Zablokowane opcje walki 2736 9

O temacie

Autor

Zaczęty 13.05.2013 roku

Wyświetleń 2736

Odpowiedzi 9

gothic1210
  • Gość
Hej. Chciałem sobie stworzyć ostatnio nową gildię wg tutka z forum, ale niestety nie działa (wywala crasha przy nowej grze - wszyscy spropsowali, ale nikt nie sprawdził  :lol2:  ). Gildia nie była mi potrzebna do fabuły tylko do zadań. Chciałem jej dać nastawienie na wrogie, żeby przy misji z atakiem na jakichś npc móc im zmienić gildię i wtedy walczyli by ze mną i z moim pomocnikiem. Przy okazji chcę ją wykorzystać do zrobienie poszukiwaczy jako potworów (wtedy nie musiałbym za każdym razem robić osobnej instancji itd), bo jeżeli da się takiemu "potworowi" zwierzęcą gildię to nie potrafi korzystać z czarów. No, ale do rzeczy. Skoro nie mogę stworzyć nowej gildii to chciałbym wykorzystać starą np. gildię Babka. Wszystko niby działa tylko npc, którzy mają tę gildię nie walczą. Nawet jak ich zaatakujemy. Moje pytanie brzmi czy jest to gdzieś zablokowane w skryptach, a jeżeli tak to gdzie?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Zablokowane opcje walki
#1 2013-05-13, 16:51(Ostatnia zmiana: 2013-05-13, 16:53)
Protip: wyszukaj tekstowo w skryptach bodajże "GIL_BAB" i przejrzyj wyniki. O ile pamiętam rzeczywiście gdzieś to było, z tym że w grę wchodziły chyba m.in. perceptiony ustawione na inne funkcje.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nie wiem jakiego gothica modujesz, ale jeśli g2 to da się zrobić nową gildię za pomocą tutka Avallaha tylko pewnie coś pojebałeś, ale skoro ci sie crashuje to pewnie modujesz g1 podobno tam były problemy
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Przy okazji chcę ją wykorzystać do zrobienie poszukiwaczy jako potworów (wtedy nie musiałbym za każdym razem robić osobnej instancji itd), bo jeżeli da się takiemu "potworowi" zwierzęcą gildię to nie potrafi korzystać z czarów
Szkielet mag jasiu. Zmieniasz w sumie tylko szkieleciora maga na głupiego szkieleta w szacie poszukiwacza i ew dasz mu jakiś dialog jak chcesz. tyle.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Orkowie to chyba też zwierzęta, smoki też, wątpię by to było problemem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Zablokowane opcje walki
#6 2013-05-13, 19:08(Ostatnia zmiana: 2013-05-13, 19:09)
Orkowie to chyba też zwierzęta, smoki też, wątpię by to było problemem.
Dawałem i nie działało. Dałem nekromanta i używał czaru. Teraz dałem babka i znowu używa pięści. Jak chcecie to spójrzcie na skrypt:
/*************************************************************************
** Poszukiwacz Prototype **
*************************************************************************/

PROTOTYPE Mst_Default_Poszukiwacz(C_Npc)
{
name = "Poszukiwacz";
guild = GIL_BAB;
level = 18;
//-----------------------------------------------------------
attribute [ATR_STRENGTH] = 60;
attribute [ATR_DEXTERITY] = 60;

attribute [ATR_HITPOINTS_MAX] = 200;
attribute [ATR_HITPOINTS] = 200;

attribute [ATR_MANA_MAX] = 70;
attribute [ATR_MANA] = 70;

protection [PROT_BLUNT] = 45;
protection [PROT_EDGE] = 40;
protection [PROT_POINT] = 15; // immun
protection [PROT_FIRE] = 15;
protection [PROT_FLY] = 30;
protection [PROT_MAGIC] = 40;
//-----------------------------------------------------------
damagetype = DAM_EDGE;

//-----------------------------------------------------------
fight_tactic = FAI_HUMAN_MAGE;
//-----------------------------------------------------------
senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
senses_range = 3000;

aivar[AIV_MM_Behaviour] = PASSIVE;

aivar[AIV_MM_PercRange] = 1200;
aivar[AIV_MM_DrohRange] = 1000;
aivar[AIV_MM_AttackRange] = 700;
aivar[AIV_MM_DrohTime] = 5;
aivar[AIV_MM_FollowTime] = 10;
aivar[AIV_MM_FollowInWater] = FALSE;
//-------------------------------------------------------------
start_aistate = ZS_MM_AllScheduler;

aivar[AIV_MM_RestStart] = OnlyRoutine;
};
//-------------------------------------------------------------
// Zwei Hautfarben mit jeweils zwei Gesichtstexturen
//-------------------------------------------------------------
func void Set_Poszukiwacz_Visuals()
{
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Mage.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 1,1 ,"Hum_Head_Psionic", 24,  2, PoszukiwaczArmor);
EquipItem (self, ItArRunePyrokinesis);
Npc_SetTalentSkill ( self, NPC_TALENT_MAGE, 6);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,-1);
};

/*************************************************************************
** Poszukiwacz     **
*************************************************************************/

INSTANCE Poszukiwacz (Mst_Default_Poszukiwacz)
{

Set_Poszukiwacz_Visuals();
Npc_SetToFistMode(self);
Npc_SetTalentSkill ( self, NPC_TALENT_MAGE, 6);
CreateInvItem(self, ItArRunePyrokinesis);
};
Pozmieniałem te perceptiony dla babek. Teraz wygląda to tak:
func void B_SetBabeDefaultPerceptions()
{
Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSTALK , B_Babe_RefuseTalk   );
Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSPLAYER , B_AssessSC );

Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSDAMAGE , ZS_ReactToDamage   );
Npc_PercEnable( self, PERC_DRAWWEAPON , B_AssessFighter           );
Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSMAGIC , B_AssessMagic   );

Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSOTHERSDAMAGE, ZS_Babe_Flee );
Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSTHREAT , B_AssessFighter );
Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSWARN , B_AssessWarn   );

Npc_PercEnable( self, PERC_OBSERVEINTRUDER , B_ObserveIntruder );
Npc_PercEnable( self, PERC_OBSERVESUSPECT , B_ObserveSuspect       );
Npc_PercEnable( self, PERC_ASSESSSURPRISE , ZS_AssessSurprise     );
};
Nie jestem do końca zadowolony. W jednej z misji działa tak jak chciałem, ale w drugiej npc stoją  i się patrzą jak mój pomocnik je atakuje. Nie wiem co skopałem.

edit: Za co odpowiada GIL_ATTITUDES_ORCASSAULT i GIL_ATTITUDES_NEMESIS w GUILDS.d?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
... bo akurat GIL_BAB ma wyłączony perception odpowiadający za to gdy go zaatakujemy, a raczej zmieniony tak że nie atakuje z powrotem.
Dawno nie grałem w G1, jak dobrze pamiętam kobitki tam nie odpowiadały zagadane i nie oddawały jak je atakowaliśmy (i miały flag dwójkę).
Widzę że tutaj jest normalnie, a czy w ZS_ReactToDamage nie ma napisanego if npc.guild == GIL_BAB?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość
Przy tej misji co działa pojawia się taki oto crash:
Spoiler
Chyba nic z tego nie będzie. Powiedzcie mi jak wy byście zrobili coś takiego, że mamy misję z atakiem na np grupę szkodników. Idziemy tam z gościem, który nas prowadzi i chcę żeby oni atakowali jego i mnie, a ten mój pomocnik też ich atakował. Jak to zrobić inaczej? Zmiana gildii na zwierzęcą nie wchodzi w grę, bo to wywołuje problemy i też działa tak sobie.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hmm wcięty jestem ale zawsze możesz podmienic gildię bandytów na przeciwników
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry