Wyświetlanie otrzymanych obrażeń 12312 33

O temacie

Autor Silver

Zaczęty 13.05.2012 roku

Wyświetleń 12312

Odpowiedzi 33

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Hejka, piszę z powodu takiego, że nie wiem jaki warunek ustawić, żeby po zranieniu beziego pokazywała się liczba otrzymanych obrażeń. Jakby ktoś mógłby mi podsunąć ten warunek byłbym wdzięczny.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wyświetlanie otrzymanych obrażeń
#1 2012-05-13, 19:07(Ostatnia zmiana: 2012-05-13, 19:09)
if (Npc_IsPlayer(self))Chciałeś warunku, to go masz...


Następnym razem zastanów się czego chcesz się dowiedzieć. Zgaduję że chodziło ci raczej o to w jakiej funkcji umieścić odpowiedni kod - ta, o ile pamiętam, nazywała się B_AssessDamage. Pewnie nie wiesz też jak ową ilość obrażeń wyświetlać - nie jest ona nigdzie podawana wprost. Sugerowałbym zapisywanie po każdym zranieniu nowego, aktualnego stanu pw w którymś wolnym aivarze, a przed tym wyświetlanie różnicy pomiędzy aktualnym a tym zapisanym przy trafieniu poprzednim. Dodatkowo można dodać warunek, że jeśli zmienna mająca przechowywać poprzedni stan pw jest pusta, to znaczy że pierwsze trafienie dopiero pada i trzeba odjąć od maxa hp (nie jest to sposób idealny, bo gracz mógł się zranić wcześniej np upadkiem).

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wiem, że mogłem to umieścić w assesdamage, ale nie wiem czy pokaże bohaterowi, a nie innej postaci. A, zapomniałem zapytać jak określić otrzymane obrażenia i utraconą manę (to też chcę dodać).
 

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy
Nie łatwiej było by ci zrobić ile życia zostało po zadanym obrażeniu, Silverze Eredinie?
Spoiler
Polaking ma całkowitą racje, więc nie oftopuj Silverze Eredinie
To na cholerę zmieniałeś 3 razy nick Silverze Mistrzu Smoków Eredinie?
O ile nie było ich więcej.
Gratuluje zmienienia 4 raz nicku

Tak, będę wypowiadał się w tym poście gdyż nie chcę robić offtopu.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Offtopic:Nie dostaniesz odpowiedzi w 10 minut. Ja nieraz czekałem 2-8 dni na odpowiedź.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie łatwiej było by ci zrobić ile życia zostało po zadanym obrażeniu, Silverze Eredinie?
Po pierwsze, wole jak się mi mówi Silver, a po drugie to jest banał, a to o co pytam to później wykorzystam na potwory
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Avallach napisał ci wszystko tylko trzeba się nauczyć czytać ze zrozumieniem :P

Napisze ci to w punktach może załapiesz
1) Jeśli robisz tylko dla naszej postaci to robisz 1 zmienną, jeśli nie to robisz to na aivar`ach.
2) zapisujesz do zmiennej ilość startowego HP w startup.d
3) przy otrzymaniu obrażeń wykonujesz obliczanie (zmienna - hp postaci)(tak tam jest minus)
4) po wykonaniu obliczenia masz liczbę obrażeń teraz musisz przypisać zmiennej wartość hp które jest teraz.
5) Do pliku snu musisz dodać odświeżanie zmiennej bo tak postać się leczy po wypoczynku.
6) musisz też dodać odświeżanie zmiennej do każdej żywności co jest bardzo proste.
http://themodders.org/index.php?topic=16771.msg1029449#msg1029449
7) Reparsujesz skrypty ;)
Powodzenia ;d


Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
to mam 3 pytania: jak ma ta zmienna wyglądać, po drugie gdzie to wkleić bo w constants.d wywala mi błąd, a po trzecie jak mam zrobić żeby to po otrzymaniu obrażeń przez bohatera, a nie po zadaniu ciosu innej postaci
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
to mam 3 pytania: jak ma ta zmienna wyglądać, po drugie gdzie to wkleić bo w constants.d wywala mi błąd, a po trzecie jak mam zrobić żeby to po otrzymaniu obrażeń przez bohatera, a nie po zadaniu ciosu innej postaci
Mam taki pomysł popisz sobie z 2-3 miesiące w c++ bo inaczej nie załapiesz podstaw. Znajdź sobie jakiś dobry kurs.

powodzenia ;)

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Mam taki pomysł popisz sobie z 2-3 miesiące w c++ bo inaczej nie załapiesz podstaw. Znajdź sobie jakiś dobry kurs.

powodzenia ;)
przez jakiś czas pisałem w c++, ze zmienną sobie poradze, ale nadal nie wiem jak zrobić, że pojawi się po trafieniu naszej postaci
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Do punktu 3) To chyba wiem gdzie leży problem nie chce ci się uczyć no sorry ale gdybyś trochę w c++ pisał to byś wiedział ze if to instrukcja warunkowa i instrukcje w jej bloku się wykonują jeśli funkcja lub warunek zwróci TRUE.

Avalach napisał ci gotowy kod a ty nie wiesz co masz z nim zrobić :/

if (Npc_IsPlayer(self))Chciałeś warunku, to go masz...

if - jeżeli
NPC - NPC
is - jest
player - graczem

Jeśli nie znasz podstaw anglika to zwracam honor ;d

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Avallach napisał ci wszystko tylko trzeba się nauczyć czytać ze zrozumieniem :P

Napisze ci to w punktach może załapiesz
1) Jeśli robisz tylko dla naszej postaci to robisz 1 zmienną, jeśli nie to robisz to na aivar`ach.
2) zapisujesz do zmiennej ilość startowego HP w startup.d
3) przy otrzymaniu obrażeń wykonujesz obliczanie (zmienna - hp postaci)(tak tam jest minus)
4) po wykonaniu obliczenia masz liczbę obrażeń teraz musisz przypisać zmiennej wartość hp które jest teraz.
5) Do pliku snu musisz dodać odświeżanie zmiennej bo tak postać się leczy po wypoczynku.
6) musisz też dodać odświeżanie zmiennej do każdej żywności co jest bardzo proste.
http://themodders.org/index.php?topic=16771.msg1029449#msg1029449
7) Reparsujesz skrypty ;)
Powodzenia ;d

Rafał ci wszystko napisał. Jeśli nie wiesz, gdzie zapisuje się zmienne globalne, to daj se spokój z tym skryptem.
Zmienne zapisuje się w story_globals.d znajdującym się w Scripts/Content/story. A jeśli nie wiesz, jak zrobić, by pokazywało ci ile HP ma przeciwnik, to już kaplica i nie baw się tym skryptem, co chcesz zrobić.
Tak nawiasem, to po kij ci wyświetlanie, ile obrażeń zadałeś wrogowi? Według mnie, do Gothic nie powinno się robić takich skryptów, bo rozpierdzielasz klimat gry.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Gundeln

Gundeln

Użytkownicy
posty49
Propsy16
  • Użytkownicy
Przecież on robi super-duper moda :
http://themodders.or...-przeznaczenia/
Większego od czasu zapłaty etc :facepalm:

Tak, teraz możecie mnie zbesztać za post nie na temat.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Offtopic:
Przecież on robi super-duper moda :
http://themodders.or...-przeznaczenia/
Większego od czasu zapłaty etc :facepalm:

Tak, teraz możecie mnie zbesztać za post nie na temat.

To pisz: Offtopic: jak nie chcesz dostać warna.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Tak nawiasem, to po kij ci wyświetlanie, ile obrażeń zadałeś wrogowi? Według mnie, do Gothic nie powinno się robić takich skryptów, bo rozpierdzielasz klimat gry.
po pierwsze przeciwnikowi jak już, a po za tym mnie bardziej interesuje ile nasza postać oberwała od jednego ciosu.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Ale to po kij chcesz to zrobić, jak w ogóle nie wiesz jak...
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
jedyne czego na razie nie ogarniam to jak ustalić warunki, aby nie po naszym trafieniu przeciwnika, a po trafieniu przeciwnika w bohatera pokazywały się otrzymane obrażenia.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Ja bym to Tick_Tockiem zrobił, bo tak będzie najprościej - będzie się pokazywało zawsze, nie tak jak w B_AssessDamage.d, jedynie jak NPC jest w ruchu (np. lata obok nas). A z resztą nie wypowiadam się na temat Tick_Tocków, bo i tak nie korzystam ze spacera. Rób jak uważasz, jeśli zrobisz prze AssessDamage, to będziesz miał dużo skryptów do przerobienia, tick_tock ci to ułatwi.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
var int To_jest_zmienna_do_chuja;//Nie wiedziałem jak bardziej dobitnie to wytłumaczyć ;d
do funkcji (tych samych co w mieczach runicznych dodajesz)

if (Npc_IsPlayer(self)){

PrintScreen     (IntToString(To_jest_zmienna_do_chuja - hero.attribute[ATR_HITPOINTS]), 60,65,"font_old_10_white.tga",3);
To_jest_zmienna_do_chuja = hero.attribute[ATR_HITPOINTS];

};

Do startupa, jedzenia i monologu spania
Po funkcji leczenia !!!

To_jest_zmienna_do_chuja = hero.attribute[ATR_HITPOINTS];
Za głupote sie płaci bez dopisku ze są w modyfikacji moje skrypty ni chuja nie możesz tego skopiować ;d


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry