Troszkę pytań o Unity 3D :D 10956 9

O temacie

Autor marcio13174111

Zaczęty 12.08.2012 roku

Wyświetleń 10956

Odpowiedzi 9

marcio13174111

marcio13174111

Użytkownicy
posty29
Propsy1
  • Użytkownicy
Chciałbym zrobić grę. Oczywiście skrypty, grafika itp. to najważniejsze. Mam program i tworzę grafikę. Ale mam jeszcze pytanie o skryptach:

1. Jak się tworzy skrypt? Chodzi o to, że na stronie jest podany skrypt i co z nim dalej zrobić? Wkleić do notatnika? Jak w notatniku, to w jakim formacie zapisać? Jak wgrywać skrypty?

Teraz pytania związane z tworzeniem gry w programie:

1. Tworzenie postaci. Chodzi mi o wybranie rasy, klasy i o stworzenie postaci. Jest taki skrypt?
2. Interfejs. Czy istnieje skrypt, który dodaje do gry np.: w lewym górnym rogu ekranu poziom many, zdrowia? I minimapkę?
3. Walka. Skrypt na to, aby po wciśnięciu LPM można było uderzyć mieczem oraz na to, aby podnieść broń przyciskiem np.: E?
4. Skrypt na questy, czyli idę stworzonym bohaterem do jakiegoś faceta i on mi mówi, żebym zabił wilki, a dostanę ileś tam złota. Idę, zabijam, wracam i mam złoto.
5. Skrypt na ekwipunek, aby móc założyć zbroję, miecz, tarczę itp.
6. Skrypt na ujeżdżanie zwierząt np.: wilków, koni, smoków
7. I da się zrobić potworom, NPC'tom i innym sztuczną inteligencję? Żeby np.: smok podczas walki ze mną unikał moich ciosów?
8. Skrypt na ulepszanie postaci. Czyli drzewko rozwoju, w którym będzie można ulepszyć jakąś umiejętność lub statystyki np.: ulepszam zdrowie, czyli z 50 HP zwiększam do 60 HP albo manę i np.: kowalstwo zwiększam oraz walkę mieczem?
9. Skrypt na tworzenie przedmiotów. Idę sobie do kowadła i mam możliwość stworzenia broni lub zbroi?

Trochę dużo tych pytań, ale prosiłbym, abyście mi odpowiedzieli przynajmniej na to pierwsze związane z tworzeniem skryptów i na niektóre z tych związanych z tworzeniem gry. Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
1. Tak, jest.
2. No.
3. Jest.
4. Poszukasz to znajdziesz.
5. Tak.
6. No, byłby fajny ten skrypt...
7. Da się.
8. Aha...
9. Podoba mi się.

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Cytuj
Teraz pytania związane z tworzeniem gry w programie:

1. Tworzenie postaci. Chodzi mi o wybranie rasy, klasy i o stworzenie postaci. Jest taki skrypt?
etc etc.
Gry raczej nie tworzy się z gotowych bloków, tak jak ty proponujesz. Nawet jeśli, to nie rozwija to umiejętności nawet w najmniejszym stopniu.
 

marcio13174111

marcio13174111

Użytkownicy
posty29
Propsy1
  • Użytkownicy
Nie za bardzo wiem, o co Ci chodzi Ezzam... Z jakich gotowych bloków? Jeśli chodzi o tworzenie postaci, to nawiązałem do pewnej gry stworzonej w Unity, w której na początku wybierało się twarz, oczy, broń, pancerz, nagolenniki, napierśniki itp. I nie wiem również o co chodzi z tym, że proponuję tworzenie gry z gotowych bloków... Ja nic nie proponuję. Chodzi mi tylko o skrypty. Tworzę oczywiście postacie w Wings 3D, przedmioty itp. a następnie umieszczam to w grze. Ale musiałem się dowiedzieć czegoś o skryptach, jakie są. A propo skryptów... Nie odpowiedzieliście mi na pytanie: "Jak się tworzy skrypt?". Jak go umieścić w programie? Jak wkleiłem skrypt do notatnika i zapisałem w formacie .cs to program powiedział mi, że wystąpił problem ze skryptem... Jak wklejać skrypty???
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Woyo jak wszystko postreszczał :D  Tworzenie gry to ciężka robota i samemu możesz nie dać rady zrobić tego wszystkiego jeśli nie masz doświadczenia w tym. W czym robisz te gry?
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Troszkę pytań o Unity 3D :D
#5 2012-08-12, 12:31(Ostatnia zmiana: 2012-08-12, 12:54)
Jak chcesz tworzyć tą grę w końcu, w jakimś Games Factory czy pod Unity? Nie myl "programu do tworzenia gier" z silnikiem graficznym (nie gotowym silnikiem gry!). Unity to coś co pozwala ci wyświetlać grafikę i tyle. Wszystko musisz pisać samemu bądź szukać w internecie gotowych skryptów i tutoriali, jednak nie da się w ten sposób nic "złożyć", bo poszczególne elementy "nie pasują" do siebie, w praktyce trzeba je albo bardzo mocno przerabiać, albo najlepiej pisać całkiem własne.


1. W związku z powyższym, pytanie totalnie nie na miejscu. Jest klasa która pozwala ci wyświetlić na ekranie model 3d: http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/GameObject.html , resztę musisz zrobić sam.
2. Wszystko musisz zrobić sam. Gotową masz jedynie klasę GUI, która służy ogólnie do wyświetlania tekstu, grafik i kontrolek: http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/GUI.html
3. Wszystko musisz zrobić sam. Jest klasa która pozwala ci sprawdzić kiedy użytkownik coś naciska: http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Input.html i wyświetlać animacje: http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Animation.html, wszystko musisz zrobić sam..
4. Wszystko musisz zrobić sam.
5. Wszystko musisz zrobić sam.
6. Wszystko musisz zrobić sam.
7. Wszystko musisz zrobić sam.
8. Wszystko musisz zrobić sam.
9. Wszystko musisz zrobić sam.

WoYo, czy ty w ogóle masz doświadczenie w pracy z Unity? Twoje odpowiedzi zdają się sugerować że sam nigdy w tym silniku nie stworzyłeś niczego złożonego. W teorii można napisać że istnieje skrypt na wszystko, ale co z tego, skoro on go nigdy nie zdobędzie (te nadające się do użytku są w Unity Asset Store, ale są dość drogie), nie będzie potrafił wykorzystać ani połączyć z innymi skryptami? Są też do pobrania projekty demonstracyjne, jednak tak jak w przypadku innych gotowych skryptów, nie nadają się tak po prostu do użycia we własnej grze.
//edit: @damian86, skoro go popierwasz, to do ciebie mam te same pytania co do niego. Mam wrażenie że piszecie o czymś z czym w praktyce nie macie doświadczenia. To developing, nie modding.

Marcio, naucz się chociaż podstaw programowania, na razie widać że albo w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz, albo pomyliłeś silnik graficzny z kreatorem gier/modyfikowaniem gotowej gry.

Skrypty pisze się w edytorze tekstu, Unity zaleca korzystanie z IDE MonoDevelopa, dawniej z edytora tekstu UniSciTex, a ja sam korzystam z Notepada++ ze zrobionym przezemnie skryptem kolorowania składni JScript.NET/UnityScriptu i autouzupełniania. Plik musisz zapisać z rozszerzeniem .cs dla c# i .js dla JScript.NET/UnityScript. Jednak uwierz mi, korzystając z gotowych skryptów NIC nie zrobisz, bo nie będą do siebie "pasować", co będzie skutkowało masą błędów i po prostu brakiem efektów ich działania.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
W czym robisz te gry?
On nie robi, to raczej potomek Karola. Jednak jego ofiarą jest Unity 3D nie UDK.

Człeku z nickiem którego nie będę przepisywał, obejrzyj jakiekolwiek tutoriale do unity, masz nawet wcale nie małą kolekcję linków zebraną już na forum, jest od tego specjalny dział, a w nim temat na linki do tutoriali na innych stronach. Nie proś o link, jestem hujem i chamem, nie dam go, sam poszukaj. Miech choć trochę wkładu w rozwiązanie SWOICH problemów. A no i w temacie obok jest tutorial Kuby90 odnośnie dialogów, które się przewinęły przez twoje pytania.

Odnośnie twoich pytań o skrypty (od 1 do 9) odnoszę wrażenie że masz błędne pojęcie o tym jak to wszystko działa. Prosisz o skomplikowane skrypty (bo wątpię by proste klasy i metody Cię zadowoliły) które jeżeli już są udostępniane to są płatne. Takie rzeczy robi się samemu, albo się komuś płaci. Wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy są jak najbardziej możliwe, życzę Ci powodzenia w nauce programowania potrzebnego do ich napisania.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Razem z Unity powinno się Tobie zainstalować środowisko programistyczne Mono. W nim możesz programować

1. Lepiej by było, żebyś sam to zaprogramował. Trudne to nie powinno być, a przynajmniej będziesz rozumiał jak to działa i co zrobić w innych miejscach by umożliwić interakcję.

2. Znów powinieneś to napisać samemu. Obcy skrypt nie będzie wiedział co to jest zdrowie i mana jeśli tego nie wyspecyfikujesz. Ale warto kawałek kodu odpowiedzialny za to ściągnąć i podpatrzyć samo robienie GUI.

3. Japierdole  :facepalm:  . Unity nie specyfikuje co to jest przedmiot. Jeśli nie będziesz miał wszystkich skryptów z jednego źródła, to będą mieć problemy z komunikacją. A jak nie jesteś w stanie napisać reakcji dla unity na wciśnięcie LPM, to wątpię by byś był w stanie zmergeować mnóstwo obcego kodu w ten sposób by ze sobą współpracował.

Dalej mi się nie chce. Jak skodzisz to będziesz miał. Możesz ewentualnie kupić kilka płatnych systemów z Unity store, które byłoby ciężej napisać, ale i tak będziesz musiał umieć programować i zrozumieć dokumentację, by móc tego sensownie użyć. Takiego AI już samemu łatwo sobie nie napiszesz, więc to akurat można poszukać.

Edit:

Oops. Av mnie uprzedził :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Gościu to żeś sobie nick wybrał ( na cholerę Ci taki długi  marcio13174111 ) masz tu 2 linki bo z tego co rozumiem kombinujesz coś w Unity:

http://docs.unity3d.com/Documentation/Components/index.html
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/index.html

sawik mnie parę razy do tego odsyłał jak jeszcze się bawiłem w Unity :D
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

marcio13174111

marcio13174111

Użytkownicy
posty29
Propsy1
  • Użytkownicy
OMG Co tutaj ma do znaczenia mój nick? Taki mam nick, ponieważ mój poprzedni został splagiatowany! Doskonale wiem, że Unity 3D to silnik graficzny. Program to RPG Maker XP lub VX. Unity to, jak powiedział Avallah, coś co wyświetla grafikę. Kiedyś pracowałem na Unity i bawiłem się w tworzenie drugiej części Dead Island. Zombie modelowałem w Wings 3D, a skrypty pisał dla mnie kolega. Wszystko pięknie działało, ale po tym jak się komp zepsuł i kupiłem nowy, to już nie miałem DI 2... Mój kolega wyjechał za granicę, a ja zostałem tylko z Wingsem i tyle. Próbowałem napisać skrypt, ale co napisałem, to mi nie wychodziło... Dobra, skoro przeszła fala odpowiedzi, które karzą mi przestać się tym zajmować (doceniam tych, którzy proponowali mi kursy, ale one nie są już potrzebne) porzucam tworzenie gier i będę dalej pisać swoją książkę :D  Pozdro i temacik do zamknięcia !
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry