problem z nową zbroją 8271 30

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 21.03.2013 roku

Wyświetleń 8271

Odpowiedzi 30

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

problem z nową zbroją
2013-03-21, 22:32(Ostatnia zmiana: 2013-03-21, 22:33)
mam skryt zbroi :
INSTANCE GRD_ARMOR_H2(C_Item)
{
name = "Ciężka zbroja Strażnika";

mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;

protection [PROT_EDGE] = 70;
protection [PROT_BLUNT] = 70;
protection [PROT_POINT] = 10;
protection [PROT_FIRE] = 35;
protection [PROT_MAGIC] = 0;

value = VALUE_GRD_ARMOR_H;

wear = WEAR_TORSO;
 
visual = "grdh.3ds";
visual_change = "Hum_GRDS_ARMOR3.asc";
visual_skin = 0;
material = MAT_METAL;

description = name;


oraz model w tex tj. hum_grds_armor_v3-c.tex, który umieściłem w textures/_compiled do pozostałych zbroi.

mam tez wpis w humans.mds -
registerMesh ("Hum_GRDS_ARMOR3.ASC")

co robie , nie tak że wywala asc not found.

zbroję mam także zapisana w .tga , ale przy zaznaczonym (convert textures) i wywołaniu jej z konsoli wywala acess violation.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
model  w tex?  :ayfkm:  
gdzie wrzuciłeś plik asc?
Cytuj
zbroję mam także zapisana w .tga
chyba teksture zbroi
 


Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W G1 w przypadku zroji tych z podstawki nie trzeba nowego ASC, wystarczy tekstura z odpowiednią nazwą.
Wystarczy zrobic texture z odpowiednią nazwą to wez sobie orginalną zbroje straznika i nową texture nazwij tak samo tylko ze cyfre przy V(orginalna to 0) zmien o jedną wyżej. I w skrypcie robisz tak:

visual_change          =   "Hum_GRDS_ARMOR.asc";         tu zostawiasz bez zmian
visual_skin          =   3;                            tu wpisujesz cyfre przy V

I powinno działac texture w tga wkładasz do GOTHIC1\_Work\Data\Textures a jesli nie bedzie bedzie działac to przekonwertuj ją w gomanie na tex i wrzuc do GOTHIC1\_Work\Data\Textures\_compiled.
Tylko cyfra przy texturze musi byc po koleji czyli 0 1 2 3 itd. Bo inaczej bedzie ci czytac inną.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
próbowałem i tego. myslę, ze potrzeba będzie asc zbroi strażnika i jej edycja. jak zrobnię to podam rozwiązanie.

mam nadzieję, że w GMDK jest te asc do przeróbki.
 

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale co tym razem nie działa?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
próbowałem i tego. myslę, ze potrzeba będzie asc zbroi strażnika i jej edycja.
Oczywiście że nie. Twój sposób jest strasznie na około, nie powinno się tak robić ze zbrojami ani ciałami ludzi czy potworów. Mechanizm skinów powstał nie bez powodu. To co napisał Pablo21293 jest całkowicie poprawne.

mam nadzieję, że w GMDK jest te asc do przeróbki.
Nie, GMDK nie ma załączonych plików asc. Trzeba je zdobywać na własną rękę, ale użycie ich w taki sposób w jaki chcesz jest niewłaściwe.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

problem z nową zbroją
#7 2013-03-22, 12:29(Ostatnia zmiana: 2013-03-22, 18:19)
więc zrobiłem błąd, że każdy kolejny model tekstury musi być w odp. kolejności tj. od v0, kolejno v1, v2, v3 itd. ja miałem przeskok bez v2.

pytanie: jeżeli chce miec oryginalną zbroję z gothica oraz 2 nowe to umieszczam kazdą kolejną zaczynając od v1? obecnie wywala mi access violation.
Nie ukrywam,że chcę zostawić egzemplarz oryginalnej zbroi.
 

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Orginalną zbroje zostawiasz jak była a jak chcesz miec dwie dodatkowe nowe zbroje na tym modelu ale z inna texturą to tekstury nazwij jedna v1 a druga v2 i tak dalej(czyli3,4,5,6) i w skrypcie zbroji znień cyfre w linijce visual_skin.
Tylko muszą byc po koleji V0,V1,V2 z czym ze V0 to orginał.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Orginalną zbroje zostawiasz jak była a jak chcesz miec dwie dodatkowe nowe zbroje na tym modelu ale z inna texturą to tekstury nazwij jedna v1 a druga v2 i tak dalej(czyli3,4,5,6) i w skrypcie zbroji znień cyfre w linijce visual_skin.
Tylko muszą byc po koleji V0,V1,V2 z czym ze V0 to orginał.
wyjałem oryg. zbroję gothic vdf i wkleiłem do complied. wczesniej wywlało access violation.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
którą zbroje z gothic 1 chcesz przenieść? jeśli dobrze wywnioskowałem
 

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Pablo21293

problem z nową zbroją
#11 2013-03-22, 20:10(Ostatnia zmiana: 2013-03-22, 20:11)
Tym sposobem dodajesz tylko tekstury w tga do GOTHIC1\_Work\Data\Textures, a w tex do GOTHIC1\_Work\Data\Textures\_compiled nic wiecej nie potrzeba.
TEX to skompilowana tekstura.
 

Asztar

Asztar

Użytkownicy
posty33
Propsy4
  • Użytkownicy

Asztar

problem z nową zbroją
#12 2013-03-22, 20:14(Ostatnia zmiana: 2013-03-22, 20:23)
Cytuj
gdzie wrzuciłeś plik asc?


??


Cytuj
Tym sposobem dodajesz tylko tekstury w tga do  GOTHIC1\_Work\Data\Textures, a w tex do  GOTHIC1\_Work\Data\Textures\_compiled nic wiecej nie potrzeba.
TEX to skompilowana tekstura.


do TEXTURES się nie wrzuca tylko do compiled. Jak wrzucisz do compiled plik w .tga to tak czy tak po uruchomieniu Gothica w starterze z Reparse Scripts powstanie plik w .tex.  Więc Twoja wypowiedź jest błędna ...

Cytuj

wywala asc not found (g1)
[/b]



Czyli nie masz pliku "Hum_GRDS_ARMOR3.asc" w tym folderze:   \_Work\Data\Anims\asc_bodies\armor


 
[/b]
[/b]

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
którą zbroje z gothic 1 chcesz przenieść? jeśli dobrze wywnioskowałem
tą podsawową , zapisana jao v0 . zrobiłem to i na razie działa ok. chodzi, aby rozpocząć numerację od v0.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nie wiem czy pomogę ale oto cytat z jakiegoś tematu w którym się wypowiadałem xD

Cytuj
jeśli chodzi o g2nk to pobierz sobie armory do g2nk bo jest tego pełno i jak pobierzesz to wklej folder asc_bodies do work\data\anims i w tym asc_bodies powinieneś mieć jeszcze folder armor więc wchodzisz w niego kopiujesz plik zbroi który chcesz skopiować i zmieniasz mu nazwę na taką jaką chcesz no i jak masz ten skopiowany plik asc to otwierasz go notatnikiem ,w moim przypadku nodpad++ ale może być wordpad,no ale dobra np w armorze KDW_L_Addon.asc jak go otworzysz notatnikiem to tam znajdziesz że jego bit mapa to: Hum_Body_Naked_V0_C0.tga...a ty to zmieniasz na nazwę swojej tekstury i git,tyle że w skrypcie zbroji musisz dodać swoją nową zbroje czyli w pliku work\data\scripts\content\items znajdujesz plik IT_Armor i w nim piszesz nową zbroje najlepiej jak skopiujesz orginał którejś zbroi i przerobisz ją powiem ci tylko że liijka "visual = wygląd twojej zbroi w ekwipunku czyli po naciśnięciu tab,a visual_change = tutaj wpisz nową nazwe animacji i mdelu twojej zbroi czyli to co miało rozszerzenie asc to co skopiowałeś i zmieniłeś nazwe :)jak coś to pisz jeszcze bo ja strasznie nie jasno piszę,ale itak staram się pomódz

Cytat z TEGO tematu
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


UrizielX

UrizielX

Użytkownicy
Kolekcjoner dusz
posty42
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kolekcjoner dusz
Ehm... Ja wczoraj tak zrobiłem i działa. Właśnie zmieniasz w tym pliku linijkę z plikiem .tga zrobionym przez ciebie, w skrypcie na taki plik .asc na jaki zmieniłeś i już. Repasacja skryptów.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Cytuj
Toworish, to jest właśnie nieprawidłowa metoda. Zdecydowanie nie powinno się tak robić, od tego jest system skinów.

No tak zapewne powinno się wykorzystywać jeden model pod kilka tekstur, ale myślę że moja metoda jest prostsza szczególnie jak ktoś chce sobie tylko jedną zbroje dodać, ja tak właśnie robię mam swoje foldery w grze więc szybko wszystko znajdę, każda zbroja ma swoją animkę i nazwę w razie chęci modyfikowania danej zbroi, modyfikuję tylko tą jedną a nie np cztery bo wszystkie korzystają z tego samego pliku asc
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Pablo21293

Pablo21293

Użytkownicy
posty82
Propsy28
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Masz tu na wzór, rob tak jak jest napisane w instrukcji. Dodane 2 nowe zbroje straznika z 2 nowymi teksturami.(Możesz se je zamienic.)
http://www.sendspace.pl/file/d3ecf1e98aa332d020c721c
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
mam tutaj skrypt zbroi i pliki z roszerzeniem . mrm i .mdm , które trafiły do odp. folderów tj. meshes/compiled i anims/complied. problem w tym ,że zbroja z g2nk wyglada jak na załazonym screenie.

instance ITAR_MIL_M(C_Item)
{
name = "Ciężki Pancerz Gwardi";
mainflag = ITEM_KAT_ARMOR;
flags = 0;
protection[PROT_EDGE] = 90;
protection[PROT_BLUNT] = 90;
protection[PROT_POINT] = 90;
protection[PROT_FIRE] = 50;
protection[PROT_MAGIC] = 50;
value = 1800;
wear = WEAR_TORSO;
visual = "ItAr_MIL_M.3ds";
visual_change = "Armor_MIL_M.asc";
visual_skin = 0;
material = MAT_LEATHER;
description = name;
text[1] = NAME_Prot_Edge;
count[1] = protection[PROT_EDGE];
text[2] = NAME_Prot_Point;
count[2] = protection[PROT_POINT];
text[3] = NAME_Prot_Fire;
count[3] = protection[PROT_FIRE];
text[4] = NAME_Prot_Magic;
count[4] = protection[PROT_MAGIC];
text[5] = NAME_Value;
count[5] = value;
};
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry