Kilka problemów 3444 10

O temacie

Autor diegomez

Zaczęty 9.01.2012 roku

Wyświetleń 3444

Odpowiedzi 10

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Dobra robię mod.
Jestem już pod koniec i mam jeszcze kilka pytań.

1. Znacie tę komendę B_Attack (self, other, AR_NONE, 1); Odpowiada za to by coś kogoś atakowało.
Chciałbym wiedzieć jak zrobić by to coś dodatkowo kogoś zabiło.

2. Moim głównym bohaterem jest teraz nowy gość z innym Instance. Jest robiony tak samo jak PC_Hero.
Czemu jak kładę się na jakieś łóżko to nie pokazuje mi dialogu w którym wybieram do której chce spać ?

3. Jak nazywa się warunek w dialogu gdzie gość odzywa się do nas dopiero gdy stoi w określonym waypoincie ?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
2. Bo musi być instance PC_HERO tak jest ustawione w monologu możesz to zmienić.
3. if (Npc_GetDistToWP(INSTANCE_NPC,"NAZWA_WAYPOINTA")<3000) Tam gdzie 3000 to odległość od waypointa.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
2. Monologi są robione dla PC_HERO. Musiałbyś je zmodyfikować, zrobić nowe, lub jak normalny człowiek dać postaci gracza instance pc_hero. Nie jest ono narzucane przez silnik, ale standardowe skrypty gry są pod nie robione. Możesz je wszystkie przerabiać licząc się z możliwościami wystąpienia różnych problemów, ale możesz też nie zmieniać tego z czym przecież żaden gracz i tak nie ma kontaktu :|

3. Zakładam że chodzi ci o funkcję która zwraca odległość npc od waypointa: Npc_GetDistToWP, którą możesz użyć w połączeniu z warunkiem co do tej odległości oraz własnością important dialogu.

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
No dobra. Jeszcze nie wiem czy działa z tym if (Npc_GetDistToWP(INSTANCE_NPC,"NAZWA_WAYPOINTA")<3000)Potem o tym napisze. Ale wiecie jak to jest z tym punktem nr. 1.
Bo na tym mi najbardziej zależy.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Dobra a wiecie czy można zmienić w dialogu nastawienie do nas ?

Z np.

npctype = NPCTYPE_FRIEND;
na

npctype = NPCTYPE_AMBIENT;
??
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Kilka problemów
#5 2012-01-11, 17:13(Ostatnia zmiana: 2012-01-11, 17:14)
B_Attack (self, other, ATT_HOSTILE, 1);Spróbuj tak (nie wiem czy będzie działać w g1 nie ma czegoś takiego :P) poprosty przez walką trzeba zmienić nastawienie naszego NPC na HOSTILE wtedy nas zabija.

A zmiana wygląda tak
self.npctype         = NPCTYPE_AMBIENT;

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt

diegomez
Labirynt

Kilka problemów
#6 2012-01-16, 15:24(Ostatnia zmiana: 2012-01-16, 15:47)
2. Bo musi być instance PC_HERO tak jest ustawione w monologu możesz to zmienić.
3. if (Npc_GetDistToWP(INSTANCE_NPC,"NAZWA_WAYPOINTA")<3000) Tam gdzie 3000 to odległość od waypointa.

Okey działa. Jedno i drugie.


B_Attack (self, other, ATT_HOSTILE, 1);Spróbuj tak (nie wiem czy będzie działać w g1 nie ma czegoś takiego :P) poprosty przez walką trzeba zmienić nastawienie naszego NPC na HOSTILE wtedy nas zabija.

A zmiana wygląda tak
self.npctype         = NPCTYPE_AMBIENT;

Nie działa. Błędów nie ma. zmieniłem jedno i drugie. A i tak nikt mnie nie zabija.
Może, gdyby atakującego zmienić jakoś gildię na bandytę ? Ale nie wiem jak.

A i pytanie nr 4.
Skąd zdobyć takie mapy jak świątynia śniącego, stara kopalnia itd z G1.

To jeszcze 5.
Czy można jakoś przenieść mapy z G1 do G2 ? By mieć moda na G2NK ale na mapie z G1 ?



Edit: Dobra, zdobyłem mapę z G1 na której mi zależało poprzez wypakowanie jej z paczki Mrocznych tajemnic. (Mowa o starej kopalni), ale da się ją w jakiś inny sposób zdobyć. No i czy da się ją jakoś do G2 dodać, bo G2 lepiej mi się moduje.
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek

Xardas47

Kilka problemów
#7 2012-01-16, 20:08(Ostatnia zmiana: 2012-01-16, 20:15)
Pytanie4: Jak chcesz zmienić gildie npc na bandytę podczas dialogu ta funkcja powinna działać ale pewny nie jestem: Npc_SetTrueGuild (self, GIL_BDT);

Co do pytania 5go to chyba nie ma z tym problemów. Ewentualnie trzeba dorzucić tekstury których brakuję w G2 ale raczej powinny być wszystkie. Jak masz świat w .zen to wklejasz go do _Work/Data/Worlds i powinno śmigać xd
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Pytanie4: Jak chcesz zmienić gildie npc na bandytę podczas dialogu ta funkcja powinna działać ale pewny nie jestem: Npc_SetTrueGuild (self, GIL_BDT);

Co do pytania 5go to chyba nie ma z tym problemów. Ewentualnie trzeba dorzucić tekstury których brakuję w G2 ale raczej powinny być wszystkie. Jak masz świat w .zen to wklejasz go do _Work/Data/Worlds i powinno śmigać xd

To było pytanie 1 a nie czwarte.
4. Skąd zdobyć takie mapy jak świątynia śniącego, stara kopalnia itd z G1.
Ale dzięki za odp.

Co do 5. Jak wczytuje mi mapę (OLDMINE.ZEN - Stara Kopalnia w Spacerze do G2NK) to w połowie wczytywania pojawia się Assect Violation (wiecie o jaki błąd chodzi).
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Może chodzić o to że (tak mi się wydaje) musisz wyciągnąć z G1 voby (najlepiej wszystkie) i wrzucić do twojego G2NK. To powinno pomóc.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Dobra mam mapę i mogę ją otworzyć poprzez SpacerII
Wszystko dzięki dobremu koledze z gmp.  :lol:  
W gmp są już gotowe mapy z G1 pod G2.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry