Problem z NPC i dialogiem 6942 18

O temacie

Autor SzewczenkoOne

Zaczęty 21.03.2012 roku

Wyświetleń 6942

Odpowiedzi 18

SzewczenkoOne

SzewczenkoOne

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy

SzewczenkoOne

Problem z NPC i dialogiem
2012-03-21, 16:14(Ostatnia zmiana: 2012-03-22, 17:36)
Więc mój problem polega na tym , że gdy włączam gre Gothic 2 Nk NPC nie pojawia się sam tylko musze go przywoływać konsolą a gdy już go przywołam to w dialogu widać moje pytanie a nie widać odpowiedzi NPC.Co zrobić ? Prosze o pomoc !NPC stworzyłem sam a gdy sprawdzałem skrypty nie było żadnego błędu.
 


SzewczenkoOne

SzewczenkoOne

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Nie dodawałem do startup. Tak ma poprawną rutyne je pożywienie. Tak reprasowałem spacerem.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Skoro reparsowałeś Spacerem, dialogi powinny działać. Nie potrafię znaleźć przyczyny dla której tak nie jest.
Aby twój npc pojawił się w danym świecie, musisz przed rozpoczęciem nowej gry dodać jego wpis w odpowiedniej sekcji startup.d. Znajdź npc znajdującego się w podobnym miejscu i daj jego wpis bezpośrednio obok, wzorując się na nim i tylko zmieniając instance. O waypoint się nie martw, nie musi być tym w którym jest pierwsza rutyna. Byleby był w okolicy tego miejsca.

SzewczenkoOne

SzewczenkoOne

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
NPC już sam pojawia się w świecie ale dialog sprawdziłem jeszcze raz i nie widze błędów


//*********************************************************************
//   Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 999;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
//   Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_witam   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_witam_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_witam_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Co słychać?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_witam_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_witam_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_witam_15_00"); //Co słychać?
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_witam_55_01"); //Umieram...


   
};

//*********************************************************************
//   Zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie  (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Umierasz?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition()
{
if (Npc_Knowsinfo (other,DIA_SLD_888_Wiechu_witam))
{
   return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_witam_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_15_00"); //Jak to umierasz ?
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_55_01"); //Umieram bo od jakiś 10 minut nie piłem browara i nie mam wystarczająco dużo siłaby wrócić do tawerny, a w okolicy nie ma żadnego teszczaka czy stonki, gdzie mógłbym kupić browca.
        AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_55_02"); //Jeżeli mógłbyś mi przynieść jakieś piwo byłbym ci dozgonnie wdzięczny.

        Log_CreateTopic        (TOPIC_Piwko, LOG_MISSION);
   Log_SetTopicStatus     (Topic_Piwko, LOG_RUNNING);
        B_LogEntry             (Topic_Piwko, "Wiesław potrzebuje piwa");
};


//*********************************************************************
//   Koniec zadania
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_browar (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 1;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_browar_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_browar_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Mam browara!";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_browar_Condition()
{
if (Npc_Knowsinfo (other,DIA_SLD_888_Wiechu_witam))
&& (Npc_hasitems  (other,itfo_beer) >= 1)
{
   return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_witam_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_browar_15_00"); //Mam piwo!
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_browar_55_01"); //Bożesz ty mój chłopie.Ratujesz mi życie!
        AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_browar_55_02"); //Naprawde wielkie dzięki.Weż kilka złociszy w nagrode.

        B_giveinvitems            (other, self, itfo_beer, 1);
        Createinvitems         (self,  itmi_gold, 50);
        B_giveinvitems         (self,other, itmi_gold, 50);
        B_LogEntry             (Topic_Piwko, "Dałem wiechowi piwo");
   Log_SetTopicStatus     (Topic_Piwko, LOG_SUCCESS);
       
};
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Problem z NPC i dialogiem
#5 2012-03-21, 16:55(Ostatnia zmiana: 2012-03-21, 16:56)
Po sprasowaniu skryptów dialogi ładujesz odzielnie 6 cześć 1 poradnika czipa 17

SzewczenkoOne

SzewczenkoOne

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
No ale 3 razy oglądałem 2,3,4,5,6 część jego poradnika i zawsze z dialogiem miałem problem ! No i co jest w nim nie dobrze
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Problem z dialogami? Też to miałem, spacer olewał zupełnie moje dialogi, znaczy wyszukiwał je, ale nie dodawał ich do spisu (w oknie outputs) co prawda idzie to naprawić, ale polecam program Redefix który jest znacznie szybszy i nie robi żadnych problemów tego typu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Też przerabiałem poradnik czip'a i nie miałem takich problemów. Sam dialog wygląda w porządku. Na pewno wszystko dobrze zrobiłeś? Wrzuciłeś skrypty wiecha i jego dialogów do odpowiednich folderów? Uaktualniłeś w spacerze dialogi i dodałeś je do paczki z modem? Obejrzyj dokładnie 6 część poradnika, myślę, że tam popełniłeś jakiś błąd/o czymś zapomniałeś.

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A czy przypadkiem przy nowych dialogach nie odpala się gry z GothicGame, tylko DeafultMod.ini?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Problem z NPC i dialogiem
#10 2012-03-21, 19:45(Ostatnia zmiana: 2012-03-21, 19:46)
A czy przypadkiem przy nowych dialogach nie odpala się gry z GothicGame, tylko DeafultMod.ini?
Pierdolisz ;d  wystarczy plik ini bez linijki vdf

Też przerabiałem poradnik czip#msg1027694a i nie miałem takich problemów. Sam dialog wygląda w porządku. Na pewno wszystko dobrze zrobiłeś? Wrzuciłeś skrypty wiecha i jego dialogów do odpowiednich folderów? Uaktualniłeś w spacerze dialogi i dodałeś je do paczki z modem? Obejrzyj dokładnie 6 część poradnika, myślę, że tam popełniłeś jakiś błąd/o czymś zapomniałeś.

A po co ci paczka ??

Paczki nie trzeba paczkę robisz na końcu jak chcesz wydać albo robisz beta testy albo coś.

Cytat: JA#msg1027694
Po sprasowaniu skryptów dialogi ładujesz odzielnie 6 cześć 1 poradnika czipa 17
*Dialogi ładujesz oddzielnie jest to w szóstej części pierwszego poradnika

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
znaczy wiesz jeśli to robiłeś to zrób jeszcze raz,,uruchamiasz spacera,masz okno "output-units" w tym oknie klikasz sobie update jak wszystko się załaduje to wchodzisz w folder z gothic'iem i dalej work/data/scripts/content/custence i usuwasz te dwa pliczki ktore tam masz gdy je usuniesz to wracasz do spacera i klikasz save....po włączeniu gry przez gothic starter i daniu nowej gry dialog powinien być idealny:))
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Up albo pobierasz Redefix i wciskasz F12 i wszystko się robi za ciebie w przeciągu paru sekund.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A po co ci paczka ??

W sumie racja. Nie wiem na cholerę mi ona potrzebna.

SzewczenkoOne

SzewczenkoOne

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Zrobie tak jak radził sawik pobiore Redefixa i może to pomorze a paczki nie zamierzam robić BO TO TYLKO 1 NPC !!!!

Sawik możesz mi wytłumaczyć coś na temat tego Redefixa bo to chyba program do Gothic a ja moduje Gothic2NK.I o co chodzi z tą scieżką src
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Problem z NPC i dialogiem
#15 2012-03-22, 15:52(Ostatnia zmiana: 2012-03-22, 15:53)
I o co chodzi z tą scieżką src
Strzelam ze podajesz ścieżkę do gothic.scr

Sawik z kaczką modują G2 NK więc to do G2 działa na 100 %

SzewczenkoOne

SzewczenkoOne

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Dobra działa dialog użyłem Redfixa I POMOGŁO !!!! Dzięki wszystkim za pomoc.

Ups chyba znowu coś nie działa bo gdy wchodze do gry wszystko jest po niemiecku a dubbing po polsku WTF ???
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Ups chyba znowu coś nie działa bo gdy wchodze do gry wszystko jest po niemiecku a dubbing po polsku WTF ???

Niemieckie skrypty - ściągnij polskie i gitara.
 

SzewczenkoOne

SzewczenkoOne

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Dobra sprubuje z polskimi skryptami

Dobra działa wszystko po polsku i można prowadzic dialog a i jeszcze małe pytanko czy w pliku startup można obojętnie gdzie napisac żeby Wiechu startował po rozpoczęciu gry ?

Temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry