :P
Serio nie wiem co zrobiłem  :D Zaraz to muszę sprawdzić  :P
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
MatGroup zmień na water
Edit: @up nie zauważyłem edit

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Zaraz sprawdzę z innymi teksturami, wszystko w ustawieniach jest tak jak było.  :)

EDIT: Nie mam pojęcia jak to zrobiłem, próbuję zrobić to na innych teksturach i nie działa.
 


Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Materialfilter zawsze zapisuje  :)
Patrzyłem i są te tekstury zapisane Material library, New World - bo tam dałem, te co nie działają też są.

Nie wiem o co chodzi z tym, jeden obiekt działa dobrze z teksturami a reszta co chcę nie. Oczywiście chodzi mi o przenikalność.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry