Czy starsze gry (lub ogółem gry) posiadają limit klatek? 3144 6

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 7.11.2011 roku

Wyświetleń 3144

Odpowiedzi 6

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Tak się ostatnio zacząłem zastanawiać,czemu w Diablo mam max 25 klatek i w niektórych miejscach lub przy większej liczbie potworów tak mi zaczynają spadać.Gdzieś przeczytałem,że wpływ na to mogą mieć karta graficzna lub po prostu niektóre gry mają limit klatek.I o ile w Diablo 2 mam max 25 klatek,to np.w total overdose/swat 4/the punisher/hitman kontrakty nie mam takiego ograniczenia.Czyli czasami mam powyżej 30 klatek i nie przymula mi wtedy za bardzo.Więc tu jest pytanie zasadnicze-czy niektóre gry mają już tak,że nie da się zwiększyć w nich klatek(czyli mają ograniczenie)czy po prostu ja mam coś z kompem,że tak się dzieje?
PS.A poza tematem-moje dwa poprzednie w tym dziale tematy można zamknąć.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
tak. niektóre gry mają frame limiter, niektóre nie.
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Czyli nie da się ominąć limitu w Diablo(bo wygląda,że właśnie taki ma)?Bo chyba tylko w nim mam limit-ewentualnie,co może być przyczyną takiego spadku fps w niektórych miejscach w grach?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
 


Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Napisał przecież że 2.
Razem z dodatkiem pan zniszczenia (lord of destruction) ku ścisłości.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Sorry za off-top,ale muszę coś tutaj podać xD ale temat wciąż aktualny
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=NXdTFhnGYHw

Jak komuś się nie chce tracić czasu,to niech od razu przejdzie do 5:15 xD
Edit:Najlepiej kliknąć na nazwę,żeby przeniosło na youtube,bo w full screenie wygląda gorzej niż bez niego...
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry