-Mikstura siły dająca 4pkt, jak mikstura zręczności,
-Mikstura zręczności wymagająca 2 Liści dębu (bo po tej poprawce m.siły na 1r bardziej atrakcyjna wydaje się ścieżka łucznika),
-Dodatkowy Ogniocierń ukryty gdzieś w świecie (teraz mamy 15 na 1r, z tym jednym będzie można uwarzyć jeszcze 1ną miksturę,
-Niektóre potwory nieco przesunięte w świecie (np.Ścierwojad obok Gerarda czy ten tuż przed Firnem, jak ktoś nie lubi tak głupio tracić PD, to się z tym nieźle namęczy, poza tym Gobliny spod chaty Cavalorna powinny wylądować gdzieś pod wieżą tego Nordmarskiego kowala, są tam małe ruiny i beczki, obozik idealnie dla nich, zdaje się, jakieś bestie spod obozu myśliwych, chyba, że ich nie ma, Kretoszczur z okolicy Szantażysty w drodze do W.K, no i Ścierwojady spomiędzy chaty Cavalorna a chaty Aidana, jak się zaczną drzeć, to z góry obrywają od myśliwych, można je przecież przenieść kawałek w lewo patrząc w str N.O, chyba to wszystkie),
-Petro z ławką przesunięty dalej od jaskini (przeszkadza w wybiciu Kretoszczurów, a taka strata PD na początek jest za duża, do tego mówi, że S.O jest za jego plecami, więc powinien siedzieć tuż przed bramą, tyłem do niej, obok odgałęzienia ścieżki na dwie, do S.O i w str lasu i wieży Mgieł, lub gdzieś tam w podobnej okolicy),
-Przy miksturach czasowych czy bonusach czasowych z kapliczek dać napis np. "Bonus do siły", bo teraz mając np.bonus do siły z kapliczki pisze nam "Mikstura siły",
-PD za pracę od myśliwego-najemnika (za dostarczenie przesyłki Silasowi),
-Nagroda (kołczan) za mapę dla Ratforda, bo zdaje się, nie ma żadnej,
-Odbugowane zadanie z duchem Felgora (chyba, że już naprawione),
-Możliwość zakupu ciężkiej zbroi myśliwych za uwolnienie Alexa z więzienia (takiej wdzięczności od razu się spodziewałem, a tu dupa),
-Nie pamiętam dokładnie, czy to było, ale jeśli nie było, że któryś Mag Wody opowiada nam o różnych miejscach specjalnych w Kolonii, jak w CM, to fajnie by było to znów zobaczyć (bo nie usłyszymy

),
-Poprawki z nieoficjalnego patcha (tego tutaj, na tM), których nie ma w ER, a tam są gotowe (oczywiście te, które pasują i które mogą się przydać, np.z Goblinami),
-Jakieś drobne przedmioty w ekwipunku Goblinów (po monecie, bryłce rudy, jagodzie, kubku, wytrychu, brzytwie, etc, wiadomo, żeby coś miały, bo tylko one nic nie dają, a to przecież Gobliny! Zbierają różne rzeczy!),
-Jakieś nieco lepsze przedmioty w kufrach postaci ważniejszych (np.u Laresa jakiś pierścionek siła +3, u Wilka mikstura zręczności +1, u Klina i Rączki jakiś łup złodziejski, wiadomo, żeby to odróżniało ich dobytek od łupu na innych),
-Nieco lepsze przedmioty w kufrach w Kotle (część kufrów pusta, szczególnie ten jeden, ukryty, w którym powinna być np.mikstura siły +1, od razu bardziej by się chciało przeszukiwać tamto miejsce, i tak bardzo niedorobione w Gothicu),
-Łóżko dla Grima w jakiejś chacie, bo stoi biedak w chacie Lorenzo i stoi tak całą noc,
-Topielec spod tamy i Posłaniec Śniącego jako bossowie (ten pierwszy powinien, drugi niekoniecznie, jeśli już, to dialog z Kalomem powinien nas puszczać, byśmy mogli odzyskać kontrolę nad bohaterem i walczyć, a nie stać, jak słup soli, jako jedyny w okolicy),
-Błotne węże powinny zabijać, a nie tylko ogłuszać (co z tego, że Tarrok mówi, iż paraliżują, skoro wygląda to karykaturalnie, wąż nas powala, je, a my wstajemy

),
-Nieco większa jasność dnia w grze, bo jest za ciemno nawet o 12,
-Poprawiony teren pod jedną z żył złota w kopalni tego kreta, bo nie da się kopać, cały czas się ślizgamy przed uderzeniem, i dupa, ale nie pamiętam, która to była, chyba pierwsza z lewej,
-Poprawione kopanie w kilku żyłach w S.K (kilka z nich było zepsutych, jedna na pewno, ta opodal dwóch Str.Św.nieco pod miejscem, gdzie stoi Jan, trzeba przejść chyba na sam koniec tego miejsca, prosto od nich),
-Jeśli to możliwe (podejrzewam, że nie wchodzi w rachubę) - przywrócona stara ścieżka awansowa N.O z gry (bo i tak nie ma po co iść na Maga Wody, skoro można iść na Maga Ognia, a potem M.W i tak zostać, a sam najemnik to trochę słabo, szczególnie przy Strażniku i Strażniku Świątynnym, Bandyta wiadomo..),
-Mniej mikstur władzy i potęgi do uwarzenia (jeśli psują balans, jeśli nie, powinny zostać, żeby nawet słabi gracze mogli podkoksić postać),
-Poprawione recepty kucharskie (niektóre wymagają, zdaje się, roślin istotnych w alchemii),
-To jest mój pomysł - skoro i tak od początku potrafimy otwierać kufry bez nauki włamywań, a także potrafimy okraść kilka postaci w dialogach, mając tylko odpowiednią zręczność, można zmienić nieco tekst braku poziomu w tych umiejętnościach tak, by ich brak był jak 1szy poziom (zmienić wtedy "brak" na "adept", "adept" po nauce 1p na "ekspert", a "ekspert" na "mistrz", i tyle, szansa porażki zostaje, jak była, mamy bugi zamaskowane tym, że Bezi przed zesłaniem święty nie był, i różnych zajęć się imał

),
-Poprawka małych liter w inf.o opanowaniu Alchemii i Górnictwa (zdaje się, coś takiego było),
-Bezi odpowiadający przy powitaniu gildyjnym (zdaje się, dubbing tego już jest w plikach gry),
-Niemiłe przywitania w zależności od gildii/nastawienia (jak w ŚS, będąc np.Cieniem, Szkodniki "witały" nas słowami "Czego chcesz?" i td),
-Chód zależny od gildii (no dobra, taki smaczek, fajnie by było zobaczyć, ale jak chcesz, tak zrobisz),
-Animacja wstawania z kolana po przemianie ze zwierzęcia w człowieka (była w demie Gothica, podobno jest w plikach gry, też smaczek),
-Strażnicy z okolicy Placu (Orry też) posiadający kusze lub nie posiadający przy sobie bełtów, co tam wolisz, bez sensu, gdy mają jedno bez drugiego,
-Drobne ilości PD (10?) za czytanie książek, zwykłych też, przynajmniej to ludzi nieco zachęci do czytania

,
-Możliwość oddawania złota Diego za drobne PD (powiedzmy 10pd za 100monet, czy coś, i tak z tym złotem nie ma co robić, a się w grze marnuje i tyle, no a Diego je chomikował),
-Podmienione textury smug na te z thielhater taxture patch (sprawdziłem VDFSem, w paczce z modem masz zwykłe, z Gothica, a brak smug był fajny, w CM, fajnie, gdybyś to poprawił),
-Ułatwione wejście po skałach na szczyt góry nad Op.Kop (bo jest tam Ogniocierń, a dostać się niezwykle ciężko),
-Nauka wytrzymałości łucznika za 3pn, a łowcy smoków za 2pn (bo po pierwsze, i tak wyt.wojownika najbardziej się przydaje, reszta opcjonalnie, więc niby czemu muszą tyle samo kosztować, po drugie, te dwie i tak niemal w ogóle nam się nie przydadzą, po tej zmianie ludzie chętniej będą się tego uczyć, tylko 5pn, i masz dodatkowy bonus ochronny, który też rzadko się przydaje, moim zdaniem rozsądna zmiana),
-Nowa receptura, na zupę z pstrąga tęczowego (podnosi manę, nie zauważyłem, żeby była do kupienia czy zdobycia, może być u Riva od 3r, żeby nie było za różowo),
-Mięso chrząszcza w dziale żywność (jedna z poprawek nieoficjalnego patcha),
-Poprawione wartości mikstur szybkości (każda ma inny czas działania, a kosztują tyle samo, jaki tego sens?),
-Poprawiona sprzedaż ziela z Bractwa u Ciphera (po zakupie informacji od jednego ze zbieraczy tego ziela na bagnie. Powinno być, że Cipher bierze od nas całą dostawę 100ziół i daje w zamian X bryłek i Y PD, jak w przypadku sprzedaży skór u Alexa, a nie, że udostępnia się u niego opcja handlu, bo tak to u każdego można sprzedać to ziele, a jego bryłki pozyskać za coś innego, to powinna być konkurencyjna i kusząca opcja, spory zarobek + spore PD, żeby ludzie chętniej kiwali Baali i robili ich w konia, choć w takim razie pewnie jakiś wpis do dziennika też by się musiał pojawić, zadanie samo chyba nie musiałoby być zawalone, zdaje się, jednego Baala nie trzeba przekonywać, choć reakcja na to u Baala zlecającego zbiory, wiadomo)
-Pochodnie w karczmie na jeziorze, na piętrze (nic nie widać nocą, a mamy wywoływać bójkę, jak, po ciemku? Poza tym ludzie tam piją!),
-Ulepszanie Miecza Rozpaczy na Większy Miecz Rozpaczy tylko przy posągach bogów, chyba, że już poprawione (ja go na łóżku ulepszyłem, można było też przy cięciu patyków, i pewnie na czym innym też),
-Kryształ obok Starej Zbroi dający bonus do siły (zdaje się, że nie działa, mi nic nie dał, a że jest czerwonawy, powinien podnosić siłę, a że mikstur siły już tylu nie nawarzymy, to tak ze 2-3pkt może dawać, ci słabsi skorzystają na tym, elita i tak wykoksi i bez tego kryształu, więc wiesz..),
-Poprawione opcje snu (usunąć słowa "następnego", występują tylko przy dwóch opcjach, głupio to wygląda),
-Jak w CM, słowo "KONIEC" zmienić na "(Koniec)" a "HANDEL" na "(handel)", taki mały smaczek, fajniej to wygląda, na nieco bardziej ogarnięte, w CM fajnie to było zrobione,
-Nieco poprawiony opis moda w Starterze (tu masz link do mojego, taki opis proponuję:
http://chomikuj.pl/DiakLin/DokumentyI to już chyba wszystko

Jak dla mnie, z tymi poprawkami ER to byłby ideał i już nic nie trzeba by było poprawiać. No, chyba, że się nowe bugi ujawnią, wiadomo..