Nagła śmierć 5258 12

O temacie

Autor Sauron

Zaczęty 29.02.2012 roku

Wyświetleń 5258

Odpowiedzi 12

Sauron

Sauron

Użytkownicy
posty267
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Sauron

Nagła śmierć
2012-02-29, 21:18(Ostatnia zmiana: 2012-02-29, 21:27)
tak jak w temacie.
Trzeba było by zrobić to, a nie wiem czy to możliwe:
-Opcja w menu która powoduję włączenie nagłej śmierci:
1.Przy włączonej opcji nie można zapisać i wczytać (tego nie wiem jak zrobić)
2.Jak się zginie to koniec i wraca do menu:
chyba tak:
var C_NPC whodie1; whodie1 = Hlp_GetNpc(PC_HERO);
if (Npc_IsDead(whodie1))
        {
ExitSession ();
Proszę o szybką pomoc !!
 
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ten skrypt misisz gdzieś dać daj do rutyny śmierci i sprwadzaj czy umarła postać inny warunek dajesz i powinno działać ale to głupie takie wchodzenie do menu po śmierci mi się pomysł nie podoba za bardzo.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
On przecież chce wyłączyć możliwość korzystania z save'ów w takim wypadku... Nie zrobisz tego zwykłymi skryptami, musiałbyś nadpisać odpowiednie funkcje w silniku, albo skorzystać ze specjalnego skryptu działającego na Ikarusie (jest w temacie Ikarusa na WoG, musiałbyś znaleźć). Jest to jednak dość zaawansowany poziom, jeśli już chcesz się za coś takiego brać, to przynajmniej zrób to już sam (jest gotowa do użycia funkcja), a nie pytaj znowu o pomoc.

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
Nie prawda, w ustawieniach menu (gdzieś tam w skryptach), jest skrypt zapisu w menu, na forum był tutek który tworzył pytanie (nie było to chyba pod Ikarusa) "czy na pewno chcesz wczytać grę" wybierasz tak albo nie. Można dać to do zapisu ("czy na pewno chcesz zapisać grę), i zmienić napis na np. W tym trybie nie możesz zapisać, i w funkcji dzięki której możesz wybrać tak/nie usunąć "tak",I gotowe . Jeśli chcesz aby ta funkcja była w jednym trybie gry (najtrudniejszym) wystarczy dodać do niego funkcję wywołującą ten skrypt. Sądzę że to było by na tyle.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

Sauron

Sauron

Użytkownicy
posty267
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Sauron

Nagła śmierć
#4 2012-03-01, 14:14(Ostatnia zmiana: 2012-03-01, 14:14)
To co napisał Reverse to prawda, nie trzeba nic robić w silniku gry. Pliki z menu są w folderze: Scripts/System/Menu
Tam jest plik Menu_Main i go trzeba edytować. Tylko, że nie wiem jak w trybie nagłej śmierci wyłączyć wczytywanie i zapisywanie stanu gry
 
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
Chyba piewszy raz Avallach się pomylił.

A tak do tematu:

Jeśli chcesz aby ta funkcja była w jednym trybie gry (nagłej śmierci) wystarczy dodać do niego funkcję wywołującą ten skrypt.
Już to pisałem. Nie działa?
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

Sauron

Sauron

Użytkownicy
posty267
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale jak napisać i gdzie dać tę funkcje i skrypt wywołujący ją.
 
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy

Reverse

Nagła śmierć
#7 2012-03-01, 16:15(Ostatnia zmiana: 2012-03-01, 16:24)
Czytaj tutki, a znajdziesz, tymczasem podam ci mój sposób. W skryptach menu  możesz zadeklarować druga funkcję uruchamiania gry nazwał byś ją np. Tryb nagłej śmierci, niczym by się nie różniła tyle że otwierała by skopiowany newworld tyle że z Tick-Tockiem wywołującym ten skrypt.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nagła śmierć
#8 2012-03-01, 17:56(Ostatnia zmiana: 2012-03-01, 18:48)
Nie pomyliłem się, jak już to źle się zrozumieliśmy. Nie możesz zedytować skryptu menu w trakcie gry, musiałby to być całkiem oddzielny mod w którym w ogóle nie ma opcji zapisu, a nie tylko "tryb" który zrozumiałem jako coś możliwego do włączania w obrębie normalnego moda. Dodatkowo nadal gracz mógłby zapisywać z poziomu konsoli, za pomocą prostej komendy, chociaż to już oczywiście oszustwo. Ale skoro zakładać uczciwość gracza, to równie dobrze można by napisać mu na początku że ma nie korzystać z odczytu/zapisu i nic nie blokować :D

//edit: Widzę że dobrze się zrozumieliśmy i to jednak ty się mylisz (na wszelki wypadek kopiuję twój post żeby nie było nieporozumień w razie ewentualnej edycji):
Jeśli chcesz aby ta funkcja była w jednym trybie gry (nagłej śmierci) wystarczy dodać do niego funkcję wywołującą ten skrypt.
W skryptach menu  możesz zadeklarować druga funkcję uruchamiania gry nazwał byś ją np. Tryb nagłej śmierci, niczym by się nie różniła tyle że otwierała by skopiowany newworld tyle że z Tick-Tockiem wywołującym ten skrypt.
To nie trzyma się kupy, przemyśl to. Zresztą to o czym piszesz, zakładałoby w ogóle wyłączenie możliwości zapisywania, czyli całego moda trzeba byłoby przejść za jednym razem ;|
O ile kojarzę tryb nagłej śmierci w Wiedźminie zakłada raczej istnienie jakby specyficznego pojedynczego save#msg1022722a (tak że można wyłączać grę i do niej wracać w momencie w którym się skończyło), który zostaje skasowany i zablokowany w momencie śmierci. Takie coś da się osiągnąć tylko modyfikując silnik.

Spróbujmy wyobrazić sobie co wyszłoby gdyby próbować osiągnąć coś twoją metodą. Dodajemy do menu głównego przycisk "nagła śmierć". Musiałby jednocześnie włączać nową grę i wywalać przyciski zapisz/wczytaj. Nie da się tego zrobić pojedynczą funkcją, "Nowa gra" w ogóle nie jest funkcją. Jednak ogólnie chyba da się to wykombinować. Ok, mamy tą grę w trybie nagłej śmierci. Gracz musi ją przejść za jednym razem, bez wyłączania. W razie gdyby chciał zrezygnować, musi być opcja wyłączenia trybu nagłej śmierci. Niestety, z poziomu menu nie da się zakończyć aktualnej rozgrywki ani zabić gracza. Czyli najkrócej mówiąc, taka opcja powrotu jest niemożliwa, żeby gracz mógł grać normalnie musiałby wyłączyć i znowu włączyć grę.
No, w sumie JAKOŚ by to działało, chociaż zadowalające nie jest :D

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Konsolę można zablokować.

A blokada zapisywania jest po mojemu głupotą, nie będę siedział 20h non-stop by ukończyć jakiegoś tak moda z zadaniami 3xP.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy

Reverse

Nagła śmierć
#10 2012-03-02, 11:28(Ostatnia zmiana: 2012-03-02, 11:29)
Aaa, sorry Avallach, nigdy nie grałem w wiedźmina.
Myślałem że chodzi o tryb w którym w ogóle nie można zapisać, a to można osiągnąć bez modyfikacji silnika.
Według mnie jest ot proste do zrobienia ale trudne do wytłumaczenia (ja tłumaczę tak jak...).
Po przeczytaniu tego tutuku da się zrozumieć jak to zrobić.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nagła śmierć
#11 2012-03-02, 11:34(Ostatnia zmiana: 2012-03-02, 11:35)
Tak jak napisałem, samymi skryptami menu da się coś osiągnąć, jednak miałoby to dwie główne wady:[list=1]
  • całego moda trzeba przejść za jednym razem, po wyłączeniu gry trzeba zaczynać za każdym razem od nowa. W przypadku swobodnej, choć trochę rozbudowanej rozgrywki wydaje się to niemożliwe, musiałby to być bardzo krótki i "zamknięty" mod.
  • nie dałoby się wyjść z takiego trybu, aby powrócić do normalnego, trzeba by wyłączyć grę

Sauron

Sauron

Użytkownicy
posty267
Propsy5
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Sauron

Nagła śmierć
#12 2012-03-05, 14:24(Ostatnia zmiana: 2012-04-10, 12:15)
Jednak Avallach się nie pomylił, ale ja muszę być pewny bo jak to by nie działało tak jak w Wiedźminie to rezygnuję

EDIT: A dałobysię zrobić funkcję sprawdzająca czy nagła śmierć jest włączona, a potem przy wyjściu z gry gra się zapiszę (gorzej z wczytaniem)
A jak nagła śmierć jest wyłączona to nie wyjdzie od razu z gry tylko do menu (no chyba że tak już jest - nie pamiętam)
 
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry