Darmowe programy graficzne 9610 9

O temacie

Autor Sawik

Zaczęty 4.04.2012 roku

Wyświetleń 9610

Odpowiedzi 9

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel

Sawik

Darmowe programy graficzne
2012-04-04, 16:19(Ostatnia zmiana: 2012-04-04, 16:44)
Nie wiedziałem gdzie to napisać, wrzucamy tu linki do darmowych programów do grafiki zarówno 2D jak i 3D.

3D

Blender, wszystkie wersje.
GMax
Wings3D
Anim8or
MakeHuman

2D
Gimp
Paint.net
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Darmowe programy graficzne
#1 2012-04-04, 16:41(Ostatnia zmiana: 2012-04-04, 16:51)
Dział Narzędzia i materiały, ewentualnie subforum "aplikacje". Przenoszę i zmieniam nazwę tematu.

W ogóle sam spis linków jest niewiele wart, pewnie to samo można znaleźć przez Google. Jak chcesz zrobić coś pożytecznego, to opisz te które znasz. Bez wskazówek ktoś kto dopiero potrzebuje takiego programu, nie będzie miał pojęcia który wybrać.

//edit: taa, nie ma co robić kolejnych list skoro są już gotowe takie, których nigdy nawet trochę nie dogonisz:
http://en.wikipedia.org/wiki/3D_computer_graphics_software
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_3D_computer_graphics_software
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:3D_graphics_software
Do grafiki 2d można znaleźć analogiczne, jest podział na darmowe i komercyjne i porównanie.

Sens ma tylko robienie "recenzji", tylko one dzięki swojej subiektywności i pisaniu pod kątem społeczności tego konkretnego forum mogłyby zaoferować cokolwiek ponad to co już można znaleźć w internecie. Nie ma co robić od nowa/kopiować tego co już jest.

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Napiszę coś o każdym z nich, najprędzej dzisiejszej nocy. Każdego używałem przez jakiś czas (wyjątkiem będzie Paint.Net) więc co nieco o każdym mogę napisać.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
No to niech ten temat będzie podczepiony i będzie w nim lista linków do tematów na forumcu.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Darmowe programy graficzne
#5 2012-04-04, 21:13(Ostatnia zmiana: 2012-04-04, 21:14)
Sawik dał w tym temacie po prostu linki do pobrania, a spis tematów na forumcu jest niepotrzebny (od tego jest widok działu). Jeśli tematów pojawi się na tyle dużo, żeby było ich wiele stron i byłby potrzebny specjalny rozbudowany spis z podziałem na kategorie, to zamiast tego podzieli się dział na subfora. Nie szukajmy problemów gdzie ich nie ma ;)

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

Darmowe programy graficzne
#6 2012-04-04, 21:19(Ostatnia zmiana: 2012-04-04, 21:28)
Można zrobić ikonki tematów takie jak w dziale teczek?
Jako ikonkę dawałoby się ikonę programu.

Tak bym widział ewentualnie ten temat


 


 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Darmowe programy graficzne
#7 2012-04-04, 21:46(Ostatnia zmiana: 2012-04-04, 21:49)
Dział jest przeznaczony raczej dla osób które jeszcze nie znają tych programów, więc możliwość rozpoznawania ich po ikonkach raczej niewiele by dawała :D

No i musiałyby być do wszystkich tematów, a nie tylko dla tych kilku których autorom się zechce.

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
tyle ze obok ikony bylaby nazwa
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Chodzi mi o to że nic by nie pomagała. Mówiłaby i tak tyle samo co nazwa, czyli nic (bo zakładam że ktoś kto dany program już zna, akurat artykułu o nim nie potrzebuje w ogóle). No i dalej zostaje kwestia tego że wtedy ikony musiałyby pojawiać się przy każdym artykule, a na to akurat liczyć nie można (w przypadku teczek co innego, każdy ma tylko jedną i dodaje miniaturę raz, we własnym interesie).
Nie warto.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry