Fabuła i świat G1na silniku G2 4543 14

O temacie

Autor Vizier

Zaczęty 3.01.2012 roku

Wyświetleń 4543

Odpowiedzi 14

Vizier

Vizier

Użytkownicy
posty39
Propsy5
  • Użytkownicy
Chciałbym zapytać jak wygląda sytuacja z licencjami między obiema częściami gry. Jestem w trakcie robienia modyfikacji do dwójki i zastanawiam się czy z prawnego punktu widzenia mógłbym rozegrać jej pierwsze rozdziały w trakcie fabuły z G1.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
G1 i G2 są zrobione przez PB oraz wydane przez JoWooD, więc nie powinno być żadnych problemów z tym.
zastanawiam się czy z prawnego punktu widzenia mógłbym rozegrać jej pierwsze rozdziały w trakcie fabuły z G1.
DK dzieje się przed założeniem bariery a zatem technichnie w świecie G1 (G2 zaczyna się od wygnania Śniącego i zniszczenia barriery) a jest to modyfikacja do Gothic 2.

A i tak btw, masz błąd w temacie, obie pierwsze części Gothic są zrobione na silniku ZenGin.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Fabuła i świat G1na silniku G2
#2 2012-01-03, 06:29(Ostatnia zmiana: 2012-01-03, 06:32)
Z fabułą nie powinno być problemów dopóki nic byś wprost nie kopiował. Co innego gdybyś chciał po prostu przenosić pliki, jak świat lub modele - to już jest wyraźnie nielegalne, już raz pb zdaje się wystosowali list z wyraźnym zakazem robienia tego do teamu GMP który dodał jakieś lokacje z g1. Podobnie nielegalne byłoby kopiowanie skryptów dialogów i misji z g1.

Vizier

Vizier

Użytkownicy
posty39
Propsy5
  • Użytkownicy
Jeśli kopiowanie skryptów dialogów i misji z G1 do G2 jest nielegalne, to muszę zrezygnować z przedstawienia pobytu Bezimiennego w Kolonii Karnej, co zabija mój zarys systemu konsekwencji z decyzji tam podjętych. Dalej idąc za Returning, w fabule po upadku bariery można wprowadzać pancerze, postaci i usunięte fragmenty Kolonii. Czy tak tęż są jakieś zaostrzenia?
Wracając jeszcze do G1, to czy dało by się wyeksportować po ukończeniu jedynki jakiś plik ze wstępnymi parametrami do dwójki?
 

gothic1210
  • Gość
Z fabułą nie powinno być problemów dopóki nic byś wprost nie kopiował. Co innego gdybyś chciał po prostu przenosić pliki, jak świat lub modele - to już jest wyraźnie nielegalne, już raz pb zdaje się wystosowali list z wyraźnym zakazem robienia tego do teamu GMP który dodał jakieś lokacje z g1. Podobnie nielegalne byłoby kopiowanie skryptów dialogów i misji z g1.
Av, a kopiowanie modeli z g2 do g1? Przecież tak było chociażby w MT. Legalne czy nie?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Fabuła i świat G1na silniku G2
#5 2012-01-03, 18:52(Ostatnia zmiana: 2012-01-03, 18:59)
Oczywiście że nie. Zobacz na przykład GMT, tam PB groziło postępowaniem prawnym, mimo że autorzy proponowali nawet takie zaprogramowanie instalatora, żeby nie pozwalał na instalację jeśli nie ma się oryginalnego g1.
Kopiowanie czegokolwiek pomiędzy grami jest nielegalne dopóki autorzy nie wyrażają bezpośredniej zgody, a w przypadku nawet pierwszych Gothiców PB zdecydowanie są od tego dalecy. Oczywiście, z drugiej strony autorzy modów rzadko sobie coś z tego robią i najczęściej jest to przez zespół po prostu tolerowane, nawet kiedy przypadkiem się o danym modzie dowiedzą. Nie zmienia to jednak faktu że nadal formalnie jest to nielegalne i jak w przypadku GMP w każdej chwili może się to skończyć ze sprzeciwem z którym nie można dyskutować.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Oczywiście że nie. Zobacz na przykład GMT, tam PB groziło postępowaniem prawnym, mimo że autorzy proponowali nawet takie zaprogramowanie instalatora, żeby nie pozwalał na instalację jeśli nie ma się oryginalnego g1.
Kopiowanie czegokolwiek pomiędzy grami jest nielegalne dopóki autorzy nie wyrażają bezpośredniej zgody, a w przypadku nawet pierwszych Gothiców PB zdecydowanie są od tego dalecy. Oczywiście, z drugiej strony autorzy modów rzadko sobie coś z tego robią i najczęściej jest to przez zespół po prostu tolerowane, nawet kiedy przypadkiem się o danym modzie dowiedzą. Nie zmienia to jednak faktu że nadal formalnie jest to nielegalne i jak w przypadku GMP w każdej chwili może się to skończyć ze sprzeciwem z którym nie można dyskutować.

postępowanie prawne? w takim przypadku musi miec swoje uzasadnienie. czy firma PB poniosła by wymierne straty moralne bądź finansowe przez to że jakas grupa wydała moda np. do G1 z lokacjami z G2 - serii gier, które mają blisko 10 lat?

raczej podejście PB wywołalo by usmiech na twarzy u wielu osób i nie było by mile widziane na rynku. sądzę, że firmy nie stać na taką wpadkę, ale istnieją ludzie z bardzo dziwnymi poglądami.

druga sprawa - chyba to JoWood mają prawa do Gothica?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Fabuła i świat G1na silniku G2
#7 2012-01-03, 19:53(Ostatnia zmiana: 2012-01-03, 19:59)
Wyda1325616789t/bad-news-morra#msga1325616789t/bad-news-morra]Gothic 1, pierwsza część wspaniałej sagi. Wydawałoby się, że po tych 10 latach od premiery gra może być w jakimś stopniu „wolna”. Zwłaszcza przy fanowskim projekcie, który dodatkowo promuje sequel. Każdy swoje zarobił, deweloper już nie przejawia żadnej aktywności wobec niej od szmatu czasu. Tworzy nowe, nowoczesne gry. Gdybyśmy mówili o EA, Activision czy jakimś innym z wielkich wydawców – ok, te firmy są znane z niezbyt prokonsumenckich zachowań. Może jeszcze JoWooD – w końcu potrzebują teraz na gwałt pieniędzy. Ale nasza ukochana Piranha Bytes? W życiu!

A życie okazuje się jest smutne. Wprawdzie nie dostaliśmy jeszcze wezwania na sprawę o prawa autorskie, ale od wczoraj docierają do nas informacje, że projekt Topolasa, „Battle of the Colony” jest „nielegalny”! Nie skupimy się tu na kwestiach prawnych, bo jesteśmy tylko fanami, którzy odwalają kawał (wg nas naprawdę wielkiej) roboty.

Ale nagle okazuje się, że nasze działania nie wzbudzają aprobaty ojców serii.

Aeterox skontaktował się z panem Rüve o stosunek do naszych działań – przede wszystkim przeniesienia mapy z G1. Dosyć szybko został odesłany z kwitkiem – nie jesteśmy upoważnieni do takich publikacji.[/quote]

W możliwość dojścia do skutku rozprawy sądowej także nie wierzę (choćby dlatego że każdy rozsądny modder by się po prostu wycofał, bo można dużo stracić, a nic zyskać). Jednak to czy do niej by doszło a to czy kopiowanie zawartości z jakiejkolwiek gry, w jakimkolwiek celu, a bez zgody autorów, jest legalne, to dwie różne sprawy. A nie jest, i być nie może, po prostu każdego obowiązuje przestrzeganie praw autorskich.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
nie twierdzę, że nie wierzę.

Panu Rove z PB nie spodobała się konwersja górnicznej kolonii z G1 do moda do G2?  nie zgadzają się na publikację? czy Pan Rove pracuje w Joowood ?  PB nie ma już praw do Gothica.

trochę to idiotyczne. nie będę się wypowiadał za innych, ale ja bym nie przejął się nawet minuty.

i co powiedzieli by w sądzie - że grupa nastolatków z Polski wypuściła modyfikację starej gry i nie zgadzają się na to. Sądzę, że musieli by liczyć się z wyśmianiem.
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie rozumiem sprzeciwu PB. Przecież nikt nie chce przenieść fragmentu ich gry, do jakiejś innej, przecież PB zrobili i G1 i G2. Żadnych strat finansowych również z tego tytułu nie poniosą. Ale chyba się domyślam, z czego to wynika. Po prostu są zazdrośni, że moderzy robią lepszą robotę od nich  :lol:

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Fabuła i świat G1na silniku G2
#10 2012-01-03, 20:21(Ostatnia zmiana: 2012-01-03, 20:29)
Panu Rove z PB nie spodobała się konwersja górnicznej kolonii z G1 do moda do G2?  nie zgadzają się na publikację? czy Pan Rove pracuje w Joowood ?  PB nie ma już praw do Gothica.
Nie wypowiadaj się jeśli nie masz rzetelnej wiedzy na te tematy, a widzę że nie masz...
Właścicielem praw autorskich (do gry jako całości i wszelkich wykorzystanych w niej zasobów) pozostaje PB. JoWood na określony czas wykupił prawa do wydawania gier korzystających z marki, jednak nawet nie jest jej właścicielem:
Cytuj
zwykłą bujdą są wszystkie internetowe plotki, że JoWooD ma prawa do marki Gothic. Nieprzerwanie od jej zarejestrowania w okolicach dewelopingu pierwszej części serii prawa do marek: Gothic, Xardas i Piranha Bytes należą do Pluto 13 GmbH, czyli firmy która pokazuje się pod szyldem Piranha Bytes. Można to sprawdzić w parę minut na stronie Niemieckiego Urzędu Patentowego, czy innym renomowanym serwisie zawierającym informacje o markach. Wydawca JoWooD posiada tylko pozwolenie na wydawanie gier z marki Gothic, które uzyskał po rozstaniu się z Pluto 13 GmbH. Wszystko jest ustalone w umowach handlowych, które nigdy nigdy nie były i nie są dostępne publicznie.
(http://www.gothic.phx.pl/news.php?id=2086)

Nawet gdyby marka, znaki handlowe itd zostały sprzedane, dalej jest to sprawa całkowicie odrębna od praw autorskich.

Mieszasz i nadinterpretujesz zupełnie różne sprawy, a werdykt podejmujesz jakbyś był całkowicie przekonany co do swojej racji...

Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
Avallach dobrze mówi. Wam z punktu widzenia graczy i modderów to się wydaje, że to przecież nic takiego. Nie bierzecie pod uwagę, że mamy tu do czynienia z biznesem, gdzie zyski liczy się w milionach, gdzie obowiązują umowy pomiędzy różnymi podmiotami gospodarczymi, gdzie obowiązują prawa autorskie i wiele innych rzeczy. Może im daleko do gigantów takich jak EA czy Activision, ale to wciąż poważny biznes.

Zresztą złośliwie oni tego nie robią - przecież gdyby rzeczywiście to nie stanowiłoby dla nich żadnego realnego problemu, to by się nie wykłócali z fanami tylko po to, aby psuć sobie wizerunek.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Panu Rove z PB nie spodobała się konwersja górnicznej kolonii z G1 do moda do G2?  nie zgadzają się na publikację? czy Pan Rove pracuje w Joowood ?  PB nie ma już praw do Gothica.
Nie wypowiadaj się jeśli nie masz rzetelnej wiedzy na te tematy, a widzę że nie masz...
Właścicielem praw autorskich (do gry jako całości i wszelkich wykorzystanych w niej zasobów) pozostaje PB. JoWood na określony czas wykupił prawa do wydawania gier korzystających z marki, jednak nawet nie jest jej właścicielem:
Cytuj
zwykłą bujdą są wszystkie internetowe plotki, że JoWooD ma prawa do marki Gothic. Nieprzerwanie od jej zarejestrowania w okolicach dewelopingu pierwszej części serii prawa do marek: Gothic, Xardas i Piranha Bytes należą do Pluto 13 GmbH, czyli firmy która pokazuje się pod szyldem Piranha Bytes. Można to sprawdzić w parę minut na stronie Niemieckiego Urzędu Patentowego, czy innym renomowanym serwisie zawierającym informacje o markach. Wydawca JoWooD posiada tylko pozwolenie na wydawanie gier z marki Gothic, które uzyskał po rozstaniu się z Pluto 13 GmbH. Wszystko jest ustalone w umowach handlowych, które nigdy nigdy nie były i nie są dostępne publicznie.
(http://www.gothic.phx.pl/news.php?id=2086)

Nawet gdyby marka, znaki handlowe itd zostały sprzedane, dalej jest to sprawa całkowicie odrębna od praw autorskich.

Mieszasz i nadinterpretujesz zupełnie różne sprawy, a werdykt podejmujesz jakbyś był całkowicie przekonany co do swojej racji...
jak zwykle najmądrzejszy... napisałem swoją własną opinię, a nie werdykt .
cytujesz post i dopasowujesz swoją ideologię, stawiając mnie w złym świetle.


ale cóż ludzie z podobnym charakterem do twojego nie zawsze mają łatwo w codziennym życiu ....i tym akcentem  kończę dyskusję.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Przepraszam że zostałem tak odebrany. Ja z kolei odniosłem z twojego posta odniosłem wrażenie że wyrażasz nie opinię, ale właśnie werdykt że pb nie ma nic do gadania. Nie dopasowywałem na siłę żadnej ideologii, przytoczyłem rzetelny kontrargument. Po prostu negatywne ocenianie PB po tym że nie dali swojej zgody jest trochę niesprawiedliwe. Jestem przekonany że nawet gdyby w GMP umieszczono tą mapę, PB nie podjęliby kroków prawnych, chociaż jasno by to potępili (GMP byłoby po prostu wtedy traktowane na równi z pirackimi kopiami gry - w przypadku których także przecież nie wszczyna się postępowań sądowych). Z drugiej strony gdyby właścicielem praw autorskich był np taki JoWood co zasugerowałeś w swoim poście, to wtedy akurat nie byłbym taki pewien tego bezpieczeństwa. Wbrew pozorom decyzja Piranii była dość oczywista i wcale nie świadczy o ich srogości, którą według mnie zdecydowanie nie dorównują wielu innym podmiotom biznesowym.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Przepraszam że zostałem tak odebrany. Ja z kolei odniosłem z twojego posta odniosłem wrażenie że wyrażasz nie opinię, ale właśnie werdykt że pb nie ma nic do gadania. Nie dopasowywałem na siłę żadnej ideologii, przytoczyłem rzetelny kontrargument. Po prostu negatywne ocenianie PB po tym że nie dali swojej zgody jest trochę niesprawiedliwe. Jestem przekonany że nawet gdyby w GMP umieszczono tą mapę, PB nie podjęliby kroków prawnych, chociaż jasno by to potępili (GMP byłoby po prostu wtedy traktowane na równi z pirackimi kopiami gry - w przypadku których także przecież nie wszczyna się postępowań sądowych). Z drugiej strony gdyby właścicielem praw autorskich był np taki JoWood co zasugerowałeś w swoim poście, to wtedy akurat nie byłbym taki pewien tego bezpieczeństwa. Wbrew pozorom decyzja Piranii była dość oczywista i wcale nie świadczy o ich srogości, którą według mnie zdecydowanie nie dorównują wielu innym podmiotom biznesowym.
w porządku. zgadzam się z tym co napisałeś. zawsze jednak forma przekazu musi być odpowiednia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry