Wiele pytań dotyczących edycji Gothic I 15261 43

O temacie

Autor DarkeY

Zaczęty 10.10.2011 roku

Wyświetleń 15261

Odpowiedzi 43

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ktoś pisał, więc raczej często to się nie zdarzy lub w ogóle się nie zdarzy :D .

OK to teraz tak...
W Wings3D zedytowałem ser... skrzywiłem itp... C:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\MESHES\Items\it_food

ItFo_Cheese_01.3DS   czemu w grze widać ser, taki jak był zawsze ?

Jest jakiś inny plik .vdf -.- ?
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Tak jest od tego inny vdf i inny skompilowany plik. Rozszerzenie MRM (chyba)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czyli skompilowany mam wrzucić do C:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\MESHES\_COMPILED  ???

Ale teraz jakim programem to zrobić ? BO w go man nie można
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jeśli chcesz żeby gra przeczytała ci dowolny plik z dysku (na przykład model 3ds) musisz dopilnować żeby w plikach vdf nie było ani pliku z taką samą nazwą, ani pliku z taką nazwą ale skompilowanego. Czyli musisz usunąć z meshes.vdf plik 3ds i plik .mrm z meshes.vdf/_compiled.


Pytałeś wcześniej dlaczego po załadowaniu świata do Spacera nic nie widzisz. Czy na pewno dobrze zainstalowałeś GMDK?

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
Tak wiele osób przegląda ten temat, a nikt nie potrafi mi pomóc...
[/size]
To jest żenujące ...

Ja swoje początki z modyfikowanie Gothic`a jeszcze pamiętam i powiem ci tak przez 4 bite dni siedziałem i oglądałem do oporu filmy czip`a 17 bo nie chciałem nikomu zawracać dupy.

A jak już zawracasz dupę to zawracaj ją dopiero po tym jak zastanowisz się trochę sam ...

Do podstaw starczy ci poradnik czip`a17
http://themodders.org/index.php?/topic/6533-gothic-tworzenie-modow-od-a-do-z/

A do edytowanie świata spacerem mój
http://themodders.org/index.php?/topic/13518-videotutorial-dokladnie-omowione-podstawy/

i tylko się dowiem ze znów narzekasz ....


o i jeszcze dodam ze przegląda sporo bo na tematach można się uczyć sam przez długi czas oglądałem tematy które mnie interesowały i czekałem na odpowiedzi do nich tak się nauczyłem dość dobrze modować a uczyłem się rok a umiem tylko podstawowe skrypty GMDK a ja mam wrażenie ze ty chcesz w 1 miesiąc opanować grafike 2D, 3D oraz skrypty i level desering POMAŁU !!!

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To nie tak...
@RafalBudzis Ty to już mi pomogłeś bardzo dużo, a co do tych video poradników to nie mogę obejrzeć ponieważ mam neta na limit 3gb, więc tak to jest ;].Ale rozumiem powoli wszystko coraz bardziej ^^ .

@Ok super, po usunięciu skompilowanego pliku ser działa wspaniale, tylko nie widać żółtego koloru :D  tylko taki ciemny brązowy :P.Przypomina kryształ ;p .

To znowu drobne pytania... wypakowałem zawartość World.v... do C:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\Worlds\_work   i jeżeli chcę edytować lub postawić jakiś krzaczek w starym obozie to jaki plik mam emmm edytować ?
Bo jak dodałem krzak i broń leżącą na ziemi w OLDMINE.ZEN to zmian w grze nie było widać
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

gothic1210
  • Gość
Cytuj
@Ok super, po usunięciu skompilowanego pliku ser działa wspaniale, tylko nie widać żółtego koloru :D  tylko taki ciemny brązowy :P.Przypomina kryształ ;p .
Mi też wings usuwa materiały. Dlaczego? To pytanie do Avallacha.

Cytuj
To znowu drobne pytania... wypakowałem zawartość World.v... do C:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\Worlds\_work i jeżeli chcę edytować lub postawić jakiś krzaczek w starym obozie to jaki plik mam emmm edytować ?
Bo jak dodałem krzak i broń leżącą na ziemi w OLDMINE.ZEN to zmian w grze nie było widać
WORLD.ZEN którego jestem pewien że tam nie ma. Trzeba połączyć w spacerze ZEN-y z tego folderu. (TYLKO BEZ KOPALNI!!!!). Choć ja swój zen zdobyłem inaczej...

Nie wiem tez po co się bawisz z tymi vdf'sami. usuwanie, nadpisywanie. Skąd ty to wziąłeś?  :blink:
 

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
1.Ok ok... widać już to drzewo, które wrzuciłem do WORLD ale jest one takie jakby wizualne... mogę postacią przez nie przechodzić... muszę coś zaznaczyć w Spacerze ?

2.Gdzie znajdują się tekstury NPC'tów ?

3.Potwory tak samo można edytować w Wingsie ?
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

gothic1210
  • Gość
1.Ok ok... widać już to drzewo, które wrzuciłem do WORLD ale jest one takie jakby wizualne... mogę postacią przez nie przechodzić... muszę coś zaznaczyć w Spacerze ?

2.Gdzie znajdują się tekstury NPC#msg1008974tów ?

3.Potwory tak samo można edytować w Wingsie ?

pozwól:
 :facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  :facepalm:      
dziękuje  :D  
1.Opcja cDyn w właściwościach obiektu.
2.W textures.vdf?? HUM...
3. Nie.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Potworów nie edytujesz w Wingsie a nawet jeśli to nie będzie miał kości przypisanych i będziesz musiał je robić od nowa

Cytuj
Uzasadnij dlaczego twoim zdaniem Wings na potrzeby tworzenia przedmiotów do Gothica jest "gównem" gorszym od pozostałych wymienionych programów.

Bo taki Blender jest zwyczajnie lepszy?

Intuicyjny interfejs- największe możliwe pierdolenie bo to rzecz wyjątkowo subiektywna. Mi się WIngs wydawał w miarę intuicyjny dopóki nie poznałem jako-tako skrótów Blendera.
Już mnie nic nie ciągnie do Wingsa.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Potworów nie edytujesz w Wingsie a nawet jeśli to nie będzie miał kości przypisanych i będziesz musiał je robić od nowa



Bo taki Blender jest zwyczajnie lepszy?

Intuicyjny interfejs- największe możliwe pierdolenie bo to rzecz wyjątkowo subiektywna. Mi się WIngs wydawał w miarę intuicyjny dopóki nie poznałem jako-tako skrótów Blendera.
Już mnie nic nie ciągnie do Wingsa.
Wczoraj ten Blander zdenerwował że... jak na początek lepiej edytować w Wings#msg1008976ie :D .
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

gothic1210
  • Gość
Jak już się pytamy o podstawy to: wrzuciłby ktoś animki z g2 na targowisko. Tylko nie skompilowane. Byłbym wdzięczny.   :D
 

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hmm a jeśli chcę w Spacerze dodać domek np. z starego obozu to mógłby mi ktoś napisać jak zwie się on ? Bo w Spacerze gdy kliknę na dom, nic nie wyskakuje.
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Wiele pytań dotyczących edycji Gothic I
#34 2011-10-12, 21:16(Ostatnia zmiana: 2011-10-12, 21:18)
Zależy co rozumiesz przez tworzenie świata. Jeśli modelowanie podłoża terenu i budynków, to robisz to w programach do modelowania 3d które proste NIE są. Jeśli chodzi ci tylko o dodawanie niewielkich obiektów, jak rośliny, skrzynie czy itemy to jest od tego dołączony do gry edytor (Spacer)
Budynków nie zmodyfikujesz ani nie dodasz w Spacerze - jako oddzielne obiekty są wymodelowane tylko dwie chatki - Cavalorna i jednego gościa z bagien. Wszystkie pozostałe budynki w grze są elementami modelu świata. Tych z SO nie ma nawet jak wyciąć bo składają się tylko z sufitu i przedniej ściany z wyciętym otworem na drzwi.

Jak napisałem w Spacerze możesz dodawać tylko niewielkie obiekty. Mógłbyś wymodelować chatkę lub zdobyć skądś wycięty model albo wykorzystać jedną z tych dwóch gotowych i dodać ją jako vob w Spacerze, ale będzie przez nie przelatywał deszcz.

Godefroy93

Godefroy93

Rzeka
posty289
Propsy196
NagrodyV
Profesjabrak
  • Rzeka
Cytuj
ow_lonehut.3ds
Taka drewniana chatka, ale nie takie jak w SO
Cytuj
ow_o_lakehut.3ds
. Taki domek, tak jak w obozie na bagnach.
Jednak z nich deszcz będzie przenikać.
 
"Pierre is enjoying his new bicycle!"



Spoiler
1.Co to są ryry?

Ryrami płynie woda

2.Obrybiacie bonk?

Tak! Obrybiamy bonk.

To nie zgydne z prywem!

3.Pierre lubi swój nowy rower!

Bardzo mnie to cieszy, a co to za Pierre?

To taki chłopak z wioski.

4.Ładna kurtka!

My alpiniści nazywamy to wiatrochronem.

Niech jej Pan pod żadnym pozorem nie zdejmuje!

Allo!,allo!

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ech... to jeśli chcę robić  nową wioskę np. to ogólnie to każdy dom trzeba programem 3d tworzyć ... ? Bo chyba nikt nie robi całej wioski tym samym domkiem ?;p
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
A sekta jak wg Ciebie wygląda? Tam są może 3 modele chałupek na krzyż porozstawiane w mniej więcej sensowny sposób i tyle.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
W nowych grach tworzy się elementy budynków, a potem się je na różne sposoby składa, tak że to co wyjdzie jest szybkie i jednolite stylistycznie. W Gothicu jednak ze względów wydajności każdy budynek powinien być maksymalnie uproszczony i zoptymalizowany - więc tak, każdy musisz tworzyć oddzielnie. Chociaż szczerze mówiąc to naprawdę nie jest takie pracochłonne, wydaje mi się że takiego prostego speeda można by spokojnie zrobić poniżej minuty.

DarkeY

DarkeY

Użytkownicy
posty80
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W nowych grach tworzy się elementy budynków, a potem się je na różne sposoby składa, tak że to co wyjdzie jest szybkie i jednolite stylistycznie. W Gothicu jednak ze względów wydajności każdy budynek powinien być maksymalnie uproszczony i zoptymalizowany - więc tak, każdy musisz tworzyć oddzielnie. Chociaż szczerze mówiąc to naprawdę nie jest takie pracochłonne, wydaje mi się że takiego prostego speeda można by spokojnie zrobić poniżej minuty.
A jaki program 3d byś mi polecał na początek do edytowania domków ?
 
Youtuber/Streamer - Dawid Tieru Saworski
youtube.com/user/dawio966


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry