Problem: postać nie zaczepia 7188 21

O temacie

Autor Zucklov

Zaczęty 11.05.2013 roku

Wyświetleń 7188

Odpowiedzi 21

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Otóż mam taki problem; mimo iż w skrypcie dialogu jest wpisana funkcja odpowiadająca za automatyczne zaczepienie postać tego nie robi. Weźmy np. dialog takiego Moe
INSTANCE DIA_Moe_Hallo(C_INFO)
{
npc = VLK_432_Moe;
nr = 2;
condition = DIA_Moe_Hallo_Condition;
information = DIA_Moe_Hallo_Info;
permanent = FALSE;
important   = TRUE;
};                      

FUNC INT DIA_Moe_Hallo_Condition()
{
if (Npc_GetDistToNpc(self, other) <= ZivilAnquatschDist)
        [nieważne warunki odp. za gildię]
&& (Npc_RefuseTalk(self) == FALSE)
{
return TRUE;
};
};
Jak widać, wszystko jest poprawne. Sprawdziłem już plik Externals.d i porównałem ze skryptem mojego kolegi, u którego wszystko działa - nie ma tam zmian w odp. linijkach.
Dodam także iż problemy z tym zjawiskiem zaczęły się po zainstalowaniu przeze mnie własnych dialogów.
Pomoże ktoś?
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy ten skrypt ma być dodany do Gothica 1 czy Gothica II:NK?

Jeżeli Gothic I to zamiast TRUE i FALSE używa się "1" i "0", a zamiast "other" jest "hero". Sprawdzałem dzisiaj na przykładzie Wrzoda. Jeżeli robisz do Gothic I ten skrypt powinien wyglądać tak:
INSTANCE DIA_Moe_Hallo(C_INFO)
{
        npc                     = VLK_432_Moe;
        nr                      = 2;
        condition       = DIA_Moe_Hallo_Condition;
        information     = DIA_Moe_Hallo_Info;
        permanent       = 0;
        important   = 1;
};                      

FUNC INT DIA_Moe_Hallo_Condition()
{      
        if (Npc_GetDistToNpc(self, hero) <= ZivilAnquatschDist)
        [nieważne warunki odp. za gildię]
        && (Npc_RefuseTalk(self) == 0) //Nie wiem doczego ta linijka. Najlepiej ją usunąć.
        {
                return 1;
        };
};
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
To oryginalny dialog z Gothic 2 - posłużył mi tylko jako przykład.
Zapomniałem o jeszcze jednym: Xardas na początku gry normalnie działa, strażnicy wejść także mnie zaczepiają. Jednakże taki Moe czy Skip w Khorinis tylko gapią się na mnie non-stop (nawet jak jestem bardzo blisko nich; wtedy powinni normalnie zaczepić) zanim sam do nich nie zagadam.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Jeżeli Gothic I to zamiast TRUE i FALSE używa się "1" i "0", a zamiast "other" jest "hero". Sprawdzałem dzisiaj na przykładzie
Mylisz się. W g1 jest tak samo jak w g2. Można używać 1 - true, hero - other naprzemiennie. Jak kto woli. Hero dajemy w monologach, wyzwalaczach itd, w dialogach nie ma takiego obowiązku.
 

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki gothic1210 za te info. Po prostu preferuje modowanie GII:NK a dzisiaj właśnie się z tym spotkałem. Co do problemu JasiuYTPL to spróbuj skopiować ten fragment co ma Xardas dotyczący zaczepienia, wkleić go do Moe'go i pozamieniać tam aby to było odnośnie tego dialogu.
 


Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Nie działa. Teleportowałem się bezpośrednio do Sentenzy i tylko zaczął się na mnie gapić.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Odświeżam.
Jest jeszcze jedno: czy ten błąd może być związany z rozmiarem pliku OU.BIN? Waży aż 47,3 MB i zawsze się powiększa przy każdej kompilacji, mimo iż przed zapisaniem ZAWSZE usuwam 2 poprzednie...
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Kyniu

Kyniu

Użytkownicy
posty112
Propsy8
  • Użytkownicy
Odświeżam.
Jest jeszcze jedno: czy ten błąd może być związany z rozmiarem pliku OU.BIN? Waży aż 47,3 MB i zawsze się powiększa przy każdej kompilacji, mimo iż przed zapisaniem ZAWSZE usuwam 2 poprzednie...

No tak, bo przy każdym update i zapisie dialogów waga OU.BIN zwiększa się, bo to daje te stare z g2nk+te twoje nowe, w efekcie czego, powiększa się waga. Za każdym razem tak jest, to raczej na to wpływu to nie ma.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh

Toworish

Problem: postać nie zaczepia
#9 2013-05-12, 12:15(Ostatnia zmiana: 2013-05-12, 12:31)
Hmm przeciez wystarczy w dialogu napisać jako pierwsze zdanie AI_Output (self, other ,"Nazwa_Dubbingu_Danego_Dialogu"); //Blablabla.Wtedy przecież postać sama zagaduje, a mianowicie użyj redefixa ponieważ spacerek czasem się zbuguje i dodaje twoje dialogi do OU.Bin lecz gothic ich nie wyświetla a po użyciu redefixa problemów miał nie będziesz

@Kaczka Dół

Dlatego polecam tego redefixa gdyż on nie powiększa tych dwóch plików aż tak, i niema buguw takich jak spacer, i jest szybszy
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Hmm przeciez wystarczy w dialogu napisać jako pierwsze zdanie AI_Output (self, other ,"Nazwa_Dubbingu_Danego_Dialogu"); //Blablabla.
Już myślałem, że nikt tego nie napiszę i sam będę mógł.. aż takie to trudne? Jak postać ma kogoś zaczepić to chyba nie po to, żeby mu pomachać?

Cytat: #msg1083730Kyniu#msg1083730
No tak, bo przy każdym update i zapisie dialogów waga OU.BIN zwiększa  się, bo to daje te stare z g2nk+te twoje nowe, w efekcie czego,  powiększa się waga. Za każdym razem tak jest, to raczej na to wpływu to  nie ma.
Tak, tylko ja mam często podobny problem. Ale waga nie wzrasta tak jak powinna, tylko nie raz jest dwa, trzy razy większa niż na początku, po jednym update.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Też często miałem taki problem. Wtedy wystarczyło mi podmienić (a najlepiej usunąć) plik PC_HERO.d z NPC na oryginalny i na nowo ustawić zmiany (jeśli takie były).
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Jak teraz o tym myślę to może mieć to sens. Podeśle ktoś czyste PC_Hero? Ja w swoim sporo pozmieniałem (łącznie z ID)
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Kurwa mów mu żeby użył redefixa to on dalej kombinuje z spacerem i pc_hero masz kurwa ten plik i się ciesz
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Jak nie działało tak nie działa...
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

ChetnikPL

ChetnikPL

Użytkownicy
posty86
Propsy6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
toworish wyraźnie ci napisał abyś skorzystał z redefixa  :facepalm: . Jeżeli jesteś na tyle leniwy, oto link - KLIKNIJ.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Klapa, nie działa. Użyłem poprawnie, załadowało pliki i skompliowało, ale problem pozostał. Co prawda np. Lares sam zaczepia, strażnicy wejść także, ale reszta postaci już nie.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Oczywiście kurwa że nie działa. Tak to jest jak się zmienia ID postaci, tyle razy było tłumaczone - jest to bugogenne, ale nie, wy wiecie lepiej.

Odnośnie samego update'u dialogów - też polecam redefixa.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Po otrzymaniu świeżego PC_Hero zostawiłem ID tak jak było (0)
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt

diegomez
Labirynt

Problem: postać nie zaczepia
#19 2013-05-12, 20:52(Ostatnia zmiana: 2013-05-12, 20:52)
I skompilowałeś skrypty prawda?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry