PFX - jak ustawić "długość życia" cząsteczki [G2NK] 2702 2

O temacie

Autor Yubasek

Zaczęty 11.01.2012 roku

Wyświetleń 2702

Odpowiedzi 2

Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Dobry wieczór.
Mam takie zapytanie odnośnie PFX. Mianowicie chciałbym skrócić troszeczkę czas życia cząsteczek (particles) - czyli chciałbym, żeby szybciej znikały, ale nie wiem jaką zmienną/pole (w sumie C_PARTICLEFX to klasa więc bardziej pasowałaby tu nazwa "pole" ;) ). No więc moje zapytanie brzmi które pole zmienić (zmniejszyć), żeby ukrócić żywota cząsteczce. Proszę o ynteligentne odpowiedzi.

Dla leniwych ;) wrzucę definicję klasy, zerknijcie i dajcie znać które pole obstawiacie :D

//////////////////////////////////////
//
// Particle-Effects v0.01 (<=>Docs)
// Class - Definitions
// Author: Dieter Hildebrandt
//
//////////////////////////////////////

CLASS C_ParticleFX {

// 1) Emitter: zeitliches  Austoss-Verhalten, particles-per-second
VAR FLOAT ppsValue;
VAR STRING ppsScaleKeys_S;
VAR INT ppsIsLooping;
VAR INT ppsIsSmooth;
VAR FLOAT ppsFPS;
VAR STRING ppsCreateEm_S;
VAR FLOAT ppsCreateEmDelay;

// 2) Emitter: raeumliches Austoss-Verhalten
VAR STRING shpType_S;
VAR STRING shpFOR_S;
VAR STRING shpOffsetVec_S;
VAR STRING shpDistribType_S;
VAR FLOAT shpDistribWalkSpeed;
VAR INT shpIsVolume;
VAR STRING shpDim_S;
VAR STRING shpMesh_S;
VAR INT shpMeshRender_B;
VAR STRING shpScaleKeys_S;
VAR INT shpScaleIsLooping;
VAR INT shpScaleIsSmooth;
VAR FLOAT shpScaleFPS;

// 3) Partikel: Start Richtung/Speed:
VAR STRING dirMode_S;
VAR STRING dirFOR_S;
VAR STRING dirModeTargetFOR_S;
VAR STRING dirModeTargetPos_S;
VAR FLOAT dirAngleHead;
VAR FLOAT dirAngleHeadVar;
VAR FLOAT dirAngleElev;
VAR FLOAT dirAngleElevVar;
VAR FLOAT velAvg;
VAR FLOAT velVar;

// 4) Partikel: Lebensdauer
VAR FLOAT lspPartAvg;
VAR FLOAT lspPartVar;

// 5) Partikel: Flugverhalten (gravity, nicht-linear?, mesh-selfRot?,..)
VAR STRING flyGravity_S;
VAR INT flyCollDet_B;

// 6) Partikel: Visualisierung
VAR STRING visName_S;
VAR STRING visOrientation_S;
VAR INT visTexIsQuadPoly;
VAR FLOAT visTexAniFPS;
VAR INT visTexAniIsLooping;
// color (nur Tex, lifeSpan-Sync)
VAR STRING visTexColorStart_S;
VAR STRING visTexColorEnd_S;
// size-ani (nur Tex, lifeSpan-Sync)
VAR STRING visSizeStart_S;
VAR FLOAT visSizeEndScale;
// alpha (lifeSpan-Sync)
VAR STRING visAlphaFunc_S;
VAR FLOAT visAlphaStart;
VAR FLOAT visAlphaEnd;

// 7) misc effects

// trail
VAR FLOAT trlFadeSpeed;
VAR STRING trlTexture_S;
VAR FLOAT trlWidth;

// marks
VAR FLOAT mrkFadeSpeed;
VAR STRING mrkTexture_S;
VAR FLOAT mrkSize;

// flocking
VAR STRING flockMode;
VAR FLOAT flockStrength;

// local frame of reference override
// calculates the position of the particles each frame relative to the emitters pos/rot
// can be expensive
// WARNING: in comb with flyCollDet_B this can be a performance-hog deluxe
VAR INT useEmittersFOR;

// optional you can set a valid timeperiod in which this pfx should be rendered (e.g. "8 22": should be rendererd from 8 to 22 o clock")
var string timeStartEnd_S;

// with the next setting you can define weather this pfx is an ambient pfx, thus can be disabled in the gothic.ini with the value [ENGINE]/noAmbientPFX
var INT m_bIsAmbientPFX;

};
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."


Yubasek

Yubasek

Użytkownicy
posty59
Propsy6
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
nie cierpię niemieckiego :D , a sam wiesz jak góógle tłumaczy ;)

ps. Dzięki, zaraz wypróbuję ;)

@edit
hah to: // 4) Partikel: Lebensdauer oznacza po polsku // 4) Cząsteczka: Długość życia no to tylko wypróbuje jak to działa i zaraz dam znac ;)

@edit2
Super! działa jak natura chciała. Dzięki raz jeszcze Av! Myślę, że można zamknąć ;)
 
"... Bo wewnątrz mej głowy mam świat obiektowy ..."


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry