Tworzenie nowego atrybutu 9163 26

O temacie

Autor Wicon

Zaczęty 22.05.2012 roku

Wyświetleń 9163

Odpowiedzi 26

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Edek dzięki za komplement.

Z wzajemnością, sam nie przeczytałeś chyba mojego ostatniego postu, ZROBIŁEM JUŻ TEN ATRYBUT!
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Wiele moich prób dodania atrybutu do okna współczynników skończyło się klapą. Samo to, że dodam sobie : "Wiedza 10/10" oczywiście nie wystarczy, bo przecież ta liczba ni zwiększy się, gdy nauczę się wiedzy o np. 5. Próbowałem dodawać coś typu:
text[0] =   oth.attribute[ATR_KNOWSLEDGE];Ale to niestety nie zadziała.
No i proszę mnie nie zlewać, tak jak napisał to EdekSumo! Nie wszyscy są tacy kumaci, zwłaszcza na początku.

No i moje pytanie, jak to zrobić
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Musisz jedynie wyświetlić daną zmienną w w oknie statystyk, które jednak nie ma bezpośredniej komunikacji z paczką content.
Już ci dawno napisałem, w skryptach z folderu system (tam gdzie są menu) nie możesz odnosić się do niczego co jest w skryptach z folderu content (tam gdzie jest między innymi postać gracza i jej atrybuty). Wyobraź sobie że to jakby dwa osobne programy które po prostu jednocześnie działają, ale nie widzą się nawzajem. Informacje między nimi przekazuje sam silnik gry, a jego nie zmodyfikujesz (mógłbyś skorzystać np z Ikarusa, ale to dość skomplikowane).

Silnik standardowo wymienia tylko te pola, które masz określone w skrypcie menu_status.d, na przykład MENU_ITEM_ATTRIBUTE_4. Nie możesz z poziomu skryptów dodać nowych takich pól, dlatego właśnie pisałem że to dodanie wpisu do okna statystyk jest problemem, a sam atrybut dodajesz w sposób przesadnie skomplikowany (wystarczyła pojedyncza zmienna globalna).

Dotąd bardzo wytrwale ignorujesz co się do ciebie pisze, więc dam ci tylko wskazówki w postaci słów-kluczy: wolne talenty, MENU_ITEM_PLAYERNAME i zs_talk.

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
A nie da się zrobić nowego okna do wywołania w grze, za pomocą skryptów w folderze content?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
zrobiełm takie w Budzis Skrypt Mod 3.0 uruchamiane przez mapę

a w 4.0 uruchamiane przyciskiem C

chcesz to sprawdzaj jak jest to zrobione udostepniam wszystkie skrypty modyfikacji

http://budzis.republika.pl/mody/Budzis_Skrypt_Mod.html

podpowiem

3.0
list>>inne tex>>monolog>>Ticktok (wyłączanie monologu i włączanie listu z opóźnieniem)

4.0
list>>inne tex>>tick frame >> przechwytywanie stanu klawiszy z ikarusa

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy

Wicon

Tworzenie nowego atrybutu
#25 2012-05-24, 19:04(Ostatnia zmiana: 2012-05-24, 19:06)
Czyli mapa nie będzie się włączać, czy będzie się włączać po wyłączeniu okna statystyk?

W zasadzie to wpadłem na jeszcze jeden pomysł. tzn.:

Aby sprawdzić ile się ma tego nowego atrybutu, to można dodać dodatkową opcję dialogową u nauczyciela, w której wyświetli się nam aktualna ilość atrybutu. Takie coś jest użyte w dialogu z Finnem u bandytów, gdy pytamy się go czy potrafi określić nasze możliwości w posługiwaniu się kilofem. Może nie jest to zbytnio wygodne, ale w jakiś sposób rozwiązuje sprawę.

EDIT: W weekend popróbuję zrobić coś z tym wywołaniem przez mapę.

Dzięki, łapcie propsy, może nie wszystko zrozumiałem, ale co nieco się dowiedziałem.
Temat można zamknąć.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Znowu nie przeczytałeś tego co ci napisałem :facepalm:

Ostatni raz: skorzystaj z MENU_ITEM_PLAYERNAME. Jest niewykorzystane, ale dodane w silniku. Przy każdej zmianie tego atrybutu i w zs_talk_end ustawiaj hero.name[0] na wartość tego atrybutu, a w zs_talk_start ustawiaj tymczasowo na "Ja".


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry