Normal mapy 19167 31

O temacie

Autor Damian94

Zaczęty 1.02.2013 roku

Wyświetleń 19167

Odpowiedzi 31

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Panowie kolejny problem: tym razem mam takie coś:

Spoiler

A tu co mi wypalił xNormal:



Co znow pomijam? czy da się wogóle takie coś wypalić?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Normal mapy
#21 2013-02-17, 21:58(Ostatnia zmiana: 2013-02-17, 22:03)
Co Cię dziwi? Tam nie ma żadnych beveli.
Pomyśl chwilę, jak działa taki baker do normalek. Włącz sobie swój model na widok z frontu i daj orthographic. Widzisz jakiś detal? Baker działa tak samo, patrzy na to na wprost w trybie ortho, więc jeśli nie ma skosu między wysokościami, to po prostu on tego nie widzi.

Źle



Dobrze
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Pomyśl chwilę, jak działa taki baker do normalek. Włącz sobie swój model na widok z frontu i daj orthographic.

Ale żeś to niepoprawnie powiedział... aż mi się w głowie zakręciło :P. No, ale żeby wytłumaczyć prostemu człowiekowi w sumie wystarczy.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Fartuess o co ci chodzi?
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Dzięki Buła   :ok:  Myśłałem, że wypali mi tych kilka desek, tak abym otrzymał przestrzeń między nimi. Już wiem co zrobię  :lol:
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Normal mapy
#25 2013-02-17, 22:34(Ostatnia zmiana: 2013-02-17, 22:34)
po prostu zagesc odpowiednio siatke
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2397
NagrodyVVV
Profesjabrak
  • Rzeka
Fartuess o co ci chodzi?
Podbijam. Co ty znowu pierdolisz Fartuess ???
XD

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Porobiłem bevele po krawedźiach, i bardzo ładnie wypaliło. Buła i Wowoz  :ok:  

Ale i tak mam pytanie:

Czy można nałożyć na siebie 2 normalki? tzn, teraz wypaliłem dla tych przestrzeni normalkę, ale będę jeszcze wypalać z heith mapy normalkę, dla tego samego modelu. I tu pytanie: czy to się ładnie zestackuje, czy zrobi się shit? I czy tak wogóle można?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny

Wowoz

Normal mapy
#28 2013-02-17, 23:58(Ostatnia zmiana: 2013-02-18, 00:00)
Oczywiście ze można. Możesz do tego wykorzyctac np crazybump lub połączyć to w photoshopie. W szopie robi się to łatwo. Na bazowa normalke wrzucasz ta nowa i dajesz tryb krycia overlay. Następnie tworzysz efekt levels i dajesz clipping mask, aby lewele były tylko i wyłącznie do nowej normalki. We właściwościach levels wybierasz kanał niebieski i ograniczasz jego zakres od 0 do 128. Dzięki ograniczeniu skali szarości niebieskiego kanału, po nałożeniu normalki na druga normalke w trybie pokrywania, nie będzie ona zbyt niebieska, dzięki czemu nie będzie różnych błędów na krawędziach bądź gdziekolwiek indziej. Możliwe, ze łączenie normalek posiada również ndo. Nie jestem pewien bo łącze je ręcznie.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Normal mapy
#29 2013-02-18, 08:20(Ostatnia zmiana: 2013-02-18, 14:03)
Pomyśl chwilę, jak działa taki baker do normalek. Włącz sobie swój model na widok z frontu i daj orthographic.

Ale żeś to niepoprawnie powiedział... aż mi się w głowie zakręciło :P. No, ale żeby wytłumaczyć prostemu człowiekowi w sumie wystarczy.
?
Ja tylko podałem prostą metodę sprawdzenia jak by wyglądał ewentualny bake. I tak by wyglądał, więc renderer musi to robić w podobny sposób, nie interesuje mnie jak dokładnie i o ile sie pomyliłem. Powiedziałem to tak, żeby było wiadomo o co chodzi.
Widzę, że część osób zamiast uczyć się robić robotę, to uczy się na pamięć zasady działania redererów, szkoda że to właściwie w niczym nie pomoże.
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy

Damian94

Normal mapy
#30 2013-02-18, 12:43(Ostatnia zmiana: 2013-02-18, 12:45)
Wowoz, którą wartość ograniczyć?:



Ps. prozdawałbym propsy Wowozowi i Bule, ale się mi limit osiągnąłem. A propsy się należą  :ok:  
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
2
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry