Skrypt sprawdzający 2976 11

O temacie

Autor chicken

Zaczęty 24.09.2013 roku

Wyświetleń 2976

Odpowiedzi 11

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Skrypt sprawdzający
2013-09-24, 19:38(Ostatnia zmiana: 2013-09-24, 21:48)
Wiec chcialbym zrobic skrypt ktory sprawdzalby ile nasz bohater ma czegos tam i wyswietlal ta ilosc na ekranie i dlatego prosze o wasza pomoc (najlepiej wskazowki)
Edit: Tutoriale  :facepalm: lepiej już nic nie pisz....

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
tutoriale
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Skrypt sprwadzajacy
#2 2013-09-24, 20:34(Ostatnia zmiana: 2013-09-24, 20:40)
Cytuj
tutoriale
Przeszukałem tutki i nigdzie nie ma... następnym razem gdy ktoś chce coś napisać to niech piszę odpowiedź a nie robić zbędny spam -.- ew. jakiś odnośnik do przydatnego tematu który mógłby pomóc.
Edit: Widze na co tu sie zanosi i postanowie byc madrzejszy i nie zaczne Ci ublizac zeby nie schlebiac sobie... widze, ze do gimnazjum jeszcze nie chodzisz bo z czytaniem ze zrozumieniem to u Ciebie slabo. Przejrzalem tutoriale w skryptach i nic tam "przydatnego kacapie" nie widzialem.
Cytuj
Wiec chcialbym zrobic skrypt ktory sprawdzalby ile nasz bohater ma czegos tam i wyswietlal ta ilosc na ekranie i dlatego prosze o wasza pomoc (najlepiej wskazowki)

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Spam robisz ty kacapie. Rusz troche glowa i wykorzystaj wiedze zgromadzona na tym forum. Lepiej liczyc na to, ze ci ktos to napisze, prawda?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Bohatera masz w zmiennej globalnej hero. Atrybuty masz w tablicy attribute. Indeksy konkretnych atrybutów w niej masz podane w constants.d. Do wyświetlania na ekranie używasz Print lub PrintScreen. Przykładowe zastosowania znajdziesz w istniejących skryptach. Przestarzała i niepełna dokumentacja jest w pliku externals.d. Przydadzą ci się funkcje IntToString (zamienia liczbę na tekst) i ConcatStrings (łączy teksty). Przykładowo siłę bohatera możesz wyświetlić tak:
Print(ConcatStrings("Siła bohatera: ", IntToString(hero.attribute[ATR_STRENGTH])));

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Avallach nie traktuj mnie za poczatkujacego... wiem o tym wszystkim tylko nie wiem jak napisac zeby wykrywal ile ma np. strzal nasz bohater, a dopiero potem chce ta ilosc wyswietlic na ekranie. W temacie powinienem bardziej sie sprecyzowac My Fault.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Aha, czyli przez "czegoś tam" rozumiesz nie np atrybutu, a itemu? Trzeba było o tym napisać, jasnowidzem nikt tu nie jest. Traktuję cię jak początkującego, bo tak czy inaczej to pytanie jest żenująco podstawowe. Na smf to się nie przeniosło, ale na ipb na górze działu było ogłoszenie: zanim napiszesz temat, sprawdź listę funkcji zewnętrznych :|
func int Npc_HasItems (var c_npc npc, var int item_id)Zwraca ilość.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Polecam też zaprzyjaźnić się z wyzwalaczami, czy to ff_functions, czy tick_tocki to twój wybór (do tick_tocka masz tutorial). 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Skrypt sprawdzający
#8 2013-09-25, 07:53(Ostatnia zmiana: 2013-09-25, 20:21)
Cytuj
Polecam też zaprzyjaźnić się z wyzwalaczami, czy to ff_functions, czy tick_tocki to twój wybór (do tick_tocka masz tutorial).
Mam tick tocka klatkowego.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Skrypt sprawdzający
#9 2013-09-25, 20:28(Ostatnia zmiana: 2013-09-26, 13:55)
Jakos nie widze zastosowania dla npc_hasitems
Edit: rozmyslilem sie jeszcze cos tu napisze
Edit2: przeciez napisalem, ze sie rozmyslilem  :wstyd:


chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Skrypt sprawdzający
#11 2013-09-26, 14:12(Ostatnia zmiana: 2013-09-26, 14:30)
Dobra udalo sie... nigdy bym nie podejrzewal, ze mozna ta funkcje tak wykorzystac. Zawsze myslalem, ze ona ma sprawdzac tylko czy dana postac posiada dana rzecz ew. czy jeszcze posiada odpowiednia ilosc danej rzeczy.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry