Celownik + skrypt kamery 4217 1

O temacie

Autor Nekron197

Zaczęty 18.07.2013 roku

Wyświetleń 4217

Odpowiedzi 1

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Witam. Nurtują mnie dwa problemy. Nie wiem nawet od czego w nich zacząć, bo nie rozumiem jak do końca one działają.
Chodzi mi o stworzenie Celownika (Crosshair) w GUI, który przy naciśnięciu przycisku strzału powiększa się a jeśli nie to zmniejsza się. Znamy to z każdej strzelanki :)  Zapewne chodzi tu o dołączeniu tekstury 2D celownika i skalowaniu czy coś, ale to tylko moje przypuszczenie.

Drugi problem to napisanie skryptu kamery 3rd Person, która działała by z opuźnieniem. Nie chcę stosować tej wmontowanej w unity z paru przyczyn. Jedną z nich jest to, że im bliżej kamera jest tym bardziej patrzymy się w ziemie, a ja chce coś w stylu kamery z Mass Effecta/Dead Space znaczy tuż przy plecach z prawej strony, najlepiej jakby to było jeszcze smoth follow. ponadto jeśli moja postać się obraca w góre i w lewo/prawo to tak jakby się wykrzywia i chodzi bokiem. Możliwe, że to od skryptu chodzenia, ale to w takim razie jak zrobić że jeśli obrócę postać jednocześnie góra i lewo, żeby się nie przechylała w bok tylko utrzymywała pion?

Nie chcę gotowych skryptów tylko wskazówek... Oprócz tego ostatniego, bo naprawde kombinowałem już wszystkiego.
Jeśli będzie trzeba, wyślę screeny jak postać się krzywi.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Celownik + skrypt kamery
#1 2013-07-18, 13:51(Ostatnia zmiana: 2013-07-18, 13:54)
Nie rozumiem jaki masz problem z celownikiem. Zwyczajnie tworzysz obiekt z komponentem GUITexture, ustawiasz mu teksturę, a położenie i skalę ustawiasz jak w każdym innym GameObjectcie komponentem Transform (nawet w edytorze). Skalę zmieniasz ze skryptów za pomocą Transform.localScale. To, żeby coś się działo (pętla Update) po naciśnięciu przycisku (warunek   if(Input.GetMouseButton(0))) powinieneś już ogarniać sam.

Co do skryptu kamery, odpowiedź jest prosta - musisz go sobie sam napisać lub poszukać gotowego. Te dołączone do edytora to tylko przykłady do nauki, nie coś co nadaje się tak po prostu do użycia w grze. Pisanie bardziej zaawansowanych kamer wymaga pojęcia o geometrii i matematyce (trygonometrii).


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry