Gothic 1: broń z efektem trafienia 10452 26

O temacie

Autor chicken

Zaczęty 27.04.2013 roku

Wyświetleń 10452

Odpowiedzi 26

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic 1: broń z efektem trafienia
2013-04-27, 14:57(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 14:57)
Tak jak w temacie... Czy można w gothicu "1" można zrobić taką broń i jak ją można wykonać?


Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic 1: broń z efektem trafienia
#3 2013-04-27, 15:28(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 15:44)
A gdzie jest napisane gdzie to wkleic?

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Gothic 1: broń z efektem trafienia
#4 2013-04-27, 15:48(Ostatnia zmiana: 2013-04-27, 15:49)
Nigdzie, to nie jest gotowiec do wklejenia tylko kiepski tutorial który ma pomóc ci zrobić coś takiego samemu. Najpierw musisz zrozumieć o co w tym w ogóle chodzi, a to z kolei wymaga ogólnej wiedzy na temat skryptów. Powodzenia.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Nigdzie, to nie jest gotowiec do wklejenia tylko kiepski tutorial który ma pomóc ci zrobić coś takiego samemu. Najpierw musisz zrozumieć o co w tym w ogóle chodzi, a to z kolei wymaga ogólnej wiedzy na temat skryptów. Powodzenia.
W takich tematach jestem raczej zielony ^^

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W takich tematach jestem raczej zielony ^^
Jak też byłem dlatego zaczynałem od dialogów potem dowiedziałem się co to zmienne jak działają funkcje itd. Jak nie miałeś nigdy styczności z programowaniem możesz poćwiczyć sobie trochę w c++ ;)

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic 1: broń z efektem trafienia
#7 2013-04-28, 13:16(Ostatnia zmiana: 2013-05-04, 19:54)
:ok:

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic 1: broń z efektem trafienia
#8 2013-05-01, 16:21(Ostatnia zmiana: 2013-05-01, 16:39)
http://themodders.org/index.php?/topic/5900-bron-z-efektem-trafienia/

Nawet dałeś identyczny tytuł tematu jaki ma tutorial o tym.
Jakbyś wklepał to w wyszukiwarkę, zamiast w okno tworzenia nowego tematu, znalazł byś odpowiedź natychmiast :facepalm:


Na tym tutku co podales linka to robie tak jak tam ale zatrzymalem sie w pewnym momencie m.in. : tam pisal zeby wstawic weaponreaction(other,self); do
ZS_Reacttodamage
B_CombatReacttodamage
B_MM_ReactToDamage
B_MM_ReactToCombatDamage
B_Orc_AssessDamage
i tu jest male ale
Jak cos mam Gothic 1 wiec nie mam zadnego pliku z nazwa B_MM i jak wstawiam weaponreaction(other,self); do B_CombatReacttodamage to jest bład. Wstawiam wszystko na poczatku po tej klamerce   => { <=
Przy okazji zalozylem ten temat o bron do G1 nie G2 -.-

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zajrzyj do mojego posta, na dole tematu. Jest tam wymienione które funkcje są do zedytowania w g1, a które w g2nk. Do tego zaznaczam że chodzi o funkcje, a nie pliki. Nazwę pliku możesz mieć dowolną i nie pomoże ci ona przy szukaniu funkcji. Musisz szukać tekstowo w zawartościach plików (np Notepadem++).

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
http://themodders.org/index.php?/topic/5900-bron-z-efektem-trafienia/

Nawet dałeś identyczny tytuł tematu jaki ma tutorial o tym.
Jakbyś wklepał to w wyszukiwarkę, zamiast w okno tworzenia nowego tematu, znalazł byś odpowiedź natychmiast :facepalm:


Dobra udało mi się zrobić! Wszystko zrozumiałem :D  tutki na tym forum są spoko.
Temat można zamknąć.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Do G1 działa tylko tylko wykrywa bład B_MagicHurtNpc


chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic 1: broń z efektem trafienia
#13 2013-05-07, 09:28(Ostatnia zmiana: 2013-05-07, 09:43)
Prosze bardzo. Oto moj warunek:
Cytuj
func void B_U3 (var C_NPC oth, var C_NPC slf)
{
 
   if (Hlp_GetInstanceID(oth) == Hlp_GetInstanceID(hero))  
   {
      var C_ITEM ready;  
      var int randomdmg;  
      var int procent_trafienia;  
      var int obrazenia;  
 
      ready = Npc_GetReadiedWeapon(hero);  
      randomdmg = Hlp_Random (1);  
      procent_trafienia = 30;  
      obrazenia = 0;  
 
      if (Npc_HasItems(hero, ItMw_testsword) == TRUE && Hlp_IsItem(ready, ItMw_testsword) == TRUE)  
      && (randomdmg <= procent_trafienia)  
      {  
         if (slf.flags != NPC_FLAG_IMMORTAL)  
         {  
            Wld_PlayEffect(spellFX_IceCube, slf, slf, 1, 10, 1, FALSE );  
         }
         else
         {
            Wld_PlayEffect(spellFX_IceCube, slf, slf, 1, 10, 1, FALSE );
         };  
B_MagicHurtNpc (slf, slf, obrazenia);  // Linia 27
         AI_StartState (self, ZS_MagicFreeze, 0, );  
 
      };
   };
};
A to jest ten błąd:

Nie wazne gdzie dam ten  B_MagicHurtNpc (slf, slf, obrazenia); i tak jest blad
Nawet jak dam pod Wld_PlayEffect to i tak błąd jest

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie pisałem nic o B_MagicHurtNpc. Pisał o tym jedynie Oreca, którego tutorial jest do g2nk. W g1 najwyraźniej nie ma takiej funkcji, albo jest ona później w porządku parsowania (stawiam na to pierwsze). Pomyśl nad tym czy jej użycie jet ci potrzebne i ewentualnie jak mógłbyś ją zastąpić (np możesz skopiować jej treść ze skryptów g2nk albo napisać coś na jej podstawie).

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

Gothic 1: broń z efektem trafienia
#15 2013-05-07, 09:56(Ostatnia zmiana: 2013-05-07, 10:06)
W folderze gothic 1 w opcji szukaj wpisalem B_MagicHurtNpc i wyszukalo taki plik
jej zawartosc to :
Cytuj
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//   B_MagicHurtNpc
//   ==============
//   Verwundet den NSC und berücksichtigt dabei den magischen Rüstschutz
//   'self' ist der zu verwundende NSC
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////
func void B_MagicHurtNpc (var C_NPC attacker, var int damage)
{
   PrintDebugNpc      (PD_ZS_FRAME,   "B_MagicHurtNpc");

   var int effectiveDamage;
   
   effectiveDamage = damage - self.protection[PROT_MAGIC];
   if (effectiveDamage < 0)
   {
      effectiveDamage = 0;
   };

   Npc_ChangeAttribute (self,   ATR_HITPOINTS, -effectiveDamage);

   if   Npc_IsDead(self)
   {
      if   Npc_IsPlayer   (attacker)
      ||   (C_NpcIsHuman  (attacker) && attacker.aivar[AIV_PARTYMEMBER])
      ||   (C_NpcIsMonster(attacker) && attacker.aivar[AIV_MM_PARTYMEMBER])
      {
         B_DeathXP();   // vergibt XP an SC
      };
   };
};
EDIT: I takie małe pytanko nie na temat " Czy mozna zrobic ksiazke, ktora po przeczytaniu zabija? "

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
W takim razie ta funkcja jest później w porządku parsowania. Zmień miejsce swojego skryptu w Gothic.src, tak żeby był później niż ta. Odwoływać się możesz tylko do tego co jest wcześniej, parser nie zaufa ci na słowo że "taka funkcja będzie potem".

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Zmieniłem i teraz błędu nie ma ale pojwaił się kolejny:   Warunek jest taki :   B_MagicHurtNpc (other, self, obrazenia);

1.U:PAR: Expected ')
'( line 27 )

2.U:PAR: Expected ';' ( line 27 )

3.U:Par: Unknown identifer : )
( line 27 )

Próbowałem naprawić tak jak piszą ale jak dodałem jakiś znak z błędów wymienionych wyżej to potem wyskakiwało "Unknown identifer" tego dodanego znaku.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Cytuj
Zmieniłem i teraz błędu nie ma ale pojwaił się kolejny: Warunek jest taki : B_MagicHurtNpc (other, self, obrazenia);
W ogóle nie zrozumiałem co próbujesz w tym zdaniu przekazać. To jest treść błędu? Nie ma błędów o takiej treści.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
W G1 B_MagicHurtNpc przyjmuje dwa argumenty, w G2 ma trzy argumenty. Teraz powinno być jasne.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry