Zataczanie się po wypiciu piwa bądź innego trunku. 3410 8

O temacie

Autor Robar IX

Zaczęty 30.11.2011 roku

Wyświetleń 3410

Odpowiedzi 8

Robar IX

Robar IX

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
W Modzie wydanym przez "Poziomkaz" pt.: "Mroczne Tajemnice" został zastosowany bardzo fajny motyw, a konkretnie zataczanie się po spożyciu Bimbru. Chodzi mi o dokładnie taki sam efekt ale w Gothic'u II NK.
Prosił bym o szybką odpowiedź i jakieś rady co do Skryptów.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Zataczanie się po wypiciu piwa bądź innego trunku.
#1 2011-11-30, 23:33(Ostatnia zmiana: 2011-11-30, 23:39)
 INSTANCE ItFo_Beer (C_Item)
 {  
name = "Piwo";
mainflag = ITEM_KAT_FOOD;  
flags = ITEM_MULTI;  
value = Value_Beer;
visual = "ItFo_Beer.3DS";  
material = MAT_GLAS;  
scemeName = "POTIONFAST";
on_state[0] = Use_Beer;  
description = name;  
TEXT[1] = NAME_Bonus_HP;
COUNT[1] = HP_Beer;  
TEXT[2] = NAME_Bonus_Mana;
COUNT[2] = Mana_Beer;    
TEXT[4] = "Mroczny paladyn";
TEXT[5] = NAME_Value;
COUNT[5] = Value_Beer;  
 };    
FUNC VOID Use_Beer()  
{  
Npc_ChangeAttribute (self, ATR_HITPOINTS, HP_Beer);   Npc_ChangeAttribute (self, ATR_MANA, Mana_Beer);
Uchlany = Uchlany + 1; // Dodajesz 1 do zmiennej  
If (uchlany == 6;) // Jeżeli zmienna uchlany wynosi 6  
&& (Npc_IsPlayer (self)) // I jeżeli jesteśmy graczem  
{   Mdl_ApplyOverlayMDS (hero, "NazwaMDS.MDS"); // nakładasz mds w nazwaMDS wstaw swój mds pijaństwa.  
}   };
 

Będziesz też potrzebował zmiennej globalnej Uchlany. Dodaj do story_globals   var int Uchlany;  Nazwę zmiennej rzecz jasna możesz zmienić byle nie miała polskich znaków.  



I Mroczne Tajemnice nie jest modyfikacją theModders tylko poziomkaz.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Robar IX

Robar IX

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Spoko wielkie dzięki. A ten skrypt będę mógł wykorzystać do dowolnego trunku? Tzn. zamiast piwa wykorzystam skrypty wódki itd.?
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Tak, jeżeli będziesz używał tej samej zmiennej (musi być globalna) to będziesz mógł się upić pijąc np. dwie ryżówki i piwo. Będziesz mógł ustawić że wino sponiewiera bardziej niż piwo i tak dalej. Zajrzyj do tematu "uchlanie się" tam już napisałem jak również zrobić trzeźwienie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


gothic1210
  • Gość
Problem pojawił się na forum już drugi raz więc dopisałem go do Rozwiązanych problemów.
Warto przeczytać!
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Mogę mieć pytanie?
Avallach zawsze powtarzał vel upominał żeby najpierw poszukać czy temat jest już na TM nim się go założy i takie tam...
A tutaj występuje już 2 raz i ani słowa z jego strony o tym O.o ...
A co do samego ppytania to co za problem zajrzeć do skryptów Poziomkarzy które udostępnili to na necie? Później przerabiasz to pod G2 i gotowe, i kolega, autor tematu zamiast to zrobić rozpoczyna 2 raz ten sam temat zamiesczony już na tym forum?
I gdzie tu sprawiedliwość?:facepalm:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie ma sprawiedliwości. Jednaj takiego dokładnie tematu akurat sobie nie przypominam, co innego tematy typu "Jak zrobić duale".
Ogólnie nie jestem chyba jakoś przeczulony na tym punkcie, chyba w każdym razie nie bardziej niż każda osoba która trochę posiedzi na tym forum. Ciebie nigdy w takiej sprawie nigdy nie upominałem, nie masz też przecież ode mnie żadnego ostrzeżenia.

Aha, no i drugi raz wypowiadam się tutaj dopiero teraz ;)

Robar IX

Robar IX

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry