Interaktywna scena 2592 6

O temacie

Autor Dragomir

Zaczęty 18.04.2012 roku

Wyświetleń 2592

Odpowiedzi 6

Dragomir

Dragomir

Użytkownicy
Daj proposa :C
posty207
Propsy100
  • Użytkownicy
  • Daj proposa :C
Chce zrobić sobie interaktywną scene, tzn wyświetla się film a my w odpowiednim momencie musimy kliknąć w określonym czasie na dany klawisz, bądź kilku klawiszy naraz, aby coś się stało a raczej stało się to co ma się stać :3
Możliwe jest coś takiego?
 

gothic1210
  • Gość
Jeżeli chodzi ci o takie coś w trakcie odtwarzania filmiku .bik to raczej to niemożliwe.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Same naciśnięcia klawiszy dałoby się odczytać, ale co z tego? Jak zmienisz w trakcie odtwarzania to co dzieje się na filmie w momencie kiedy użytkownik wciśnie przyciski? Co ma się dziać jak nie wciśnie? Zbyt ogólnie to opisałeś.

Dragomir

Dragomir

Użytkownicy
Daj proposa :C
posty207
Propsy100
  • Użytkownicy
  • Daj proposa :C
Do pewnego momentu leci filmik, podczas wyświetlania pojawia się np. naciśnij A czy coś, jeżeli wyrobilibyśmy się w czasie to po naciśnięciu klawiszu zmieniałby się film, jeżeli nie zdążymy to inny filmik
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Interaktywna scena
#4 2012-04-18, 19:51(Ostatnia zmiana: 2012-04-18, 19:52)
Da się zrobić, ale potrzeba Ikarusa do obsługi klawiszy i poklatkowego ticktocka do liczenia czasu i rejestrowania naciśnięć. Dodatkowo przeskok pomiędzy filmami pewnie nie byłby płynny.

W funkcji rozpoczynającej filmik, musisz zainicjować ticktocka który będzie odliczał czas i co klatkę sprawdzał naciśnięcie danego klawisza. W funkcji ticktocka dodaj także aby jeśli czas jest pomiędzy momentem kiedy komunikat się pojawia, a końcem filmiku, a gracz wciśnie ten przycisk, to żeby ustawić zmienną na prawda.
Komunikat o upływającym czasie musi być po prostu elementem filmu. Film ma się kończyć sam z siebie kiedy ten czas upłynie (nawet jak gracz naciśnie wcześniej, prawdopodobnie musiałby poczekać - nie da się normalnie przerwać odtwarzania, musiałbyś kombinować z wydawaniem polecenia na poziomie dll'ki od bików albo silnika).
Kiedy filmik się skończy, musisz odpalić trzecią funkcję (prawdopodobnie będzie do tego trzeba użyć tego ticktocka, który to zrobi kiedy upłynie czas równy długości trwania całego filmu). Funkcja ta musi wyłączyć ticktocka, a następnie zależnie od wartości zmiennej odpalić pierwszy lub drugi film.

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Za dużo się tu ktoś w Mass Effect nagrał. Imo w goticzku się takiego czegoś robić nie opłaca.
1. Za dużo roboty (w sumie syzyfowej pracy raczej)
2. Wątpię, że gra będzie przez to (przynajmniej w konkretnych momentach) płynnie chodzić (lub w ogóle chodzić)
3. To nie wyżej wspomniany ME. Takie coś to w strzelankach lub co najwyżej nowszych rpg się sprawdza i jakoś mniej więcej dobrze wygląda.
Takie moje zdanie.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Interaktywna scena
#6 2012-04-18, 23:23(Ostatnia zmiana: 2012-04-18, 23:24)
Moim zdaniem fajnie by było to zrobić nie na filmach ale przy normalnej rozgrywce. Tam gdzie byś wywoływał filmik dajesz ai_gotowp(hero,"nazwaWP");

Wtedy by nie ścinało bo przy filmach był by na 100 % jakiś przeskok.
No i grafika była by lepsza bo gothic obsługuje chyba tylko filmy 320x240 ale mogę się mylić


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry