Pomoc przy modelu 7233 15

O temacie

Autor Tracer

Zaczęty 24.11.2012 roku

Wyświetleń 7233

Odpowiedzi 15

Tracer

Tracer

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy

Tracer

Pomoc przy modelu
2012-11-25, 00:07(Ostatnia zmiana: 2012-11-25, 00:12)
Siema mam problem zrobiłem miecz ale sam go nie mogę nałożyć tekstury pomógł by mi ktoś i nałożył by mi na ten model texture jeśli tek proszę pisać na mayla wezyr098@gmail.com ("wezyr098@gmail.com")





 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
1. Smooth na ostrzu? : |
2. Zrób UV Mapę, poszukaj w necie tutoriali, do blendera jest nawet tutaj.
3. Ile to ma tri?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Tracer

Tracer

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
1. Smooth na ostrzu? : |
2. Zrób UV Mapę, poszukaj w necie tutoriali, do blendera jest nawet tutaj.
3. Ile to ma tri?

tzn nie zabardzo rozumiem 1 i 3 wiem jestem ciemny  :facepalm:
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
jesteś w to nowy - nie przejmuj się - każdy kiedyś był początkującym.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Tracer

Tracer

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
dzięki :)  ale mam problem mało szczegółowe ok ale bardzo tak jak ten nie moge nie wiem dla czego nie widać tekstury ;/ a trochę jeż siedzę w modowaniu gothica
 

gothic1210
  • Gość
dzięki :)  ale mam problem mało szczegółowe ok ale bardzo tak jak ten nie moge nie wiem dla czego nie widać tekstury ;/ a trochę jeż siedzę w modowaniu gothica
Kolego, do Gothica to to ma za dużo trójkątów. I to o wiele za dużo.
 

Tracer

Tracer

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
dzięki :)  ale mam problem mało szczegółowe ok ale bardzo tak jak ten nie moge nie wiem dla czego nie widać tekstury ;/ a trochę jeż siedzę w modowaniu gothica
Kolego, do Gothica to to ma za dużo trójkątów. I to o wiele za dużo.


Nie wiesz wrzucałem już takie modele i działały tylko tekstura psia mać nie :P
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
wrzucisz 10 i pewnie silnik nie wyrobi  :lol:
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pomoc przy modelu
#8 2012-11-25, 19:04(Ostatnia zmiana: 2012-11-25, 19:05)
Do Gothica totalnie się nie nadaje. Do żadnego silnika, nawet nowoczesnego, po prostu ten model jest wyjątkowo chujowy, bo jak zgaduję użyłeś smootha. Nigdy, przenigdy, nie używa się smootha (zwłaszcza z taką wielokrotnością) na modelu low poly (a takich używa się jako siatek w grach).

Tracer

Tracer

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
wrzucisz 10 i pewnie silnik nie wyrobi  :lol:

pewnie tak  :pokerface:
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Nigdy, przenigdy, nie używa się smootha
Używa się smootha.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pomoc przy modelu
#11 2012-11-25, 22:04(Ostatnia zmiana: 2012-11-25, 22:08)
Nigdy, przenigdy, nie używa się smootha
Używa się smootha.
Cytuj całe zdanie, zaraz dalej jest "na modelu low poly".

Co najwyżej jednokrotnie, i to raczej w początkowych fazach tworzenia, ewentualnie w przypadku "mid-poly" używanego w silnikach takich jak UE3+. W innych sytuacjach wizualnie wygładza się obiekt ustawiając już tylko miękkie cieniowanie/shadery z normal/displacement mappingiem i nie komplikuje się dalej siatki. Są też metody "zmiękczenia" siatki jedynie przesuwające punkty, a nie zwiększające ilości tris.

Powiedzmy szerze: w przypadku przeciętnej siatki złożonej z czworokątów smooth zwiększa ilość tris czterokrotnie. Tracer użył tego wiele razy z rzędu. Takie coś nie przejdzie w żadnym current-genowym silniku, a na pewno nie w 13-letnim.

Oczywiście co innego w przypadku high poly które i tak będzie reprezentowane nie jako siatka, ale co najwyżej właśnie mapowanie za pomocą tekstury.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
"mid-poly"
co to jest i jaki ma sens?

low poly na jednym silniku to bedzie sculpt na innym POZDRO ZENGINE
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Tracer

Tracer

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy
Nigdy, przenigdy, nie używa się smootha
Używa się smootha.
Cytuj całe zdanie, zaraz dalej jest "na modelu low poly".

Co najwyżej jednokrotnie, i to raczej w początkowych fazach tworzenia, ewentualnie w przypadku "mid-poly" używanego w silnikach takich jak UE3+. W innych sytuacjach wizualnie wygładza się obiekt ustawiając już tylko miękkie cieniowanie/shadery z normal/displacement mappingiem i nie komplikuje się dalej siatki. Są też metody "zmiękczenia" siatki jedynie przesuwające punkty, a nie zwiększające ilości tris.

Powiedzmy szerze: w przypadku przeciętnej siatki złożonej z czworokątów smooth zwiększa ilość tris czterokrotnie. Tracer użył tego wiele razy z rzędu. Takie coś nie przejdzie w żadnym current-genowym silniku, a na pewno nie w 13-letnim.

Oczywiście co innego w przypadku high poly które i tak będzie reprezentowane nie jako siatka, ale co najwyżej właśnie mapowanie za pomocą tekstury.


generalnie silnik udźwignie ale po kilku takich modelach padnie
 

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
Ogólnie to troche rozmowa zeszła z tematu.

Tak jak Panowie wyżej pisali ten model chyba średnio się nadaje do Gothica.Co do samego modelu to o ile smooth na rękojeści jest OK(sama rękojeść jest troche zbyt "prosta"), to na ostrzu wypada średnio. Jeśli jednak chcesz nałożyć na to teksture to w dziale "Tutoriale" masz poradnik jak rozcinać siatkę i nakładać tekstury.

PS:Nie jeste specem w kwestii Blendera,sam sie go uczę cały czas.
 

Tracer

Tracer

Użytkownicy
posty22
Propsy2
  • Użytkownicy

Tracer

Pomoc przy modelu
#15 2012-11-26, 19:10(Ostatnia zmiana: 2012-12-19, 19:59)
Ogólnie to troche rozmowa zeszła z tematu.

Tak jak Panowie wyżej pisali ten model chyba średnio się nadaje do Gothica.Co do samego modelu to o ile smooth na rękojeści jest OK(sama rękojeść jest troche zbyt "prosta"), to na ostrzu wypada średnio. Jeśli jednak chcesz nałożyć na to teksture to w dziale "Tutoriale" masz poradnik jak rozcinać siatkę i nakładać tekstury.

PS:Nie jeste specem w kwestii Blendera,sam sie go uczę cały czas.

dzięki wielkie za wszystkie komentaże
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry