definicja other 3636 11

O temacie

Autor mass1500

Zaczęty 23.01.2012 roku

Wyświetleń 3636

Odpowiedzi 11

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mam dość dziwne pytanie. A konkretniej może mi ktoś dokładnie wyjaśnić kim jest other. Nie chodzi mi o odpwiedzi typu
other != hero
tylko konretnie. Wydaje mi się że other to ostatni wskazany przez self-a npc, no bo niby jak by wyglądał dialog gdy other != hero nagle gadamy z lee a tu ni z kąd ni z owąd dają nam hagena tak samo jest z innymi funkcjami gdzie występuje other. Lecz nie jestem pewny mojego rozumowania dlatego pytam się tutaj

z góry thx i sry za ewentualne błendy pisze z fona
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
Najczęściej podczas wywoływania różnych zdarzeń przez silnik zmienna globalna "other" jest ustawiana na NPCa, którego dotyczy dana czynność. Parser jest jednowątkowy, więc do konfliktu o którym wspominasz raczej nigdy nie powinno dojść.
 


Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy

Demonical Monk

definicja other
#3 2012-01-24, 11:31(Ostatnia zmiana: 2012-01-24, 11:31)
Ten którego dotyczy dana czynność to "self" (np jeśli jakiś npc ubiera przedmiot, to zostanie selfem). "Other" to... ten drugi :D

Tja, problem może zacząć się jeśli nie ma "tego drugiego" (niektóre zdarzenia celują tylko w jedną osobę), wtedy nadużywając `other` możemy trafić cholera wie gdzie - czyli na NPCa pochodzącego z ostatniego zdarzenia, które bazowało na dwóch osobach.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Other jezeli nie jest przypisany np. przez dialog zwraca pirwsza lepsza osobe jaka napotka, ustawilem zabieranie zycia dla othera wywolane co klatke, wszycy dookola mnie zgineli i na samym koncu dopadlo hero.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Other jezeli nie jest przypisany np. przez dialog zwraca pirwsza lepsza osobe jaka napotka, ustawilem zabieranie zycia dla othera wywolane co klatke, wszycy dookola mnie zgineli i na samym koncu dopadlo hero.

skoro wszyscy do około zginęli (nie napisałeś czy wszystkie npc-e na całym świecie) czyli other ma też jakiś zasięg działa względem self-a spróbuj włączyć kamerze i zobacz czy npc-e z miasta też zginą (zakładając że stałeś np. u xardasa) a jak nie to przejdź się tam self-em i zobacz z jakiej miej więcej odległość zaczną ginąć
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Podejrzewam że other przeskakiwał na innych z powodu aktywujących się perceptionów. Gdybyś wyłączył w swoim świecie perceptiony (i pewnie w niektórych przypadkach rutyny), other powinien pozostać statyczny.

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
Tylko po co takie kombinacje? Używajcie zgodnie z przeznaczeniem...
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Mass1500 nie mogło zabić wszystkich w całym świecie ponieważ większości postaci tak naprawdę nie ma. Jeżeli oddalimy się od nich na jakiś tam dystans znikają by pojawić się jak podejdziemy bliżej.  

Jeśli kogoś to interesuje self zachował się identycznie do other.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
czyli gothic v koncu uznal ze jak niema innego to self jest zarazem ohter ?  :huh:   gothic mnie ciągle więcej zadziwia
 


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Markk, chyba źle zrozumiałeś. W każdym razie radziłbym nie drążyć tego, w pewnym momencie dyskusja zeszła na to czym w ogóle może być self/other, a to już są tylko raczej bezsensowne dywagacje.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
popieram avallacha, bez sensu drążyć temat jaką postać może przyjąć self i other odpowiedź na moje pytanie już otrzymałem więc temat można zamknąć
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry