Skrypt spawnu i lotu naboju 5453 5

O temacie

Autor Nekron197

Zaczęty 9.07.2013 roku

Wyświetleń 5453

Odpowiedzi 5

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Siemanko :)
Sorki, że znowu proszę o pomoc.
Próbowałem już wielu możliwości stworzenia skryptu, który by spawnował nabój przed lufą. Z lotem bym nie miał większego problemu.
Chodzi głównie oto, aby nabój sprawdzał pozycje i obrót gracza, i po naciśnięciu przycisku spawnował się i aktywował skrypt lotu.

offtop- Naprawde głupio mi tak o wszystko pytać, ale żeby nie było, szukałem na google, ale nie znalazłem tego co MNIE INTERESUJE
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Skrypt spawnu i lotu naboju
#1 2013-07-09, 15:22(Ostatnia zmiana: 2013-07-09, 15:23)
Do "spawnowania" naboju używasz np Object.Instantiate. Pozycję i obrót bierzesz z komponentu Transform gameObjectu który jest postacią gracza. Naciśnięcie przycisku wykrywasz w pętli Update któregoś z działających skryptów, sprawdzając w warunku np Input.GetMouseButtonDown. Skrypt który napiszesz dla tego naboju (komponent) sam aktywuje się kiedy nabój się pojawi. Lot można zrealizować na kilka sposobów, nie polecam zwykłego przesuwania pozycji, bo będzie ci ignorowało kolizje.

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Siemanko :)
Sorki, że znowu proszę o pomoc.
Próbowałem już wielu możliwości stworzenia skryptu, który by spawnował nabój przed lufą. Z lotem bym nie miał większego problemu.
Chodzi głównie oto, aby nabój sprawdzał pozycje i obrót gracza, i po naciśnięciu przycisku spawnował się i aktywował skrypt lotu.

offtop- Naprawde głupio mi tak o wszystko pytać, ale żeby nie było, szukałem na google, ale nie znalazłem tego co MNIE INTERESUJE

Prosze bardzo.
Pamietaj ,ze naboj musi miec collider z opcja istiger a cel(ten z tagiem "enemy") sam collider oraz musza miec rigidbody i w nich zaznaczona opcje is kinematic. Naboj ,ktory bedziesz podlaczal do skryptu strzelania musi byc w prefabie z taka sama rotacja co bron.

Skrypt Naboju(podlaczony do naboju)
public class skryptnaboju : MonoBehaviour
{
public float szybkoscNaboju = 1;


void Update ()

{  
float ruch = szybkoscNaboju * Time.deltaTime;
transform.Translate(Vector3.forward * ruch);
}

void OnTriggerEnter(Collider cel)
{
if(cel.tag == "enemy")
 {
Debug.Log("trafienie");
Destroy(cel.gameObject);
 }
}
}

Skrypt Strzelania(podłączony do broni)
public class skryptstrzelania : MonoBehaviour
{

public GameObject Naboj;

         void Update ()
        {

     if(Input.GetKeyDown("t"))
{
 Instantiate(Naboj, transform.position, transform.rotation);
    }
       
}
}
 
some things are meant to be

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Jaki to typ pocisku? Może nie będzie trzeba spawnować nowych obiektów, tylko po prostu puścić raycasta.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sculler

Sculler

Użytkownicy
posty339
Propsy273
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy

Sculler

Skrypt spawnu i lotu naboju
#4 2013-07-09, 23:38(Ostatnia zmiana: 2013-07-10, 00:44)
Jaki to typ pocisku?

laserowy  :naughty:

To zwykły pocisk ze zwykłej broni palnej.
 
some things are meant to be

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
no to zwykły pocisk z broni typu pistolet czy karabin lepiej zrobić na raycaście. Spawnowanie obiektów jest sensowne dla kul armatnich, rakiet czy innych tego typu pocisków.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry