No tworzysz pocisk i co klatkę wykonujesz dwie czynności:
- dokonujesz przesunięcia o jednostkę ruchu w kierunku w jaki jest skierowany
- sprawdzasz czy pocisk znalazł się w obrębie DOWOLNEGO collidera na scenie (czyli dowolnej ściany lub dowolnego zombiaka).
Jako że tworzysz grę tekstową, sprawę z colliderami masz prostą, bo zajmują "jeden cały kwadrat", więc możesz to zrobić w drugą stronę: sprawdzać czy w danym polu jest jakiś kolider. Czyli po prostu coś w co pocisk może trafić. Jeśli tak, to niszczysz go, a obiektowi wysyłasz informację o trafieniu. Obiekt decyduje co z tą informacją zrobić, np w prostym przypadku fragment ściany by ją pewnie zignorował. Ale gdybyś tworzył grę 3d, mógłby np dodać w miejscu trafienia teksturę dziury po trafieniu. Albo, nawet w trybie tekstowym, mógłbyś ustawić każdemu fragmentowi ściany jakąś pulę wytrzymałości, zmniejszaną z każdym trafieniem, która po spadnięciu do zera powodowałaby zniknięcie ściany.