Problem ze stałą w dialogu 2193 3

O temacie

Autor Georges

Zaczęty 20.07.2013 roku

Wyświetleń 2193

Odpowiedzi 3

Georges

Georges

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Postaram się opisać mój problem jak najdokładniej. Otóż jak przypisuję wartość w story globals stałej
const int abc = FALSE;a następnie gdzieś w rozgałęzieniu dialogu zmieniam wartość tej stałej na TRUE
AI_Output (other, self,"Grd_1001_Ralph_ZAD4_Info_15_01"); //Przyniosłem to co chciałeś
abc=TRUE;
Inny dialog, który wymaga wartości TRUE dla abc pojawia się (gdy zmieniam w powyższym skrypcie TRUE na FALSE dialog się nie pokazuje, więc jest tak jak powinno być)

FUNC INT Info_Ralph_Karmienie_Condition()
{
if (abc == TRUE) && (Npc_HasItems(other, miesko)>=1) && (self.aivar[AIV_DEALDAY] <= Wld_GetDay())
{
return 1;
};
};
Wszystko jest dobrze ale do czasu. Po zapisaniu gry i ponownym jej wczytaniu ta stała tak jakby od nowa przypisuje wartość na FALSE bo dialog się nie uruchamia a powinien, bo gdybym nie zapisał przed NPC uaktywnił by się on.
Czyli teraz inaczej, idę do NPCa zapisuję grę uruchamiam dialog i jest opcja dialogu Przyniosłem to co chciałeś. A teraz wczytuję zapisaną grę przed rozmową z nim i... żadnej opcji dialogowej nie ma? Czyli Stała zmieniła wartość na FALSE?! Jak to zrobić aby dialog się uruchamiał po wczytaniu gry i jak ktoś by mógł wytłumaczyć czemu tak się dzieje.
 

kokosz3

kokosz3

Użytkownicy
posty24
Propsy9
  • Użytkownicy

kokosz3

Problem ze stałą w dialogu
#1 2013-07-20, 21:19(Ostatnia zmiana: 2013-07-21, 11:19)
z tego co wiem wartosci stalej nie da sie zmienic musisz uzyc zmiennej

const int abc = FALSE; zmien na int abc = FALSE; i powinno byc git


sry za double posta pomylily mi sie przyciski  :facepalm:
 

Georges

Georges

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy

Georges

Problem ze stałą w dialogu
#2 2013-07-20, 21:54(Ostatnia zmiana: 2013-07-20, 21:54)
Dzięki poradziłem sobie pomogła zmienna
var int abc;
Ale dlaczego skoro to stała czyli jej wartość nie powinna się zmienić - zmieniła się z FALSE dzięki
abc=TRUE;
tylko dopiero po wczytaniu gry wartość wróciła do wartości zapisanej w story globals?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Stałe:
 - wartość podajemy przy deklaracji
 - może być zmieniana, ale nie zapisze się w save'ie, po wczytaniu będzie zresetowana.
Zmienne:
 - nie podajemy wartości przy deklaracji, jedynie nazwę
 - nawet po zmianie zapisuje się i wczytuje z save'a.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry