Problem z nowym mieczem 3316 10

O temacie

Autor Legal

Zaczęty 14.06.2013 roku

Wyświetleń 3316

Odpowiedzi 10

Legal

Legal

Użytkownicy
Zryta czacha
posty118
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zryta czacha

Legal

Problem z nowym mieczem
2013-06-14, 15:46(Ostatnia zmiana: 2013-06-14, 16:16)
Witam, od razu przejdę do rzeczy. Mam nowy model broni(miecz) no i tutaj jest problem, bo miecz jest bez tekstury. Wiecie może jak nałożyć na niego teksturę? Z góry dziękuję za odpowiedź.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Material.
Sa lekkie róznice w róznych softach, ogólnie UV mapping :ok:
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

boguc

boguc

Użytkownicy
posty210
Propsy344
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

boguc

Problem z nowym mieczem
#2 2013-06-14, 18:32(Ostatnia zmiana: 2013-06-14, 18:33)
Ja pierdolę jaki pomocny post. Kolo weź się ogarnij albo nic nie pisz  :facepalm:  
W czym robisz? Jak w blenderze to chętnie pomogę bo ogarniam w miarę ten progeamik.
Jakw 3ds to;
https://www.google.pl/search?aq=2&oq=teksturowanie+&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=teksturowanie+3ds+max
 
Gothic najlepszy

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z nowym mieczem
#3 2013-06-14, 18:36(Ostatnia zmiana: 2013-06-14, 18:38)
Pytanie brzmiało
Wiecie może jak nałożyć na niego teksturę?
Pomijając fakt że właściwa odpowiedź brzmiałaby "tak, wiemy", to post Sawika jest jej bliższy (zakładając że model jest nie zmapowany). Napisał poprawnie że chodzi o UV mapping. Ty w ogóle nie podałeś odpowiedzi na pytanie tylko dałeś link do Googla i zaproponowałeś że pomożesz, a przecież nie o to prosił autor tematu.

Zer0os, skąd masz ten model? Jest zmapowany? Była dołączona tekstura lub mapka UV? Sam go robiłeś? W czym?

boguc

boguc

Użytkownicy
posty210
Propsy344
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Nie wiem jak dla Ciebie, dla mnie taka odpowiedź nie byłaby w ogóle pomocna. Dałem link do googla o teksturowaniu czyli uwaga uwaga, o tym
Cytuj
jak nałożyć na niego teksturę
. Plus zaoferowałem się że pomogę a nie napisałem posta z którego w sumie całe gówno wynika.
 
Gothic najlepszy

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Z mojego posta wynika BARDZO dużo, ostatnio stało się to tu popularnym stwierdzeniem, ale daję wędkę nie rybę.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Legal

Legal

Użytkownicy
Zryta czacha
posty118
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zryta czacha
Ogólnie znalazłem ten mieczyk na WOGu do uprzyjemnienia sobie gry link poniżej.

http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=893&cat=11&page=0&order=0
 


Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator

Splash
Moderator

Problem z nowym mieczem
#8 2013-06-15, 02:30(Ostatnia zmiana: 2013-06-15, 02:32)
Miecz nie jest oteksturowany. Wiem to, bo go kiedyś ściągałem i musiałem oteksturować. Oteksturować go bezproblemowo można nawet Spacerem.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Oteksturować go bezproblemowo można nawet Spacerem.
Proszę Cię... nie ucz go złych nawyków... Mapowanie w spacerze nadaje się do terenu, nie powiem, do tego się całkiem, całkiem się nadaje, chociaż i tak wolę blenderka <3

Oczywiście, jeśli chodzi o samo przypisanie materiału, to i spejcer się nada.

Zrobić UV mapę, jebutnąć teksturę, a przy okazji walnąć materiał na model. Bułkowski napisał o tym nawet tutorial! Dział Grafika->Tutoriale. Czy to takie trudne? Jak nie ogarniasz, Zero, masz do mnie GG, napisz, zresztą, kiedyś już Ci to chyba tłumaczyłem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Legal

Legal

Użytkownicy
Zryta czacha
posty118
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zryta czacha

Legal

Problem z nowym mieczem
#10 2013-06-15, 13:55(Ostatnia zmiana: 2013-06-15, 13:59)
Ta, spoko. Dzięki za udział, można zamknąć :) .

@EDIT Udało się, dzięki jeszcze raz.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry