Uszkodzenia 4741 7

O temacie

Autor Reverse

Zaczęty 20.02.2012 roku

Wyświetleń 4741

Odpowiedzi 7

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
Witam, ostatnio zaczołem tworzyć taką gierkę malutką w 3D (Ścigawkę) na Unity 3D, i mam takie pytanko, w jaki sposób można zrobić system uszkodzeń, próbowałem takiego czegoś że po zderzeniu z danym obiektem zmienia się meshas np. maski auta, ale to troszkę żmłódna praca (robić meshes'e 50 uszkodzeń do 20 aut) i troszkę muli silnik, wiem że unity to nie najlepszy wybór na ścigawkę ale jakoś takoś wyszło, więc pytam czy można jakoś inaczej zrobić uszkodzenia.
Nie wiedziałem gdzie ten temat założyć, więc proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
Temat do
Developing>Dyskusje i problemy

Zapraszam na forum unity 3d: http://unity3d.cba.pl/forum/, tam ktoś Ci udzieli odpowiedzi ale co mogę teraz powedzieć,
napewno trzeba będzie zabrac się za napisanie opowiedniego skryptu, w którym umieścisz wszystko co potrzebne jakieś dzwięki etc.Nie musisz robic 50 modeli zniszczeń.
Zrób tak po pierwszej kolizji włacz particle dymu po 2 powtórz to tylko dwa razy więcej a po 3 daj model kolizji a po czwartej zniszczenie obiektu znaczy np maski samochodu.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Uszkodzenia
#2 2012-02-20, 16:53(Ostatnia zmiana: 2012-02-20, 16:56)
Jointy i Rigidbody. Zasada identyczna jak w przypadku ragdollowanych postaci, z tym że w ich wypadku zwykle nie ustawia się możliwości oderwania części od siebie (:lol: ).
Jednak w przypadku auta taka robota jest raczej bezsensowna. Jak już można by to zastosować do pojedynczych elementów (jak zderzaki czy spoilery), a odpadanie/naruszanie zrobić na zasadzie konkretnych warunków, a nie prawdziwej symulacji.

Unity wcale nie jest złym silnikiem do takiego rodzaju gry (podobnie jak do żadnego innego - rozumiem że wiele osób woli CryEngine i Unreala, ale nie są przecież niezastąpione), jednak wydaje mi się że jednak dużo lepiej byłoby to zrobić rzeczywiście wymieniając mesh, albo jego elementy. Ogólnie rzecz biorąc, wiele uszkodzeń możesz dodać po prostu zmieniając teksturę, na przykład nakładając na nią decale (pamiętaj że mogą zawierać normalmapy, przez co uzyskasz np realistyczne wgniecenia).

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan

Kuba90

Uszkodzenia
#3 2012-02-20, 19:00(Ostatnia zmiana: 2012-02-20, 19:01)
Takowy skrypt co zaproponował Avallach to pestka.
var zniszczenie : Material;
function OnCollisionEnter(collision : Collision) {
    renderer.material = zniszczenie;
}

czyli zmiana materiału po kolizji tworzysz materiał z normalką która udaję nieruwności na samochodzię wzucasz do różncyh kompenetów samochodu i po kolziji z czym kolwiek  komponent zmienia materiał.:)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Uszkodzenia
#4 2012-02-20, 19:04(Ostatnia zmiana: 2012-02-20, 19:05)
Nieee, nie o to mi chodziło.
Ty chcesz podmieniać całą teksturę samochodu. Ale przecież zniszczenia mogą być w różnych miejscach, także na raz. Poza tym, to bardzo niewydajne. Do czegoś takiego wykorzystuje się decale. Widziałem customowe płatne systemy w asset store, nie patrzałem czy jest coś podobnego w standardzie. Na bank da się robić przynajmniej za pomocą projectorów.

Kuba90

Kuba90

Użytkownicy
JunityMan
posty226
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • JunityMan
Projektor to jest "rzucenie" danej tekstur/materiału na jakiś objekt ,tym zazwyczaj wykonywałem proste cienie, choć całkiem możliwe ze się da i z tym to zrobić.Zresztą niezaszkodzi sprawdzić :P
 


Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
Już sobie poradzę, część zrobię jak mówił Avallach a część meshesem.
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry