Problem z dekompilacją animacji piły 2816 6

O temacie

Autor

Zaczęty 12.06.2013 roku

Wyświetleń 2816

Odpowiedzi 6

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Problem z dekompilacją animacji piły
2013-06-12, 12:50(Ostatnia zmiana: 2013-06-12, 12:51)
Chciałem przekopiować sobie drewniany pal z piłą do Gothic 1. Skopiowałem animacje w formacie MAN, model w ASC (zdekompilowany z MDL) i fragment HumanS.MDS:
// ----------------------------------------------
// Bäume Sägen
ani ("t_Baumsaege_Stand_2_S0" 1 "s_Baumsaege_S0" 0.0 0.0 M. "Hum_Saegen_A01.asc" F 0 5)
{
*eventTag (1 "DEF_INSERT_ITEM" "ZS_RIGHTHAND")
}
ani ("s_Baumsaege_S0" 1 "s_Baumsaege_S0" 0.0 0.0 M. "Hum_Saegen_A01.asc" F 5 5)
ani ("t_Baumsaege_S0_2_Stand" 1 "" 0.0 0.0 M. "Hum_Saegen_A01.asc" R 0 5)
{
*eventTag (1 "DEF_REMOVE_ITEM")
}

ani ("t_Baumsaege_S0_2_S1" 1 "s_Baumsaege_S1" 0.0 0.0 M. "Hum_Saegen_A01.asc" F 6 20)
ani ("s_Baumsaege_S1" 1 "s_Baumsaege_S1" 0.0 0.0 M. "Hum_Saegen_A01.asc" F 20 40)
{
*eventSFX (20 "MOB_Saw" R:1000 EMPTY_SLOT )
}
aniAlias ("t_Baumsaege_S1_2_S0" 1 "s_Baumsaege_S0" 0.0 0.0 M. "t_Baumsaege_S0_2_S1" R)

ani ("t_Baumsaege_Random_1" 2 "" 0.1 0.1 M. "Hum_Saegen_A01.asc" F 40 90)
i wkleiłem go do swojego pliku MDS. Teraz jest problem, bo gdy podchodzę do moba to nie ma animacji tylko postać charakterystycznie "drga". Pomyślałem, że trzeba zdekompilować animacje cięcia wypisane w MDS. Zainstalowałem G2MDK i animacje z g2. Wszystko mam w folderze Gothic2/[...]Anims/_compiled i Sourcer pokazuje następujący komunikat przy próbie dekompilacji wyżej wklejonego fragmentu MDS:

Skoro mam wszystkie animacje to gdzie problem?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z dekompilacją animacji piły
#1 2013-06-12, 12:58(Ostatnia zmiana: 2013-06-12, 13:00)
Po pierwsze, czy pokazana ścieżka jest poprawna i rzeczywiście prowadzi do istniejącego folderu?
Skopiowałeś animacje w formacie man? To format skompilowany. Nie jestem tego pewien, ale może się różnić od analogicznego w g1. Powinieneś zdekompilować wszystkie pliki i dopiero wtedy przenieść je do g1.
Podsumowując, potrzebujesz:
1. BAUMSAEGE_1.ASC (i tekstury)
2. Hum_Saegen_A01.asc
3. Powyższy fragment humans.mds

Zabawy z już skompilowanymi plikami zawsze są trochę ryzykowne, zwłaszcza kiedy chodzi o mieszanie dwóch części gry.

Aha, no i też ważne: skąd ty właściwie wziąłeś ten "BAUM.MDS"? Nie widzę czegoś takiego u siebie w plikach.

gothic1210
  • Gość
Plik, który chciałem zdekompilować jest w folderze Anims w katalogu Gothic 2. Wszystko wypakowywało się przy użyciu instalatora MDK więcej jestem prawie pewien, że wszystkie animacje są w tych folderach (poza właśnie tymi zdekompilowanymi).
Cytuj
2. Hum_Saegen_A01.asc
Właśnie tego potrzebuję. Chcę to zdekopmilować z tych plików MAN, ale się nie da.
Cytuj
Aha, no i też ważne: skąd ty właściwie wziąłeś ten "BAUM.MDS"? Nie widzę czegoś takiego u siebie w plikach.
To wyżej wklejony fragment tylko, że w osobnym pliku żeby nie musieć dekompilować całego Humans.mds
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To wyżej wklejony fragment tylko, że w osobnym pliku żeby nie musieć dekompilować całego Humans.mds
Wut? Przecież nie dekompilujesz tego ręcznie klatka po klatce. Wybierasz mds, włączasz dekompilację i reszta idzie automatycznie.
Nie odpowiedziałeś na zasadnicze pytanie.
Cytuj
Po pierwsze, czy pokazana ścieżka jest poprawna i rzeczywiście prowadzi do istniejącego folderu?
Albo inaczej: czy wypakowałeś do /_work/data/anims folder /_compiled/ z anims.vdf?

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
hehe i to jest GothicSoucer ale takie animki chyba byłyby po wypakowaniu humans, lecz nie pamiętam jak on dokładnie leciał czy "humans.mdl" czy "humans.man" czy inaczej, jestem teraz w szkole i nie pomogę ci no chyba że później, jeśli dobrze myślę to działa to na zasadzie takiej, że masz np 11 plików i musisz wypakować ten jeden dobry żeby po drodze wypakowało się pozostałe 10. Ze zwykłym wypakowaniem głowy, czy tam dzika są już spore problemy
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Problem z dekompilacją animacji piły
#5 2013-06-12, 14:00(Ostatnia zmiana: 2013-06-12, 14:17)
Chwila. Dokompiluję plik BAUM.MDS, czyli fragment Humans.MDS z Gothic 2. W folderze _compiled mam pliki animacji cięcia. Są to pliki skompilowane. Sorcer dekompilując MDS'a powinien z nich skorzystać i powinienem otrzymać pliki ASC. Sam model udało mi się zdekompilować, bo był w formacie MDL. Po prostu nie mogę zdekompilować animacji do niego, czyli tego cięcia.

edycja; z Humans.MDS z Gothic 1 zdekompilowało mi tę animację (wkleiłem fragment MDS z G2 i spróbowałem tego na MDS z G1). Mam ten plik ASC. Umieszczam go w folderze Anims w katalogu G1. usunąłem poprzednie animacje MAN i dalej nie działa.
 

gothic1210
  • Gość
Ech, przemęczyłem i się udało. Jakby komuś były potrzebne asc to proszę http://www.sendspace.com/file/z9tqmi
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry