Jak chcesz tworzyć tą grę w końcu, w jakimś Games Factory czy pod Unity? Nie myl "programu do tworzenia gier" z silnikiem
graficznym (nie gotowym silnikiem gry!). Unity to coś co pozwala ci wyświetlać grafikę i tyle. Wszystko musisz pisać samemu bądź szukać w internecie gotowych skryptów i tutoriali, jednak nie da się w ten sposób nic "złożyć", bo poszczególne elementy "nie pasują" do siebie, w praktyce trzeba je albo bardzo mocno przerabiać, albo najlepiej pisać całkiem własne.
1. W związku z powyższym, pytanie totalnie nie na miejscu. Jest klasa która pozwala ci wyświetlić na ekranie model 3d:
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/GameObject.html , resztę musisz zrobić sam.
2. Wszystko musisz zrobić sam. Gotową masz jedynie klasę GUI, która służy ogólnie do wyświetlania tekstu, grafik i kontrolek:
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/GUI.html3. Wszystko musisz zrobić sam. Jest klasa która pozwala ci sprawdzić kiedy użytkownik coś naciska:
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Input.html i wyświetlać animacje:
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/Animation.html, wszystko musisz zrobić sam..
4. Wszystko musisz zrobić sam.
5. Wszystko musisz zrobić sam.
6. Wszystko musisz zrobić sam.
7. Wszystko musisz zrobić sam.
8. Wszystko musisz zrobić sam.
9. Wszystko musisz zrobić sam.
WoYo, czy ty w ogóle masz doświadczenie w pracy z Unity? Twoje odpowiedzi zdają się sugerować że sam nigdy w tym silniku nie stworzyłeś niczego złożonego. W teorii można napisać że istnieje skrypt na wszystko, ale co z tego, skoro on go nigdy nie zdobędzie (te nadające się do użytku są w Unity Asset Store, ale są dość drogie), nie będzie potrafił wykorzystać ani połączyć z innymi skryptami? Są też do pobrania projekty demonstracyjne, jednak tak jak w przypadku innych gotowych skryptów, nie nadają się tak po prostu do użycia we własnej grze.
//edit: @damian86, skoro go popierwasz, to do ciebie mam te same pytania co do niego. Mam wrażenie że piszecie o czymś z czym w praktyce nie macie doświadczenia. To developing, nie modding.
Marcio, naucz się chociaż podstaw programowania, na razie widać że albo w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz, albo pomyliłeś silnik graficzny z kreatorem gier/modyfikowaniem gotowej gry.
Skrypty pisze się w edytorze tekstu, Unity zaleca korzystanie z IDE MonoDevelopa, dawniej z edytora tekstu UniSciTex, a ja sam korzystam z Notepada++ ze zrobionym przezemnie skryptem kolorowania składni JScript.NET/UnityScriptu i autouzupełniania. Plik musisz zapisać z rozszerzeniem .cs dla c# i .js dla JScript.NET/UnityScript. Jednak uwierz mi, korzystając z gotowych skryptów NIC nie zrobisz, bo nie będą do siebie "pasować", co będzie skutkowało masą błędów i po prostu brakiem efektów ich działania.