Rozbudowane duale 7451 27

O temacie

Autor mass1500

Zaczęty 15.01.2012 roku

Wyświetleń 7451

Odpowiedzi 27

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

mass1500

Rozbudowane duale
2012-01-15, 17:19(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 17:33)
Mam fajny motyw do gothica ale nie wiem jak to zrobić chodzi o to aby mieć możliwość wyciągnięcia miecza z zs_sword i zs_crossbow osobno i razem. Np idziesz sobie i widzisz moba który jest odporny na broń stalową a masz niski poziom walki dwoma mieczami więc se wyciągniesz miecz srebrny i go zabijesz. Najlepiej aby wyciągnięcie 2 mieczy było pod klawiszem "4" czyli musi bo być czar ale gdy damy klawisz "4" to chyba czar też się uaktywni i tu mam dylemat bo nie mam pomysłu jak to ominąć

z góry dzięki za pomoc
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Rozbudowane duale
#1 2012-01-15, 17:53(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 17:53)
Jej, fajny motyw :DDDDDDD


...
Nie napisałeś jaki masz konkretnie problem.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
To chyba jasne nie? Nie wie jak ustawić by item był wybierany z "4" bez wybierania tego czarem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Nie wie też pewnie od czego zacząć, taka inaczej sformuowana prośba "Mam super pomysł do moda, blablabla, jak mi pomożecie(zrobicie za mnie) to może umieszcze was w creditsach."
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie wie też pewnie od czego zacząć, taka inaczej sformuowana prośba "Mam super pomysł do moda, blablabla, jak mi pomożecie(zrobicie za mnie) to może umieszcze was w creditsach."


nie chce aby oni tego za mnie robili tylko sam chce to zrobić bo to dla mnie żadna frajda skopiować skrypt
a jeśli chodzi o to czy zacząłem to tak. Mam duale i teraz pracuje nad zaklęciem które będzie wyzwalać mds tylko nie jestem pewny czy idę w dobrą stronę
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Rozbudowane duale
#5 2012-01-15, 19:19(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 19:20)
Idziesz w złą. Mam wrażenie że w ogóle nie za bardzo masz pojęcie co robisz.
Twojego pierwszego posta zinterpretowałem dokładnie tak jak Rybopiotr. Nawet gdybyś miał dobrze zrobione duale, to przecież dopiero część tego co chcesz mieć, a że nie zadajesz konkretnego pytania, to wnioskuję że w ogóle jeszcze się za to nie zabrałeś i oczekujesz na kompleksowe instrukcje.

Po pierwsze, widać że nie wiesz jak działają czary. Otóż jakiekolwiek funkcje są wywoływane dopiero kiedy gracz zacznie czarować (tzn nie tylko "wybierze" czar, ale zacznie aktywnie poświęcać na niego manę). W związku z tym totalnie nie nadaje się to do wyciągania broni, to byłby raczej czar przyzywający broń, wymagałby kilku różnych akcji zamiast wciśnięcia jednego przycisku.

Po drugie, zanim zaczniesz zajmować się obsługą przycisku, musisz przecież w ogóle mieć funkcje wyciągającą te dwie bronie na raz żeby móc ją wywołać. W każdym razie to akurat prosta sprawa nie wykraczająca poza wykorzystanie podstawowych funkcji.

Wreszcie na koniec, musisz mieć w pełni działający miecz na slocie kuszy. Sam próbowałem coś takiego osiągnąć, ale dałem sobie spokój kiedy męczyły mnie crashe przy próbie dobijania nim przeciwników. Znalazłeś na to rozwiązanie?

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Avallach pomagałem mu to robić nie wiem ile pomogłem ile przeszkadzałem ale w temacie jestem. Mówił mi że mieczem z kuszy może normalnie dobijać i nie ma z tym żadnych problemów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

mass1500

Rozbudowane duale
#7 2012-01-15, 19:38(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 19:39)
duale mam prowizoryczne, a mój kumpel pracuje nad animkami ;d  
lecz jestem ciekaw jak można osiągnąć dany efekt i zapomniałem napisać wcześniej że ten efekt pragne mieć w dedalusie co jeszcze bardziej utrudnia zrobienie tych duali
jeśli ma ktoś jakiś pomysł to niech napisze na pewno przyda się nie tylko mi...
 


mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
ale może da się zrobić item pod klawiszem "4" który bedzie wywoływać walkę 2 mieczami
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Rozbudowane duale
#10 2012-01-15, 19:56(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 19:56)
Ja raz zrobiłem takie wyciąganie, jakie chce zrobić mass1500, ale nie wiem jak to zrobiłem i już tego nie mam. ;p
Działało to tak, że jak kliknąłem spację, to wyjmował dwa miecze, jak 1 to jeden wyciągał, a jak 2 to drugi wyciągał. :)
Ale jak to zrobiłem to do dziś nie wiem. xD

Większość jak dobrze pamiętam to w MDS'ie zrobiłem.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Rozbudowane duale
#11 2012-01-15, 20:02(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 20:05)
Nie.

Polaking, spacja wyciąga ostatnio wyciąganą broń. Jeśli ostatnio wyciągałeś broń spod 1, to wyciągnie spod 1, jeśli wyciągałeś spod 2, to wyciągnie spod 2. Nie da się tego zmodyfikować samymi skryptami, a zwłaszcza mds'em. Musiało ci się coś pokręcić. Zresztą i tak takie stwierdzenie jest mało wiarygodne w kontekście "nie wiem jak to zrobiłem i już tego nie mam" i twoich skilli programistycznych.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

mass1500

Rozbudowane duale
#12 2012-01-15, 20:22(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 20:22)
wydaje mi się że polaking to zrobił ale na zasadzie bugu bo też natknąłem sie na podobną sytuacje
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Rozbudowane duale
#13 2012-01-16, 13:18(Ostatnia zmiana: 2012-01-16, 13:19)
Cytuj
Nie.

Polaking, spacja wyciąga ostatnio wyciąganą broń. Jeśli ostatnio wyciągałeś broń spod 1, to wyciągnie spod 1, jeśli wyciągałeś spod 2, to wyciągnie spod 2. Nie da się tego zmodyfikować samymi skryptami, a zwłaszcza mds'em. Musiało ci się coś pokręcić. Zresztą i tak takie stwierdzenie jest mało wiarygodne w kontekście "nie wiem jak to zrobiłem i już tego nie mam" i twoich skilli programistycznych.

Wiem, wiem, ale ja tak to miałem. Nie wiem jakim cudem, ale udało mi się tak zrobić.

Cytuj
wydaje mi się że polaking to zrobił ale na zasadzie bugu bo też natknąłem sie na podobną sytuacje

Całkiem możliwe. ;p
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
zainstalowałem ikarusa zrobiłem tick tocka a w nim daje taki oto skrypt

var int qkey;
var int koniec;
func void tick_tock()
{
qkey = mem_keystate(key_q);
if (qkey = key_pressed)
&& (koniec == 0)
{
AI_ReadyMeleeWeapon(self);
koniec = 1;
    Print     ("Działa");
};

qkey = mem_keystate(key_q);
if (qkey = key_pressed)
&& (koniec == 1)
{
AI_RemoveWeapon(self);
koniec = 0;
    Print   ("Działa");
};
};

i podczas parsowania nic tylko gdy włączam grę to wyskakuje mi access violation (zaczynam grę u xardasa a tick tock jest w new world) skrypt wydaje mi się wporządku dlatego nie wiem co może powodować ten błąd
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Dwa razy masz to if (qkey = key_pressed)
Powinno być if (qkey == key_pressed)

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
dałem 2 znaki "=" i dalej to samo lecz zastanawia mnie ta linijka
qkey = mem_keystate(key_q);chyba nie trzeba 2 razy tego definiować ale po usunięciu jedej z nich dalej ten sam błąd
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
A jaką masz wersje gothica?
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A jaką masz wersje gothica?
2 nk
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Nie o to chodzi jak włączasz gothica to w prawym (chyba) dolnym rogu masz wersje.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry