Nowa rutyna (pochodnia w ręce NPC) 2239 2

O temacie

Autor RafalBudzis

Zaczęty 13.02.2012 roku

Wyświetleń 2239

Odpowiedzi 2

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie wiem jak zrobić taką rutynę :/ Wzoruje się na ZS_Guard bo chce aby NPC w tej rutynie obracał za nami / pilnował.
na początku myslałem ze wystarczy AI_UseItem lecz nie zadziałało

if (Npc_HasItems (self,ItLsTorch) <=1)
{
CreateInvItem ( self, ItLsTorch);

};
AI_UseItem (self, ItLsTorch);

Potem pomyślałem zeby na początku rutyny zmieniać Overlay MDS`a lecz teraz NPC jak sie na niego wejdzie ma pustą rękę uniesioną do góry.


Spoiler
func void ZS_Pochodnia ()
{
//PrintDebugNpc (PD_TA_FRAME,"ZS_Guard");

GuardPerception ();
Npc_PercEnable  (self, PERC_ASSESSPLAYER, B_AssessSC);

AI_StandUp (self);
AI_SetWalkmode (self,NPC_WALK); // Walkmode für den Zustand
AI_GotoWP (self, self.wp); // Gehe zum Tagesablaufstart
B_InitArmor();    

if (Npc_HasItems (self,ItLsTorch) <=1)
{
CreateInvItem ( self, ItLsTorch);

};
//AI_UseItem (self, ItLsTorch);
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"HUMANS_TORCH.MDS");

};

func void ZS_Pochodnia_Loop ()
{
//PrintDebugNpc (PD_TA_LOOP,"ZS_Guard_Loop");

//B_GotoFP (self, "GUARD");

if (Npc_GetDistToNpc(self,hero)<800)
{
B_SmartTurnToNpc(self,hero);
}
else
{
//AI_AlignToFP (self);
};

B_PlayArmor ();
 
AI_Wait (self, 0.5);
};

func void ZS_Pochodnia_End ()
{
//PrintDebugNpc (PD_TA_FRAME,"ZS_Guard_End");
Mdl_RemoveOverlayMds (self,"HUMANS_TORCH.MDS");
B_ExitArmor();  
};

aa i jaki warunek moge dać do podnoszenia pochodni ? no bo załóżmy po walce po upuszczeniu pochodni chcemy żeby podniósł swoją zgubę. Wykorzystam do tego AI_GotoItem i AI_TakeItem tylko nie mam pomysłu na warunek

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
NPC nie mogą używać pochodni, jest ona "twardo" zakodowana w silniku, łącznie z instancją i tym że jest przeznaczona tylko dla bohatera gracza. Zrobiłem kiedyś własną, alternatywną, która chyba ma być użyta w Dziejach Khorinis. Niestety nie mam jej plików na kompie, pamiętam tyle że była to bodajże faktycznie broń czy cośtam, z własnym mds'em. Niestety nie może używać normalnego visuala zapalonej pochodni (który jest w formacie .zen), musi to być "zgaszony" kij z pfx'em i światłem dodanym na poziomie mds'a. W skrócie to wszystko musisz zrobić w mds'ie :D

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Z MDS jestem dupa ;d  więc chyba podziękuje ;d  Szkoda bo miałem jeszcze drugi pomysł związany z pochodniami ze te pochodnie co są w ziemi strażnicy by sami zapalali ;d  Ale aż tak kombinować mi się nie chce ;d

do zamknięcia.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry