NPC 2978 7

O temacie

Autor Nekron197

Zaczęty 7.12.2012 roku

Wyświetleń 2978

Odpowiedzi 7

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Witam. Na wstępie chciałbym prosić jakiegoś moderatora, bądź admina o usunięcię lub przeniesienie do jakiegoś archiwóm moich starych postów. A teraz sprawa główna.
Mój NPC w modzie nie chce ze mną rozmawiać dopuki nie zdejmę pancerza, wszyscy inni NPC normalnie ze mną rozmawiają, a druga sprawa po momencie w dialogu, kiedy ten sam NPC daje mi broń poprostu mod się zawiesza i wywala do pulpitu. Nie wiem co robić!
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

NPC
#1 2012-12-07, 11:18(Ostatnia zmiana: 2012-12-07, 11:27)
Nie ma powodu żeby je usuwać, archiwum postów to... właśnie forum.
Po prostu zamiast z każdym problemem pisać tutaj, próbuj samemu szukać rozwiązania. W tym przypadku porównując skrypt swojego npc ze skryptami innych, oraz sprawdzając czy są jakieś miejsca w skryptach gdzie wszyscy inni npc są w jakimś celu wpisani, a twojego tam nie ma.
W momencie kiedy wiesz że gra ma się zawiesić, dokładnie śledź pełne logi zSpy, tam powinna być podpowiedź co do przyczyny.

Dodatkowo zawsze zaznaczaj w tego typu sprawach o którą część gry chodzi, bo w g2nk AI nieco się zmieniło, tutaj zgaduję że piszesz właśnie o g2nk.

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Dobra. Dzięki Avallach za zainteresowanie. Odkryłem możliwość naprawienia błędy. Było to danie wszystkim npc, którzy patrzyli na strój gildi "GUILD_PAL"lub"GUILD_NOV"
 

Rahim

Rahim

Użytkownicy
Perma ban xD
posty32
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Perma ban xD
Dobra. Dzięki Avallach za zainteresowanie. Odkryłem możliwość naprawienia błędy. Było to danie wszystkim npc, którzy patrzyli na strój gildi "GUILD_PAL"lub"GUILD_NOV"
To jaki sens był zakładania tematu po czym znalezienia błędu samemu? :facepalm:
 
Zapraszam na forum Opactwo RPG Makera.

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Bo wtedy nie wiedziałem, że jest taka możliwość, że kiedy zmienie gildię to się nastawienie do ubioru zmieni?
 

Rahim

Rahim

Użytkownicy
Perma ban xD
posty32
Propsy1
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Perma ban xD

Rahim

NPC
#5 2012-12-07, 11:36(Ostatnia zmiana: 2012-12-07, 12:17)
Bo wtedy nie wiedziałem, że jest taka możliwość, że kiedy zmienie gildię to się nastawienie do ubioru zmieni?
Kolego  nawet grając w nią i zakładając strój bandyty w khorinis nastawienie ludzi się zmienia i cię atakują to powinieneś wiedzieć że coś takiego jest, jak już w każdym twoim niepotrzebnym temacie zadajesz pytania na które można wychwycić odpowiedź z skryptów.
jak masz zakładać w ch*j dużo tematów z głupimi pytaniami zacznij ogarniać podstawowe skrypty a dopiero później baw się w modyfikowanie owej gry. I proszę cię, zmień tą profesję ze skryptera, bo koło takiego nigdy nawet nie stałeś.
EDIT: Dla przykładu, koleś miał kilka problemów i przedstawiał je w jednym temacie, jak czegoś nie wiesz poproś by twój temat nie był zamykany i jak masz problem to w nim pisz a nie zakładasz co chwila nowy. TU
 
Zapraszam na forum Opactwo RPG Makera.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie nie nie, takie pisanie o różnych problemach jest właśnie gorsze, bo utrudnia znajdywanie rozwiązań korzystającym z wyszukiwarki. Każdy temat powinien mieć w nazwie dokładnie to o czym jest, to wymaganie obowiązkowe, a w takim temacie z wieloma problemami byłoby to niemożliwe. "7 problemów" nic nie mówi przeglądającemu dział w poszukiwaniu potrzebnego rozwiązania.

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Jeśli chodzi ci o to,że NPC'e mówią tekst typu "Ubierz się porządnie" to możesz zrobić to,co mi polecił Sawik.Cytat z mojego tematu:
Cytuj
Tak, dodaj ją do prototypu NPC (NPC_default, folder NPC_Scripts) właściwie to zmień wartość bo ona już tam będzie, ale jak nie to po prostu dodaj.
Do tej pory żaden NPC się do mnie nie przypierdzielił.A ten aivar to:
aivar[AIV_IgnoresArmor] = TRUE;
U mnie cały skrypt wygląda tak:
Spoiler
prototype Npc_Default(C_Npc)
{
attribute[ATR_STRENGTH] = 10;
aivar[REAL_STRENGTH] = 10;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 10;
aivar[REAL_DEXTERITY] = 10;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 10;
aivar[REAL_MANA_MAX] = 10;
attribute[ATR_MANA] = 10;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 40;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 40;
HitChance[NPC_TALENT_1H] = 0;
HitChance[NPC_TALENT_2H] = 0;
HitChance[NPC_TALENT_BOW] = 0;
HitChance[NPC_TALENT_CROSSBOW] = 0;
protection[PROT_EDGE] = 0;
protection[PROT_BLUNT] = 0;
protection[PROT_POINT] = 0;
protection[PROT_FIRE] = 0;
protection[PROT_MAGIC] = 0;
damagetype = DAM_BLUNT;
senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE;
senses_range = PERC_DIST_ACTIVE_MAX;
aivar[AIV_MM_FollowTime] = NPC_TIME_FOLLOW;
aivar[AIV_FightDistCancel] = FIGHT_DIST_CANCEL;
bodyStateInterruptableOverride = FALSE;
aivar[AIV_IgnoresArmor] = TRUE;
};
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry