Pokazywanie HP przeciwnika po namierzeniu Unity 5302 6

O temacie

Autor czarek220896

Zaczęty 6.02.2014 roku

Wyświetleń 5302

Odpowiedzi 6

czarek220896

czarek220896

Użytkownicy
posty5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Witam!

Czy mógłby ktoś podać link do poradnika lub sam napisać prosty skrypt gdzie kiedy znajdę się na odpowiedniej odległości i zwrócony od przeciwnika wyświetli się jego HP? Nie mogę nigdzie znaleźć takiego poradnika...(dobrze by było gdyby był w C#)
Dziękuję za wszelką pomoc ! :)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Możesz zrobić to na kilka sposobów. Pierwszy, to raycasting przez środek ekranu w głąb sceny, a następnie sprawdzanie czy to w co promień trafił jest "przeciwnikiem", czy odległość jest wystarczająca i jeśli warunki są spełniane to wyświetlanie tego hp (to także jest możliwe na kilka sposobów, np używając obiektu GUIText albo metody GUI.Label). Możesz też sprawdzać całą sferę dookoła kamery lub gracza, a następnie dla wszystkich zawartych w niej obiektów sprawdzać które są "przeciwnikami" i zawierają się w określonej wielkości stożku przed graczem / kamerą. Możesz też wykorzystywać zdarzenie MonoBehauvior.OnMouseEnter. Jest mnóstwo sposobów zależnych od tego co dokładnie chcesz osiągnąć.

czarek220896

czarek220896

Użytkownicy
posty5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Hmm ten pierwszy sposób wydaje mi się chyba najbardziej odpowiedni, chcę uzyskać efekt zbliżony do tego z Gothica czy podobnych rpg'ów, mógłbyś napisać przykład jak to może wyglądać?(jestem kompletnym zerem w skryptowaniu)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Niestety nie za bardzo. Jeśli totalnie nic nie ogarniasz jeśli chodzi o skrypty, tylko bym ci zaszkodził pokazując gotowca. Spróbuj najpierw sam nauczyć się podstaw, mogę dać ci linki do dokumentacji klas których mógłbyś użyć do tego wyświetlania.

czarek220896

czarek220896

Użytkownicy
posty5
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
 


Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Jeśli chodzi o podstawy skryptowania to polecam Ci tutoriale z głównej strony Unity: 
http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/scripting
Są one krótkie, proste i łopatologiczne.
 
some things are meant to be


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry