Modyfikacja mesha świata 2376 8

O temacie

Autor

Zaczęty 27.08.2013 roku

Wyświetleń 2376

Odpowiedzi 8

gothic1210
  • Gość
Hej, mam problem z modyfikacją mesha. Chciałem dodać do świata kilka domków. Niestety mam problem.
1. Nie mogę zapisać samych vobów. Zapisuję jako Uncompiled zen (ascii). Gdy otwieram plik dalej mam podłoże. Nie wiem czy to problem? Chyba nie powinno tak być, ale jak łączę to jest spoko.
2. Na próbę dodałem jeden domek i połączyłem zmodyfikowany mesh z zenem. W świecie pojawiły się dziury. W sensie jak odsuniemy kamerę to się pojawiają. Czy to jest związane z pkt. 1?
 

gothic1210
  • Gość
Po wpisaniu w spacerze komendy zhighqualityrendener dziory znikają. Myślę, że to przez to, że nakładają się na siebie dwie powierzchnie, z mesha i z zena. Jak zapisać tego zena, tak żeby były same voby? (Uncompiled jak widać nie działa) Jest jakiś inny sposób? 
 

gothic1210
  • Gość
Powiedzmy, że działa. Teraz mam pytanie. Jak odmrozić wodę? I czy portale będą działać tak jak wcześniej czy też trzeba je "odmrażać"? 
Acha i tak przy okazji. Co zrobić żeby blender+ kerrax czytał od razu tekstury mesha? 
 

gothic1210
  • Gość
OMG. Piszę sam w temacie. Kolejny raz spróbuję o coś zapytać. Wie ktoś, które ustawienie odpowiada za portale? Wgrałem poprawnie matlib jednak to nic nie zmienia. Potrzebna pomoc. 
 


gothic1210
  • Gość
Próbowałem połączyć mesh domów razem z zenem, który ma już podłoże. Jednak źle się wszystko kompiluje. Za to portale działają. No nie wiem. Ma ktoś jakiś pomysł? 
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A tego zena masz też zapisanego jako mesha ?
Jeśli tak to to otwórz go w blenderze razem z meshami domków, zaznacz domki przytrzymując shift oraz mesh świata poczym kliknij Ctrl + J ( scalanie) .

Jeśli chodzi o automatyczne czytanie tekstur w blenderze to wchodzisz w zakładke User Preference, następnie na dole masz liste. Klikasz obok po prawo od niej "add path with subpath" czy coś takiego i kolejno otwierasz Work\data\textures i klikasz otwórz. Od następnego importu będziesz miał już tekstury.
 

gothic1210
  • Gość
Lobos dzięki za porady. Dzisiaj znowu do tego siadłem i się skapnąłem, że jeden z domków z Woga ma w sobie portal. Nie było to wszystko szczelne i stąd te bugi. Naprawiłem. Portale działają, łącze zen z samymi domkami i jest ładnie. Jest jeszcze jeden problem. Jeżeli jakiś domek minimalnie wchodzi w ziemię to nie wyświetla się podłoże w lasach. Te domki, które teraz dodałem nie mają portali, ale jak widać takie nachodzenie i przenikanie przez siebie trójkątów źle działa na portale i powoduje błędne wyświetlanie się podłoża w lasach. Moje pytanie brzmi teraz tak: jak postawić te domki w Blenderze, żeby szczelnie przylegały do podłoża? Jak to zrobić tak porządnie? W wingsie użyłbym opcji most i połączył powierzchnię podłogi z trójkątami na podłożu. W Blenderze nie wiem jak to zrobić. Proszę o pomoc.
 

gothic1210
  • Gość
Cholera, niby wszystko już myślałem, że jest ok, a tu jednak nie. Pobierałem z woga materialfilter. No i w sumie to on jest chyba gówno wart. Działa tylko materiał wody z jeziorka w NO. A po całej wodzie w Koloni można chodzić, albo biegać po dnie. Jak to naprawić? Kopiowałem ustawienia z NCWASSER i nic to nie dało. Nie ma przeźroczystości. Pomocy.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry