Dwa pytania nowicjusza - questy i rutyna. 5918 17

O temacie

Autor maciejkami1

Zaczęty 16.07.2012 roku

Wyświetleń 5918

Odpowiedzi 17

maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam. Wczoraj zacząłem bawić sie spacerem. Jescze w ten sam dzień miałem mnóstwo pytań dot. zabawy w modowanie. Oczywiście do dzis wszystko zapomniałem, pamietam tylko 2 problemy:
1. Gdzie można znaleźć jakiś dobry tutorial o tworzeniu questow(zadań)?
2. Co zrobic, aby wybrana rutyna wlaczała sie po wybraniu odpowiedniej opcji dialogowej?
Przepraszam, jeśli takie pytania były, z góry dziękuje.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Jak dobrze pamiętam na oba te pytania swoje odpowiedzi znajdziesz w filmach czipa17 z youtube.
Na drugie pomoże    Npc_ExchangeRoutine (instance_gościa,"nazwa_rutyny");
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Żeby nie spamować wątkami napiszę tutaj.
Chciałbym stworzyć mod, gdzie występuję 1 nowy NPC, żadnych dialogów, 1 rutyna(stanie).
Wszystko ładnie dodałem, waypoint na swoim miejscu, pliki NPCta dodane.
Dodam, że stworzyłem nowy świat (to samo co oryginalny + 1 waypoint)
W GothicVDFS dodałem:
-nowy świat
-plik startup.d
-plik z nowym NPCtem
Wszystko ładnie wgrałem, wg poradników, moda odpalam przez startera i...nic. Włącza się normalny Gothic, postaci nie ma. Ktoś wie gdzie jest błąd? Z góry dzięki.
 


maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Tak, na pewno poprawny.
 


Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Skompiluj skrypty i wrzuć do moda pliki gothic.dat i ou.bin.

maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Właśnie chciałem napisać. Gdy Kompiluję pliki, spacer się zacina(kompiluję juz 30min).

Edit. Gdy kompiluję świat w Spacerze dzieje się to co wyżej napisałem, a gdy włączę Reparse scripts w starterze wyskakuję nastepujący komunikat:
"U:PAR: Source-File SYSTEN/SFX.SRC not found. ( line 0 )"
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Dwa pytania nowicjusza - questy i rutyna.
#8 2012-07-19, 15:41(Ostatnia zmiana: 2012-07-19, 15:43)
Jeśli reparsujesz Spacerem, wyłącz Avasta. Ale ponieważ nie masz żadnych dialogów, wystarczy że włączysz grę przez Gothic Starter Moda z zaznaczoną opcją "Reparse Scripts" lub podobną (zależnie od wersji językowej).

//edit @up: na pewno jest systeN? Jeśli tak, to masz gdzieś literówkę w ścieżkach. Jeśli jest systeM, to upewnij się że masz prawidłowo wypakowane skrypty z GMDK oraz ich spolszczenie. Wszystkie pliki .d powinieneś mieć w podfolderach /scripts/content/ i /scripts/system, tam też powinien być ten sfx.src.

maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Jest systeN, sam sie dziwilem. Ok biorę sie za szukanie. A gdzie dokładnie mam szukać? Pliki gmdk, czy skrypty czy gdzie?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A gdzie dokładnie mam szukać? Pliki gmdk, czy skrypty czy gdzie?

gothic/_work/data/scripts/content/

gothic/_work/data/scripts/system/


maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Być może ściągnąłem jakąś kijową wersję gmdk(bądź spolszczenia skryptów), bo kolega sprzed 4 lat też podobny problem miał, więc to nie mógł być mój błąd.
http://themodders.org/index.php?/topic/2731-blad-przy-wlaczaniu-gothic-startera/
Może podacie SPRAWDZONE linki do GMDK oraz do spolszczenia skryptów, oraz spolszczenia spacera. z góry dzięki.
 


maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Przeszukalem wszystko. O dziwo wszędzie pisze systeM
 

maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Przeinstalowałem grę, pościągałem na nowo i zainstalowałem wszystkie GMDK, Spacery, Startery itp. Zrobiłem wszystko tak samo jak wcześniej, niby wszystko chodzi, ale niestety w grze nie ma ŻADNEGO NPCta, ani potwora. Dodam, że jak się nie dało komplikować skryptów w spacerze, tak się nie da.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ale po co ty kompilujesz skrypty w Spacerze, pisałem że jak nie dodajesz żadnych dialogów, wystarczy przez Gothic Starter Moda. Zaś za niemożliwość robienia tego w Spacerze może odpowiadać tylko antywirus, gdyby był jakiś błąd, to w trakcie reparsowania by się wyświetlał tak jak przy reparsowaniu przez grę.

maciejkami1

maciejkami1

Użytkownicy
posty18
Propsy1
  • Użytkownicy
Tyle, że ja nie kompiluję w Spacerze. Nie działało, to na koniec sprawdziłem tylko czy kompilowanie działa. A co startera, to nie mam zainstalowane żadnego antywirusa, tudzież innych firewalli.

Jakieś rady?

Nie wiem, gdzie robię błąd. Zainstalowałem 3 raz gothica + narzędzia z innego źródła. A może źle zapisuję moda? Ja zapisuję jako .vdf, może ma być .mod?

Edit. Próbowałem zarówno .mod jak i .vdf i zawsze nie ma żadnego NPCta.
Reasumując, oto pliki jakie dodałem do paczki:
-nowy świat
-startup.d
-plik z NPC
-Gothic.dat
-OU.bin

Podbije jeszcze

Kurde pomoże ktoś?

[mod=Avallach]Jakbyś nie zauważył, dostałeś już trzy warny za masę postów jeden pod drugim. Powtórz to jeszcze 7 razy, a zostaniesz zbanowany.[/mod]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry