Unity 3D parę pytań 30171 55

O temacie

Autor Drock

Zaczęty 24.03.2012 roku

Wyświetleń 30171

Odpowiedzi 55

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Unity 3D parę pytań
2012-03-24, 21:46(Ostatnia zmiana: 2012-03-24, 21:53)
Witam dopiero zaczynam zabawę z unity 3D i mam kilka pytań

1. Jak zrobić 3 os. kamerę
2. Jak odtworzyć przy włączaniu gry wideo
3. Jeśli ktoś wie opcje zapisz wczytaj
4. Luncher
5. Jak wyłączyć to okienko

Preferuje linki do poradników i filmików
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unity 3D parę pytań
#1 2012-03-24, 22:08(Ostatnia zmiana: 2012-03-24, 22:11)
1. Jest do tego prosty gotowy skrypt - ThirdPersonCamera, dołączony do camera scripts. Jednak skoro tak zadajesz pytanie, to widzę że jesteś naprawdę bardzo początkujący... Kiedy naprawdę ogarniesz programowanie, radzę napisać własny skrypt, z uwzględnionymi chociażby kolizjami.
2. To da się odtwarzać video?
3. Musisz zaprogramować mechanizm wczytywania i zapisywania jeśli go potrzebujesz. Unity to silnik graficzny, nie gotowy silnik gry. Nawet kamery nie masz tam gotowej.
4. Co to jest? Co masz na myśli? Chcesz go zrobić, masz z nim problem czy co?
5. W konfiguracji standalone playera. Edit -> Project settings -> Player -> Display resolution dialog -> Disabled.

Krystian2222

Krystian2222

Użytkownicy
posty175
Propsy26
  • Użytkownicy
Tutaj masz kurs do unity po polsku http://unity3d.cba.pl/
 

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
4. coś w stylu co jest w wiedźminie 2 przed samym uruchomieniem gdzie są informacje o aktualizacjach
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unity 3D parę pytań
#4 2012-03-25, 10:28(Ostatnia zmiana: 2012-03-25, 11:33)
LAuncher to osobna aplikacja, która dopiero ma możliwość uruchomienia gry. Tak jak całą grę oprócz samej grafiki musisz zaprogramować go od podstaw samemu (w dowolnym języku, chociaż wydaje mi się że jeśli chodzi o aplikację okienkową, to najprościej byłoby skorzystać z np Visual Basica). W sumie dużo kodu w takim launcherze nie ma.

Pisałeś już kiedyś własne aplikacje okienkowe?
Ogólnie mam wrażenie że próbujesz zabrać się za programowanie gry nie mając pojęcia o programowaniu w ogóle, nawet podstawowego. Unity nie jest jak Gothic, że masz gotową grę i tylko ją przerabiasz. Wszystko oprócz renderowania grafiki i niektórych skomplikowanych mechanizmów musisz stworzyć sam, ewentualnie szukać gotowych w internecie.

@down: no to powinieneś wiedzieć że launchera nie robi się korzystając z silnika graficznego, tylko pisze jako własną aplikację.

Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy

Drock

Unity 3D parę pytań
#5 2012-03-25, 10:40(Ostatnia zmiana: 2012-03-25, 21:09)
@Avallach programuje ale nigdy nie bawiłem się w unity

Cytuj
2. Jak odtworzyć przy włączaniu gry wideo
chodziło mi o załączenie wideo do stworzonej gry
 

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan

Kuba90

Unity 3D parę pytań
#6 2012-03-26, 11:59(Ostatnia zmiana: 2012-03-26, 12:00)
W unity pro masz opcje renderowania plików filmowych np na plejnie , znam rozwiązanie co do wersji darmowej, otóż jeżli już stowrzysz swój film do dzielisz go na klatki w jpegach lub innych, albo jezeli twój film to render z np blendera to renderujjesz go jako obrazki, dalej tworzysz sobie teksturkę pokażnych rozmiarów i umieszczach tam swoje wyrenderowane czy wycięte z filmu kaltki wszystkie obok siebie w takiej samej odległości, jak juz to zrobisz , wrzucasz do unity potem na plejna , i piszesz skrypt który będzie przesuwał twoją teksturkę tworząc iluzję filmu :)
Robisz coś na zasadzie takiej teksturki tylko odpowiednio większej : http://www.unifycommunity.com/wiki/images/e/eb/ACellSheet.jpg

mozesz skorzystac i zmodyfikowac na swoję potrzeby ten skrypt i gotowe, tylko wszystko zajmuję bardzo dużo czasu i miejsca.
http://www.unifycommunity.com/wiki/index.php?title=Animating_Tiled_texture_-_Extended
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unity 3D parę pytań
#7 2012-03-26, 16:22(Ostatnia zmiana: 2012-03-26, 16:43)
Rozwiązanie z animowaną teksturą znam, ale jeśli chodzi o wydajność, to to jest masakra, żadnej kompresji. To nie nadaje się do filmów, co najwyżej naprawdę krótkiej animacji (jak ogień czy inne particle).

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
No Avallach masz rację.Animowana teksturą wygląda jak wygląda czyli słabo ale to jakieś tam rozwiązanie jest.Jeżeli chce się film to wersję pro kupić.Dalej podobny sposób co do animowanej tekstury to pokaz slajdów na guitexture tak szybki żeby nie było widać róznicy.Nie tracimy wtedy na jakości każdej klatki. Choć to czasochłonne i miejscochłonne ,że tak się wyraże.Ale jakiś to spoób jest tylko trzeba liznąc troche programowania w unity zeby to wykonać, głównie wsztstko się opiera na gui texture i na yield WaitForSecond/Frame etc.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Znam projekt mający na celu dodanie obsługi SVG do Unity, nie ma żadnego dodającego choćby .bik?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unity 3D parę pytań
#10 2012-03-26, 17:17(Ostatnia zmiana: 2012-03-26, 17:24)
Kubaziom, tu chodzi przede wszystkim o masakryczną ilości pamięci i operacji potrzebnych do odtworzenia filmu w taki sposób. Normalnie w trakcie zapisywania i odtwarzania aktualizowane są tylko te pixele, które zmieniają się w stosunku do poprzedniej klatki (ba, jest tak nawet w animowanych gifach). Tutaj każda klatka musi być zapisana całkowicie oddzielnie, a cały film musi być na raz załadowany do pamięci.

Rybopiotr, o ile kojarzę format .bik jest zamknięty. Nie da się z niego korzystać bez licencji i binarek od Rad Video Tools, a z jakichkolwiek zewnętrznych binarek o ile pamiętam da się korzystać tylko w wersji pro. Zresztą akurat Unity Pro natywnie obsługuje odtwarzanie i streaming video: http://unity3d.com/support/documentation/Manual/Video%20Files.html

Właściwie jeśli potrzebujesz tego video tylko przy włączaniu gry, to możesz je odpalać launcherem (tu już w dowolny sposób), a dopiero potem załączać grę.

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
Luncherem to nie jest złe wyjście da się to chyba w Visual Basicu zrobić bez większego wysiłku . A no Avallach wspomniałem ,ze to miejscorzerne albo bardziej odpowiednie słowo wszystkorzerne i praktycznie psuje wydajność. Btw ja bym zrobił jesli chodzi o intro to np bardziej jako taki komiks a jesli chodzi o filmiki wewnątrz gry to cutscenki czyli operacje na kamerach, akurat takowy skrypt napisałem sobie niedawno :P
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
do naprawdę podstawowej kamery trzecioosobowej to nie potrzeba nawet skryptu :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Unity 3D parę pytań
#13 2012-03-27, 06:49(Ostatnia zmiana: 2012-03-27, 06:50)
Eee... potrzeba. Jak wstawisz po prostu obiekt kamera, nie będzie się on nawet w ogóle ruszał czy obracał. Skrypty trzeba do wszystkiego, Unity to silnik graficzny a nie gra.

No chyba że chcesz zrobić tak żeby bohater i kamera za jego plecami naprawdę stali w miejscu, a obracał się i przesuwał dookoła nich świat, wtedy będzie trzeba skrypt "świata" :|

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy

Reverse

Unity 3D parę pytań
#14 2012-03-27, 10:57(Ostatnia zmiana: 2012-03-27, 10:59)
Jeśli komuś się przyda to w mojej paczuszce (Rverse's Car Physics) jest skrypt kamery, co prawda robiony pod samochody ale można użyć do NPC.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
ja tez mam pytanie. stworzylem drzewo. mam ustawione create tree coliders a mimo to przechodze przez drzewa. oO

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy

Reverse

Unity 3D parę pytań
#16 2012-03-30, 12:52(Ostatnia zmiana: 2012-04-25, 15:52)
Klikasz drzewko i zaznaczasz wszystkie okienka  :lol2:  (Radzę ci tak ponieważ zapomniałem jak się nazywa okienko które odpowiada za przechodzenie przez drzewa (tree coliders + coś tam))

Edit:
Możesz też wstawić drzewo jako GameObiect, ale to zbędne.


Edit 2: Kliknij drzewo, zaznacz  "colider" i nie dawaj "isTrigger"
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
Cytuj
Klikasz drzewko i zaznaczasz wszystkie okienka   (Radzę ci tak ponieważ zapomniałem jak się nazywa okienko które odpowiada za przechodzenie przez drzewa (tree coliders + coś tam))
nie dziala

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy

Reverse

Unity 3D parę pytań
#18 2012-04-01, 20:54(Ostatnia zmiana: 2012-04-25, 15:53)
Hmm, jak to, zaznacz "tree colider" i nie bierz "isTrigger" jeśli nie to wstawiaj drzewa jako GameObiect.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta
znalazlem juz rozwiazanie. ALe mam inny problem. wstawilem drzewa i jest wszystko pieknie, a;e jak jestem w odlaglosci kilku metrow od drzewa to jest ono rozmazane, a jak podejde blizej to jest juz ok


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry